CARSNEWS
AUTONEWS

Ford Ranger Raptor Black Force by Βροχίδης-Χατζής. Ακόμη πιο βελτιωμένο

Όταν διαθέτεις μία εξαιρετικά υψηλή τεχνογνωσία και ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα σε μία κατηγορίας της οποία η δυναμική αναπτύσσεται συνεχώς, είναι προφανές πως αυτό πρέπει να το «εκμεταλλευτείς». Ο λόγος φυσικά για τη Ford και το Ranger, που πλέον υπάρχει και ως Ranger Raptor, δηλαδή η «σκληροτράχηλη» και σχεδόν αγωνιστική εκδοχή του Ευρωπαϊκού best-seller στην κατηγορία pick-up.

 Και μπορεί αφενός ο εχθρός του καλού να είναι το καλύτερο, αφετέρου πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης για κάθε τι. Αυτά ακριβώς τα περιθώρια εντόπισε η Ford Βροχίδης-Χατζής στη Θεσσαλονίκη και αφού έκανε τις απαραίτητες επεμβάσεις, δημιούργησε την έκδοση Black Force την οποία είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε και να απολαύσουμε. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Από την εμφάνιση, δείχνει το ποιόν του…

Κατάλληλο για να αντιμετωπίζει ακραίες συνθήκες εκτός δρόμου, το μοναδικό, πολύ ανθεκτικό, ενισχυμένο πλαίσιο του Ranger Raptor χρησιμοποιεί υψηλής αντοχής ατσάλια με χαμηλή περιεκτικότητα σε κράματα, για να αντέχει την υψηλή καταπόνηση που επιφέρει η off-road αγωνιστική οδήγηση. Η αγωνιστική ανάρτηση του Raptor είναι φτιαγμένη για να τα βγάζει πέρα σε δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση, με ένα φαρδύτερο κατά 150 mm μετατρόχιο και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 51 mm συγκριτικά με το Ranger XLT. Αμορτισέρ FOX με Position Sensitive Damping παράγουν υψηλότερες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες για απαράμιλλη συμπεριφορά off-road, και χαμηλότερες σε μέτριες συνθήκες για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο. Η διαδρομή των εμπρός αποσβεστήρων έχει αυξηθεί κατά 32% και των πίσω κατά 18% αντίστοιχα.

Οι σπορ αποσβεστήρες διαμέτρου 2,5” (63,5 mm) υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου, με προεξέχοντες βάσεις θόλων αμορτισέρ μπροστά και ειδική νέα διάταξη πίσω ανάρτησης με γόνατα ελατηρίων, αλλά και ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt που επιτρέπει την κίνηση του άξονα πάνω / κάτω με ελάχιστη πλευρική απόκλιση.  Τα εμπρός φρένα χρησιμοποιούν δαγκάνες δύο εμβόλων αυξημένης διαμέτρου πάνω από 20% συγκριτικά με του στάνταρ Ranger pick-up στα 51 mm, και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 32 mm. Τα πίσω φρένα έχουν αναβαθμιστεί με δαγκάνες διαμέτρου 54 mm, και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 24 mm. Ελαστικά παντός εδάφους BF Goodrich 285/70 R17 δημιουργήθηκαν ειδικά για το Ranger Raptor.

Τα ελαστικά 33” (838 mm) x 11” (285 mm) διαθέτουν ανθεκτικά πλευρά για να διαχειρίζονται ακόμα και τα πιο κακοτράχαλα εδάφη με αυτοπεποίθηση, ενώ μία δυναμική off-road χάραξη του πέλματος παρέχει αξιόπιστη πρόσφυση στο βρεγμένο, στη λάσπη, την άμμο και το χιόνι. Η αποκλειστική σχεδίαση του πλαισίου συνδυάζεται με βελτιστοποιημένη off-road γεωμετρία που προσφέρει 283 mm απόσταση από το έδαφος και βάθος βύθισης 850 mm. Με γωνία προσέγγισης 32,50 και γωνίες ράμπας και φυγής 240, μπορεί να πηγαίνει οπουδήποτε. Το Ranger Raptor διαθέτει επίσης μοναδικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος για προστασία όταν κινείται σε κακοτράχαλα εδάφη. Η νέα ποδιά αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm – πάνω από 60% μεγαλύτερο πάχος από της στάνταρ ποδιάς – πλέον των στάνταρ προστατευτικών που υπάρχουν για τον κινητήρα και το κιβώτιο τετρακίνησης του Ranger.

