CARSNEWS
AUTONEWS

Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV 155 PS. Πρακτικό και απολαυστικά οδηγοκεντρικό

Η κατηγορία των SUV και των κροσσόβερ συνεχίζει να αναπτύσσεται με ιδιαίτερα έντονο ρυθμό και ειδικά αυτή των λεγόμενων B SUV στην οποία πλέον έχουν εισέλθει σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές. Η μόνη που απουσίαζε ήταν η Ford, αλλά όπως πάντα η εκπροσώπησή της γίνεται με πολύ «ηχηρό» και εμφατικό τρόπο.

Από την ονομασία που επέλεξε για το ολοκαίνουριο μοντέλο της «Puma» μέχρι τη πρακτικότητα που το χαρακτηρίζει και κυρίως τον τρόπο που αυτό συμπεριφέρεται στο δρόμο. Παράλληλα η Ford επέλεξε να το εξοπλίσει με το ότι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα η αυτοκίνηση, τόσο σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, όσο και σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Πάμε όμως να τα δούμε όλα αναλυτικά.

Mε έντονες γραμμές και τα πλαϊνά του

Πολύ έντονο σχεδιαστικά

Το νέο Puma  δεν φέρει απλώς έναν νέο αέρα στην εικόνα ολόκληρης της Ford, αλλά επί της ουσίας εγκαινιάζει ένα καινούριο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της, με χαρισματικά στιλιστικά στοιχεία, όπως οι προβολείς, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών και οι αθλητικές αεροδυναμικές γραμμές. Οι εμπνευσμένες από SUV αναλογίες προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα κορυφαίο ωφέλιμο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 456 λίτρων.  Τα διογκωμένα τόξα των θόλων των τροχών έρχονται να τονίσουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με το εκφραστικό εμπρός τμήμα να ξεχωρίζει για τους περίτεχνα σχεδιασμένους προβολείς σε σχήμα κανό, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών.

Ογκώδες και επιβλητικό το εμπρός μέρος του

Οι προβολείς ομίχλης LED βρίσκονται ακριβώς από κάτω, ενσωματωμένοι στις εμπρός “αεροκουρτίνες” που απομακρύνουν τη ροή του αέρα από τους εμπρός τροχούς μειώνοντας το στροβιλισμό και βελτιώνοντας την αεροδυναμική. Οι εκδόσεις του Puma είναι πολλές, προκειμένου να είναι σε θέση να ικανοποιήσει το σύνολο των αναγκών. Εμείς στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την, υπερπλούσια εξοπλισμένη  ST Line X. Τέλος να αναφέρουμε πως το Puma είναι βασισμένο  στο δάπεδο του Fiesta το μήκος, το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 4.186 χλστ., 1.805 χλστ. και 1.550 χλστ. αντίστοιχα.

Το ίδιο εντυπωσιακό και το πίσω κομμάτι του

Ποιότητα και τεχνολογία στο εσωτερικό του

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Puma το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι οι κορυφαίες τεχνολογίες άνεσης και πρακτικότητας, μεταξύ των οποίων τα πρωτοεμφανιζόμενα στην κατηγορία εμπρός καθίσματα με λειτουργία οσφυϊκού μασάζ. Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών άνεσης μέσω του FordPass mobile app, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator, η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα.

Σύγχρονο και ποιοτικό το εσωτερικό του

Παραμένοντας στον τομέα της διαθέσιμης τεχνολογίας η γνώριμη και πολύ εύχρηστη οθόνη αφής 8″ που ενσωματώνει το SYNC 3 είναι στάνταρ, όπως και ο αυτόματος κλιματισμός και η θήκη ασύρματης φόρτισης στη βάση της κονσόλας, ενώ εντελώς νέος είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″. Η διάταξη των οργάνων δεν αλλάζει ριζικά, αλλάζει όμως το χρώμα του σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail). Σε μία από τις διαθέσιμες οθόνες, η ένδειξη «Hybrid gauge» φανερώνει ότι το Puma είναι ένα από τα 14 παρακαλώ εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Ford που θα κυκλοφορήσουν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Πλήρης και με πολύ καλή ευκρίνεια ο πίνακας οργάνων

Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, αυτοί είναι σε καλό επίπεδο, αρκεί οι δύο πίσω να μην είναι ιδιαίτερα υψηλόσωμοι, καθώς τότε ίσως αισθανθούν πως χρειάζονται λίγο επιπλέον χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους.  Ειδική μνεία αξίζει στο πορτμπαγκάζ καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο στην κατηγορία του, με χωρητικότητα 456 λίτρων. Η καινοτομία που το χαρακτηρίζει είναι ότι το διαμέρισμα που φιλοξενεί τη ρεζέρβα (προαιρετική αλλιώς κιτ επισκευής ελαστικού) έχει τετραγωνισμένο σχήμα. Ο λόγος για το Ford MegaBox, το οποίο προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων. Με πλάτος 764 χλστ., μήκος 753 χλστ. και βάθος 306 χλστ., το MegaBox μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 εκ.

Μόνο οι υψηλόσωμοι θα νιώσουν κάπως άβολα πίσω

Επίσης η συνθετική επένδυση επιτρέπει να βάζετε μέσα στο Ford MegaBox λερωμένα αντικείμενα και στη έπειτα να καθαρίζετε με νερό, καθώς υπάρχει τάπα αποστράγγισης. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει το πορτμπαγκάζ του νέου Puma να ξεχωρίζει είναι η εύκαμπτη εταζέρα του. Μετακινείται παράλληλα με την πόρτα του πορτμπαγκάζ όταν ανοίγει και κλείνει με αποτέλεσμα οι πλαϊνοί μηχανισμοί στήριξης να είναι περιττοί, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την  απρόσκοπτη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης.

