CARSNEWS
AUTONEWS

Gordon Murray T.50s Niki Lauda. 710 άλογα για 852 κιλά είναι αρκετά;

Ο Gordon Murray τήρησε την υπόσχεση που είχε δώσει όταν παρουσίαζε το T.50 και την ημέρα των γενεθλίων του Niki Lauda, αποκάλυψε την “πιστάδικη” έκδοση του εντυπωσιακού supercar που φέρει το όνομα του. Αυτό είναι το T.50s Niki Lauda λοιπόν. Ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε και θα κατασκευάζεται ειδικά για χρήση σε πίστα και “χτίζει” πάνω στις αρετές του standard T.50 προσφέροντας κορυφαία αεροδυναμική, εξαιρετικά χαμηλό βάρος και σε συνεργασία με την Cosworth, έναν πανίσχυρο, ατμοσφαιρικό V12 που στροφάρει αβίαστα μέχρι τις 12.100 σ.α.λ.

Για το “Niki Lauda” όμως, ο Gordon Murray και η ομάδα του ανέβασαν την ένταση σε υψηλότερα επίπεδα και δεν αναφέρομαι φυσικά στην πιο εμφανή διαφορά ανάμεσα σε αυτό και το T.50 που προορίζεται για τον δρόμο: το bodykit. Αυτό είναι εκεί απλά για να αυξήσει την downforce σε συνεργασία με τον ανεμιστήρα των 40 εκατοστών που συνεχίζει να βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, οπότε το αυτοκίνητο είναι σε θέση να παράγει έως και 1.500 κιλά σε υψηλές ταχύτητες. Πέραν αυτού όμως, το “Niki Lauda” δεν είναι απλά μία έκδοση του T.50 αλλά μία ξεχωριστή οντότητα που εξελίχθηκε παράλληλα με το αδερφάκι του.

Χάρη στην σχεδόν εμμονική δίαιτα που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πιο λεπτά πάνελ αμαξώματος, λεπτότερα κρύσταλλα, την αφαίρεση του ηχοσυστήματος, την αντικατάσταση του πολύπλοκου κλιματισμού για ένα πιο απλό air condition, την ελάφρυνση του κιβωτίου από 6 κιλά και την μείωση του βάρους του κινητήρα κατά 20,7 κιλά (εν μέρει χάρη στην αφαίρεση του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων που δεν κρίνεται ως απαραίτητο για την πίστα), το T.50s Niki Lauda ζυγίζει μόλις 852 κιλά ή αν προτιμάς, 128 κιλά λιγότερο σε σύγκριση με τα 980 του ήδη πανάλαφρου T.50! Και μιας που αναφέραμε τον κινητήρα, να σημειώσουμε ότι ο ατμοσφαιρικός V12 των 3,9 λίτρων δυνάμωσε και παράγει περί τα 710 άλογα στις 11.500 σ.α.λ. ενώ η απόδοση του μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω στα 735 κιλά λόγω του φαινομένου του ram-air στις υψηλές ταχύτητες. Συνεργάζεται δε με ένα νέο, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που θα είναι διαθέσιμο με δύο σετ κλιμάκωσης (ένα που θα τερματίζει στα 322 km/h και ένα πιο “κοντό” με μέγιστη ταχύτητα 274 km/h) ενώ ανάλογες είναι και οι επεμβάσεις στην ανάρτηση, αν και η βασικότερη εξ αυτών είναι η μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 87 χιλιοστά εμπρός και 116 χιλιοστά πίσω. Από εκεί και πέρα, εξαρτάται από το στήσιμο που θα επιλέξει ο οδηγός για την εκάστοτε πίστα.

Όπως ανακοίνωσε ο Gordon Murray, η παραγωγή του T.50s Niki Lauda θα περιοριστεί στα 25 αυτοκίνητα με το κάθε ένα να είναι φόρος-τιμής για μία νίκη του θρυλικού οδηγού που του έδωσε το όνομα του. Το πρώτο είναι το “Kyalami 1974” και όπως σε όλα, θα έρχεται με ένα ξεχωριστό βιβλιαράκι με τις αναμνήσεις του Murray από τον αγώνα και την σημασία της συγκεκριμένης νίκης. Όλα έχουν να κάνουν με την ιστορία… Φυσικά, το T.50s Niki Lauda δεν θα είναι φθηνό με την τιμή του να ξεκινά από τα 3,6 εκατομμύρια ευρώ περίπου αλλά για να είμαστε ειλικρινείς, δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό για μία τόσο ξεχωριστή δημιουργία.

The post Gordon Murray T.50s Niki Lauda. 710 άλογα για 852 κιλά είναι αρκετά; first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ford. Μία ενδιαφέρουσα έκθεση για το 2021

cars

Jaguar F-Type facelift. Εκτενέστατο και ουσιώδες!

cars

Opel Corsa. Νικητής στο «AUTOBEST»

cars

Mercedes GLΑ250e & CLA250e. Η γκάμα των plug-in υβριδικών της Mercedes διευρύνεται περαιτέρω

cars

Ford Focus ST. Διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο

cars

Porsche: Η ζήτηση για την Taycan καθυστερεί την Cross Turismo.

cars

Hyundai. Με πολλές και σημαντικές διακρίσεις στα Red Dot Awards 2020

cars

Η AC Cobra “δαγκώνει” με V8 κινητήρα και 580 ίππους!

cars

Skoda. Με ένα κλικ ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα σε προνομιακές τιμές

cars