CARSNEWS
AUTONEWS

Ford Kuga 1.5 Ecoboost 150 Ps. Ένα SUV για οδήγηση

Όταν έχεις στα χέρια σου ένα μοντέλο το οποίο αφενός στις δύο προηγούμενες γενιές του σημείωσε μία εξαιρετική εμπορική πορεία, αφετέρου ανήκει στη πλέον δυναμική και αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγορά, αυτή των μεσαίων SUV, τότε η δημιουργία της τρίτης γενιάς του, κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση είναι. Και αυτό το γνώριζαν πολύ καλά εκεί στη Ford και φρόντισαν αφενός να διαφοροποιήσουν πλήρως αισθητικά το νέο Kuga, αφετέρου να το αναβαθμίσουν συνολικά και να προσφέρουν μία πληθώρα επιλογών σε όλα τα επίπεδα. Το νέο Kuga ήρθε στην ελληνική αγορά για να ενδυναμώσει τη δημοφιλή γκάμα των SUV μοντέλων της Ford, δίπλα στα καταξιωμένα EcoSport και Puma, αποτελώντας σήμερα το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της. Εμείς στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε τη βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1500άρι Ecoboost κινητήρα με τους 150 ίππους, στην έκδοση Titanium.

Εντελώς διαφορετικό στην εμφάνιση

Προφανώς και οι αλλαγές ξεκινάνε από την αισθητική και την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου, όπου εδώ οι σχεδιαστές της Ford φρόντισαν να την διαφοροποιήσουν εντελώς σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ξεκινώντας από τις διαστάσεις του θα πρέπει να σημειώσουμε πως αυτές μεγάλωσαν και η εμφάνισή του εναρμονίστηκε με τη  σχεδίαση που έχουν όλα τα σύγχρονα Ford.  Με μήκος που ξεπερνά τα 4,61 μέτρα, είναι εννιά πόντους μακρύτερο και πάνω από τέσσερις φαρδύτερο από το προηγούμενο Kuga, κι ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας του.  Και βεβαίως το μεταξόνιο των 2,71 μέτρων δημιουργεί έντονες προσδοκίες για κορυφαίους χώρους στην καμπίνα.

Eντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

Όπως και στα προηγούμενα έτσι και στο καινούριο, το Kuga βασίζεται στην πλατφόρμα του Focus. Όμως διαφοροποιείται πολύ σε εμφάνιση από εκείνο, έτσι ώστε να μην προδίδεται εύκολα αυτή η συγγένεια. Η σιλουέτα δείχνει φαρδύτερη και χαμηλότερη σε σχέση με τον προκάτοχό του, με μακρύτερο καπό και μεγαλύτερη κλίση στο πίσω παρμπρίζ. Η ακαμψία έχει βελτιωθεί κατά 10%, ενώ το βάρος έχει μειωθεί κατά 80 kg, για αντίστοιχες εκδόσεις.

Με σαφώς αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του

Στο εμπρός μέρος η μεγάλη μάσκα με τα φωτιστικά σώματα κυριαρχούν, με τους κάθετα τοποθετημένους προβολείς ομίχλης να κάνουν τη διαφορά. Τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος ενισχύουν την περιπετειώδη εικόνα του μοντέλου, ενώ στο πλάι τα παράθυρα που κατεβαίνουν και συναντούν στο τελείωμά τους το μικρό τριγωνικό φινιστρίνι δημιουργούν μια αίσθηση κουπέ. Τέλος, στο πίσω μέρος ο προφυλακτήρας ενσωματώνει δύο μεγάλες εξατμίσεις.