Άνετα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη

Δυνατός και με πολύ λογική κατανάλωση

Ο λόγος για τον γνωστό και δοκιμασμένο χιλιάρι  EcoBoost ο οποίος με την προσάρτηση ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V έγινε hybrid. Eπί της ουσίας πρόκειται για μια μίζα/γεννήτρια που ανακτά ενέργεια και η οποία αποθηκεύεται σε μια μπαταρία Li-Ion 10 Ah έτσι ώστε στη συνέχεια την εκμεταλλεύεται για να διευκολύνει το έργο του βενζινοκινητήρα. Πολύ σημαντική είναι η ροπή των 50 Νm, η οποία αυξάνει σημαντικά την απόδοση στις χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα να μην νιώθετε πουθενά κενά ισχύος, ακόμη και στις πολύ χαμηλές στροφές. Είναι χαρακτηριστικό ότι  στη έκδοση της δοκιμής μας με τους 155 ίππους, ο κινητήρας αποδίδει 190 Νm στο στις 1.900-5.500 rpm και φτάνει τα 220 Nm στις 3.000 rpm στο overboost, με τη συνδυασμένη απόδοση με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ  να ανεβαίνει στα 240 Nm.

Δυνατός, ελαστικός και με πολύ λογική κατανάλωση

Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson ενώ πίσω έχουμε ημιάκαμπτο άξονα. Στο Puma η πολύ προσεγμένη διαδρομή του συμπλέκτη και το σωστά ρυθμισμένο σύστημα stop/start το οποίο επανεκκινεί άμεσα τον κινητήρα, κάτι το οποίο δεν είναι δεδομένο, μας θυμίζει τα θετικά του χειροκίνητου σασμάν.

Για να επιλέγετε το οδηγικό προφίλ που σας ταιριάζει

Βέβαια σε αυτό βοηθάει σημαντικά και η  ροπή αλλά και η ελαστικότητα του κινητήρα που δεν σε υποχρεώνουν να καταφεύγεις συχνά στον ακριβή και με μικρές διαδρομές, λεβιέ των ταχυτήτων. Τα 9’’ για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 200 χλμ./ώρα της τελικής, είναι απολύτως επιτεύξιμα νούμερα, ενώ τα 7.4 λτ/100 χλμ της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, μπορούν να πέσουν αν οδηγείτε φυσιολογικά και όχι γρήγορα πάντα και παντού.

Από τα πλέον απολαυστικά, οδηγικά

Πίσω από τιμόνι του νέου Puma το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι πως το  turbo lag πραγματικά δεν υπάρχει έστω και στο ελάχιστο, καθώς η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότατη, ενώ σε καμία περίπτωση δεν νιώθεις  ότι  «κρεμάει» ακόμα και αν κινείσαι με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο, εξαιτίας του ηλεκτροκινήτήρα φυσικά. Ανάλογα με τις διαθέσεις σας μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα οδηγικά προφίλ Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail. Εκεί όμως που το νέο μοντέλο της Ford δεν έχει αντίπαλο είναι η οδική του συμπεριφορά και ο τρόπος με τον οποίο στρίβει. Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας είναι το βασικό συστατικό παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα crossover μοντέλο.

Η οδική του συμπεριφορά θυμίζει περισσότερο αμιγώς σπορ κατασκευή, παρά κροσσόβερ

Ξεκινώντας από τη προσεκτική ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία αφήνει σχεδόν το σύνολο των θορύβων έξω από αυτή, συνεχίζεις με το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι άμεσο και ακριβές και καταλήγεις  στην ανάρτηση όπου διαπιστώνεις πως για ακόμη μία φορά οι μηχανικοί της Ford έκαναν το θαύμα τους. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και όταν το παρακάνεις και ξεχάσεις πως οδηγείς ένα κροσσόβερ, θα διαπιστώσεις πως τα περιθώρια πρόσφυσης, είναι πολύ, μα πολύ πιο πάνω από τη φιλοσοφία της κατηγορίας και φυσικά από τη λογική σου.

Και η ποιότητα κύλισης είναι πολύ υψηλή

Το νέο Ford  Puma είναι ένα αυτοκίνητο με πολλά προσόντα, και σαφή χαρακτήρα, ο οποίος προέρχεται και ενισχύει τη συνολική φιλοσοφία της Ford. Όμορφο, σβέλτο, σύγχρονο και πρακτικό, με ένα μοναδικό οδηγικό χαρακτήρα. Όσο για την τιμή της έκδοσης ST Line X με τους 155 ίππους της δοκιμής μας, αυτή βρίσκεται στα 25793 ευρώ.

Ικανοποιητικό το πορτ μπαγκάζ

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός

  • Χώρος πίσω για υψηλόσωμους

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 155
0-100 9″
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.4 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 101 γρ/χλμ
Πολύ έξυπνη και πρακτική η πατέντα του mega box

The post Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV 155 PS. Πρακτικό και απολαυστικά οδηγοκεντρικό first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Honda Forza. Με περισσότερες επιλογές

cars

Ένα ηλεκτρικό SUV θα παρουσιάσει σύντομα η Nissan.

cars

Ford Puma. Για όλες!!! τις χρήσεις…

cars

Toyota Corolla 1.8 Hybrid. Η πλέον ενδιαφέρουσα γενιά της

cars

Video: Να οι επιπτώσεις του «μαύρου πάγου»

cars

FCA και Groupe PSA ονομάζουν τη νέα εταιρία τους, Stellantis.

cars

Ντεμπούτο για το ευρωπαϊκό Toyota Highlander!

cars

Ford. Πρώτη της Mustang Mach-E

cars

Ford Mustang. Ένα κομβόι 1326 αυτοκινήτων

cars