Όλα τα παραπάνω στη πράξη σημαίνουν πως οι δυνατότητες επέμβασης είναι πρακτικά μηδενικές σε πλαίσιο, αναρτήσεις, κινητήρα και κιβώτιο, διότι όλα είναι σχεδόν αγωνιστικού επιπέδου. Η μόνη αλλαγή έχει να κάνει με την εμφάνιση του αυτοκινήτου, καθώς η τοποθέτηση βινυλλίου σε όλο το αμάξωμα, με σχέδιο που παραπέμπει στο δέρμα του ράπτορα, εκτόξευσε το αισθητικό αποτέλεσμα. Και βεβαίως υπάρχει η δυνατότητας «ντυσίματος» με πληθώρα σχεδίων, ανάλογα με τις προτιμήσεις του υποψήφιου αγοραστή.

Με σχεδόν αγωνιστικό στήσιμο

Το Ranger Raptor επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν από έξι προφίλ (driving modes) του Terrain Management System κατάλληλα για μία μεγάλη ποικιλία εδαφών και οδηγικών σεναρίων, όπως:

  • Normal mode – έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την οδηγησιμότητα
  • Sport mode – ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο
  • Grass/Gravel/Snow mode – σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη
  • Mud/Sand mode – ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη
  • Rock mode – προορίζεται για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας
  • Baja mode – ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja desert rally

Οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν εκτενώς τον ισχυρό κινητήρα Bi-turbo 2.0-litre EcoBlue του Ranger Raptor και το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων για να αποδείξουν την αντοχή του στις πιο  σκληρές συνθήκες, όπως συνεχής λειτουργία των υπερσυμπιεστών υψηλής και χαμηλής πίεσης μέχρι να κοκκινήσουν λόγω θερμοκρασίας επί 200 ώρες. Οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν σειριακά στις χαμηλότερες στροφές για αυξημένη ροπή και απόκριση. Μία μοναδική ρύθμιση του κιβωτίου περιλαμβάνει λειτουργία Live in Drive, με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddle shifters) για μηχανική επιλογή σχέσης. Η μόνη μηχανική αλλαγή που υπάρχει στη Black Force έκδοση είναι η τοποθέτηση μπλοκέ διαφορικού 100% στόν εμπρόσθιο άξονα ως συμπλήρωμα στο εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει το αυτοκίνητο, για επιπλέον δυνατότητες αναρρίχησης ή υπερπήδησης εμποδίων. Είναι ηλεκτρομαγνητικό κ απεμπλέκεται από μόνο του για προστασία από βλάβες στο μπροστινό σύστημα μετάδοσης.

Άκρως εντυπωσιακό σε όλα του

Η δυναμική σχεδίαση του νέου Ranger Raptor έγινε ακόμη πιο έντονη και εντυπωσιακή στην έκδοση Black Force. Aυτό διότι τοποθετήθηκαν ηλεκτρικά αυτόματα αναπτυσσόμενα με το ανοιγμα – κλείσιμο των πορτών σκαλοπάτια, τα οποία μπορούν να αντέξουν μέχρι 350 κιλά βάρους. Ακόμη υπάρχουν νέα φωτιστικά τεχνολογίας led εμπρός και πίσω  για πιο σύγχρονη εμφάνιση. Βεβαίως οι ενσωματωμένες led μπάρες φωτισμού στην εργοστασιακή μάσκα εκτός από εικόνα προσφέρουν και ουσία, καθώς ο φωτισμός που προσφέρουν είναι πραγματικά απίστευτος. Επίσης μπήκε φώς στο χώρο φόρτωσης και αμορτισεράκι για ομαλό άνοιγμα της πίσω πόρτας.

Οι αλλαγές όμως δεν είναι μόνο εξωτερικές αλλά υπάρχουν και στα πολύ εσωτερικά του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα θερμοηχομονωτικά φύλλα απόσβεσης κραδασμών κορυφαίας απόδοσης με πολύ μικρό βάρος σε όλη τη καμπίνα  (ουρανό, πάτωμα, πλάτη και πόρτες)  ώστε μαζί με την αναβάθμιση του υπάρχοντος ηχητικού συστήματος ( νέα ηχεία, subwoofer, ενισχυτή, ειδικές καλωδιώσεις) να επιτευχθεί μία ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου ήχου, από τα ίδια χειριστήρια του αυτοκινήτου.