Αρκετά όμορφες

Άνετο από κάθε άποψη

Πολλές και σημαντικές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό του νέου Kuga, τόσο σε ότι αφορά στη σχεδίαση, όσο και σε σχέση με τη σαφώς αναβαθμισμένη ποιότητα, τους μεγαλύτερους χώρους και βεβαίως τη πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων. Η εικόνα του είναι σύγχρονη και καλαίσθητη με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι μαλακά και ποιοτικά. Το ότι η οκτώ ιντσών οθόνη αφής εξέχει στο κέντρο του ταμπλό δεν αρέσει σε όλους, όμως βρίσκεται στην ιδανική θέση για να τη βλέπεις και σε σωστή απόσταση για να τη χειριστείς. Το infotainment SYNC 3 είναι εύχρηστο, με αρκετά φυσικά πλήκτρα και μεγάλα εικονικά μπουτόν, προσφέρει συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay και μπορεί να λειτουργήσει ως WiFi Hotspot για έως δέκα συσκευές.

Ποιοτικό, σύγχρονο και πολύ καλά εξοπλισμένο

Οι θήκες στο εσωτερικό είναι πραγματικά πολλές και θα φιλοξενήσουν κάθε μικρό ή μεγαλύτερο αντικείμενο της καθημερινότητας επιβατών και οδηγού. Ο τελευταίος κάθεται αρκετά ψηλά, έχοντας μεν εποπτική θέση, με την ορατότητα να είναι απρόσκοπτη προς όλες τις κατευθύνσεις χωρίς ωστόσο τη δυνατότητα να χαμηλώσει αρκετά το κάθισμα αν και εφόσον το επιθυμεί. Οι χώροι για πέντε επιβάτες, χωρίς καμία σχεδόν υποχώρηση ως προς την άνεσή τους, είναι αναμφίβολα ένα από τα πλέον δυνατά χαρακτηριστικά της καμπίνας του νέου Kuga.

Οι άνετοι χώροι είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της καμπίνας

Πίσω, ο χώρος για τα πόδια είναι μεγάλος, τόσο που δεν χρειάζεται καν το συρόμενο κατά 15 πόντους κάθισμα να βρίσκεται στην πιο πίσω θέση του για να καθίσει ένας ψηλός ενήλικος πίσω από έναν ψηλό οδηγό. Το ύψος είναι υπερεπαρκές ακόμα και για τον μεσαίο επιβάτη και το τούνελ στο πάτωμα στενό. Επιπλέον, η κλίση της πλάτης ρυθμίζεται, επιτρέποντας στον καθένα να βρει την ιδανική θέση. Στο πορτμπαγκάζ  o κενός χώρος της ρεζέρβας (στάνταρ είναι το κιτ επισκευής) υπολογίζεται στα 475-645 lt που βάζουν το Kuga μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας.

Άνετα μεν, θα θέλαμε ωστόσο ο οδηγός να κάθεται λίγο πιο χαμηλά

Eξαιρετικό μηχανικό σύνολο

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον τρικύλινδρο κινητήρας βενζίνης EcoBoost των 1.5 λίτρων με τους 150  ίππους και τα 240 Nm ροπής. Είναι κατασκευασμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο και διαθέτει ένα πλήθος από σύγχρονες τεχνολογίες όπως ο συνδυασμός άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου, ο ανεξάρτητος (διπλός) χρονισμός βαλβίδων και η τεχνολογία  απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford – πρωτιά για την αυτοκινητοβιομηχανία  – που μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς.

Τρικύλινδρος 1500άρης με απίστευτα καλή απόδοση και λειτουργία

Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο που ανεβάζει αγόγγυστα στροφές, αξιοποιώντας στο έπακρο την απόδοση, χωρίς το παραμικρό ίχνος κραδασμού. Ταιριάζει απόλυτα με το σπορ πλαίσιο, αναδεικνύοντας τις αρετές του, καθώς ανταπεξέρχεται και με το παραπάνω στο βάρος του αμαξώματος που φτάνει σχεδόν τον 1,5 τόνο. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τη μέση κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με σχετικά σβέλτους ρυθμούς κίνησης βρέθηκε στα 7.6 λτ./100 χλμ.

Και προφίλ οδήγησης για να επιλέξετε ανάλογα με τις ανάγκες σας

Ένα SUV για οδήγηση

Και εδώ χρησιμοποιούμε τον ίδιο τίτλο με τον βασικό της δοκιμής, καθώς όντως το Ford Kuga τρίτης γενιάς είναι ένα SUV για να το οδηγείς. Αυτό διότι για ακόμη μία φορά το πολύ δυνατό σημείου ενός  μοντέλου της Ford είναι η συμπεριφορά του στο δρόμο καθώς από τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι του σε εντυπωσιάζει η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση, που είναι κορυφαίες για την κατηγορία. Εκτός πόλης, η εικόνα είναι ακόμα καλύτερη, καθώς το Kuga περνά με χαρακτηριστική ευκολία  από παντού και προσφέρει άνεση και σταθερότητα σε ιδανική ισορροπία.

Χαρακτηριστικά υψηλή η ποιότητα κύλισης που διαθέτει

Τα εύσημα εκτός από τον κινητήρα πρέπει να αποδοθούν και στην  ανάρτηση. Σφιχτή όσο χρειάζεται, χωρίς να αφήνει το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις, αλλά ούτε και να χτυπάει σε κάθε κακοτεχνία, από τις πολλές που υπάρχουν στις ελληνικές πόλεις. Στις στροφές το Kuga σε προκαλεί να παίξεις, τηρουμένων πάντα των αναλογιών της κατηγορίας, με το ESP που είναι εκεί για να σε προστατεύσει από τις κακοτοπιές και τους λάθος χειρισμούς. Η πίσω ανάρτηση, πολλαπλών συνδέσμων ακολουθεί ιδανικά. Απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, και κρατά ξεκούραστους τους επιβαίνοντες.

Το νέο Kuga είναι ένα SUV για πολλά, άνετα και ξεκούραστα χιλιόμετρα

Εκτός δρόμου, η απόσταση των 19 εκατοστών από το έδαφος, θα σας δώσει τη δυνατότητα να πάτε πολύ πιο μακριά από εκεί που φαντάζεστε, ωστόσο δεν θα πρέπει ποτέ να ξεχνάτε ότι η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Η λειτουργία «deep snow/sand» βοηθάει μεν, δεν είναι σε θέση να κάνει θαύματα δε. Τέλος τα οκτώ χρόνια εργοστασιακής εγγύησης που διαθέτει καθώς και η τιμή των 26500 Ευρώ για τη πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Titanium της δοκιμής μας, καθιστούν το Kuga μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας του.

Η οδική του συμπεριφορά είναι γνήσια Ford

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Kινητήρας

  • Ψηλή θέση οδήγησης
  • Αποκλειστικά δικίνητο με αυτόν τον κινητήρα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 150
0-100 9.5″
Τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.6 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 126 γρ/χλμ
Ικανοποιητικός με 476 λίτρα χωρητικότητα και “έξυπνη ευέλικτη” εταζέρα

The post Ford Kuga 1.5 Ecoboost 150 Ps. Ένα SUV για οδήγηση first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Διέρρευσε το εσωτερικό του νέου Subaru Levorg;

cars

Το Skoda Enyaq iV μας δείχνει τον πλούσιο εσωτερικό του κόσμο!

cars

Ford. Και ηλεκτροκίνητα και ασφαλή

cars

Νέα Porsche Panamera. Ταχύτερη και το αποδεικνύει με ρεκόρ!

cars

Το Kia Stonic αποκτά GT Line έκδοση.

cars

DS Aero Sport Lounge. Τολμηρό design και 680 ίπποι! Γιατί όχι;

cars

BMW 320d Xdrive. Με προορισμό…την οδήγηση

cars

Η Porsche αύξησε το μερίδιο της στη Rimac στο 15,5%.

cars

Volkswagen Group. Δείχνει το δρόμο για την επόμενη μέρα στα  αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων

cars