Τοποθέτηση συστήματος καμερών 360° για πλήρη έλεγχο σε διαδρομές off road ,αλλά και σε συνθήκες πόλεις, με δυνατότητα καταγραφής συνθηκών ενεργοποίησης συναγερμού ή ατυχήματος. Η απεικόνιση γίνεται με διακόπτη στην εργοστασιακή οθόνη.

Αναβάθμιση της εργοστασιακής audio πηγής του αυτοκινήτου σε carplay – adroid auto , ώστε να μπορεί ο χρήστης να έχει σύνδεση καί να εγκαταστήσει όποια εφαρμογή θελήσει από χάρτες google μέχρι τηλεόραση. Σύστημα συναγερμού με τηλεματικές λειτουργίες και gps (αναγνώριση ιδιοκτήτη, έλεγχο της κατάστασης του αυτοκινήτου από οπουδήποτε βρισκόμαστε, εκκίνηση της μηχανής, σβήσιμο της μηχανής). Κάμερα νυκτερινής πορείας infrared η οποία ανιχνεύει και εμφανίζει στην οθόνη του αυτοκινήτου, ότι δεν βλέπει ο οδηγός μέχρι και 400 μέτρα εμπρός.

Ισοπεδωτικό

Και φτάνουμε στο δια ταύτα το οποίο φυσικά έχει να κάνει με την οδήγηση του θηρίου. Και όντως πρόκειται για μία εμπειρία οδήγησης, από αυτές που σου μένουν αξέχαστες. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του, διαπιστώσαμε για ακόμη μία φορά πως όλα τα υπόλοιπα οχήματα, ακόμη και κάποια μεγάλα SUV, έδειχναν μικροσκοπικά μπροστά του. Στην άσφαλτο απολαμβάνεις τον βαρύ μπάσο βρυχηθμό, ο οποίος στην έκδοση Black Force είναι και αυτός ¨πειραγμένος» και θυμίζει κάτι από οκτακύλινδρο κινητήρα βενζίνης,  σε κάθε βύθισμα του γκαζιού, έχοντας επιλέξει τη λειτουργία σπορ. Το αυτοκίνητο ταξιδεύει με πολύ υψηλές ταχύτητες, όντας απόλυτα σταθερό και κυρίως εντυπωσιακά άνετο. Ο θόρυβος από τα σχεδόν αγωνιστικά εκτός δρόμου ελαστικά, μας εντυπωσίασε με την απουσία του και γενικά για τον όγκο του και το εκτόπισμα του, ο θόρυβος που εισέρχεται στη καμπίνα, είναι απίστευτα λίγος.

Σε δρόμο με στροφές, προφανώς και δείχνει όγκο και βάρος, με το δεκάρι αυτόματο κιβώτιο όμως να κάνει πολύ καλή δουλειά. Και φτάνουμε στο στοιχείο του που βεβαίως είναι το χώμα. Εκεί το αυτοκίνητο περνάει κυριολεκτικά από παντού, ακόμη και αν ο οδηγός του πατάει για πρώτη φορά σε χώμα, αντέχοντας κάθε πιθανή και απίθανη καταπόνηση. Για το τέλος αφήσαμε τη τιμή του αυτοκινήτου, η οποία ξεκινάει από τα 58000 Ευρώ και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε, με όλα τα έξτρα που σας περιγράψαμε, βρίσκεται στη περιοχή των 70000 Ευρώ. Εμείς πάντως το λατρέψαμε πραγματικά

The post Ford Ranger Raptor Black Force by Βροχίδης-Χατζής. Ακόμη πιο βελτιωμένο first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ο «κομήτης του διαβόλου» θα μπει στην τροχιά της Γης – Είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από το Έβερεστ

cars

Mazda.To νέο «εργαλείο» για το Gran Turismo Spor

cars

Η ABT Sportsline ανεβάζει την απόδοση του Audi RS5

cars

Κ. Σκρέκας: Το FSRU Αλεξανδρούπολης ενισχύει την εθνική ασφάλεια και την τοπική οικονομία

cars

Ο μεγαλύτερος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

cars

Η μάχη της ηλεκτροκίνησης – Γιατί η BYD έχει συντρίψει την Tesla στα διπλώματα ευρεσιτεχνίας

cars

Νέο Renault Megane E-Tech Electric. Το Megane της νέας εποχής.

cars

Dacia Sandero Stepway 1.0TCe 100PS LPG. Έχει τα πάντα και συμφέρει

cars

Η ολοκαίνουρια Maserati κάνει την πρώτη της εμφάνιση!

cars