CARSNEWS
F1 & RACES

GP Άμπου Ντάμπι: Ιδανικό φινάλε για Hamilton!

Την ενδέκατη φετινή και συνολικά 84η νίκη της καριέρας του πανηγύρισε στο Άμπου Ντάμπι ο Lewis Hamilton.

Έτσι ο οδηγός της Mercedes έκλεισε με στιλ άλλη μία επιτυχημένη σεζόν, κατά την οποία χρίστηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για έκτη φορά της καριέρας του. Και το έκανε σημειώνοντας παράλληλα την pole position και διατηρώντας την πρωτοπορία και στους 55 γύρους.

O Hamilton βρισκόταν στην pole position για 88η φορά στην καριέρα του και πρώτη μετά από τέσσερις μήνες. Δίπλα του δεν είχε τον teammate του Valtteri Bottas, καθώς αλλάζοντας υβριδική μηχανή ο Φινλανδός πήγε στην ουρά του grid. Έτσι στην πρώτη σειρά της εκκίνησης προβιβάστηκε η Red Bull του Max Verstappen, με τις Ferrari να βρίσκονται στη δεύτερη.

Αυτό είναι το τελευταίο grid του 2019!#AbuDhabiGP pic.twitter.com/P6nQwxUYeP

— SeitanF1 (@PanosSeitanidis) December 1, 2019

Σε ότι αφορά στη στρατηγική, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Pirelli ταχύτερη είναι αυτή της μίας αλλαγής ελαστικών. Από μαλακή σε σκληρή μετά από 7-14 γύρους ή από μέση σε σκληρή μετά από 10-18 γύρους. Πιο αργή ήταν η στρατηγική μαλακής/μέσης αλλά και αυτή των δύο pit stop.

Με τη μέση γόμα εκκινούσαν οι Hamilton, Verstappen, Leclerc, Albon ενώ από το Top5, μόνο ο Vettel είχε τη μαλακή. Όμως υπήρξε και παρασκήνιο, καθώς οι κριτές βρήκαν στα ρεζερβουάρ της Ferrari του Leclerc διαφορετική ποσότητα καυσίμου από αυτή που είχε δηλώσει η ιταλική ομάδα. Ασυνέπεια που θα εξεταζόταν μετά το τέλος του αγώνα.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton διατήρησε τα ηνία με τον Verstappen και τις Ferrari να ακολουθούν την ώρα που στην ουρά είχαμε επαφές, με τον Pierre Gasly να έχει επαφή με τις δύο Racing Point, χάνοντας την εμπρός αεροτομή του. Πρώτα υπήρξε επαφή με τον Lance Stroll και χάνοντας τον έλεγχο, ο Γάλλος έχασε και την εμπρός αεροτομή ακουμπώντας στον πίσω δεξί τροχό του Sergio Perez.

Καμία ποινή για τη σύγκρουση της Toro Rosso του Pierre Gasly με τις Racing Point. pic.twitter.com/2q7jGTCJLv

— HarisTrakaris (@HarisTrakaris) December 1, 2019

Στην πίσω ευθεία ο Leclerc πέρασε τον Verstappen, με τον Vettel να τον διαδέχεται στην πίεση επί του Ολλανδού αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Ο Hamilton άμεσα άνοιξε τη διαφορά του, που στον έκτο γύρο ήταν ήδη στα 4 δευτερόλεπτα. Πίσω του, Ferrari-Red Bull, Ferrari-Red Bull, οι δύο McLaren και οι δύο Renault, με τον Bottas να έχει ήδη ανέβει στη δωδέκατη θέση. Στον γύρο 9 ήταν ήδη στους βαθμούς. Κι αυτό παρότι ένα τεχνικό πρόβλημα που είχε προκύψει απέτρεπε τη χρήση του DRS από όλους τους αγωνιζόμενους.

Στο γύρο 13 η Ferrari άνοιξε το χορό των pit stop για τους πρωτοπόρους, φωνάζοντας μάλιστα ταυτόχρονα τους δύο οδηγούς της! Αμφότεροι έβαλαν τη σκληρή γόμα αλλά ενώ το pit stop του Μονεγάσκου κράτησε μόλις 2.6 δευτερόλεπτα, αυτό του Γερμανού 6.9 καθώς υπήρξε καθυστέρηση στην αλλαγή του εμπρός αριστερά τροχού.

LAP 12/55

Spot the difference? 👀

Double change for Ferrari!#AbuDhabi2019 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/9Y2cc4N19N

— Formula 1 (@F1) December 1, 2019

Στον αμέσως επόμενο γύρο το pit lane επισκέφτηκε και ο Albon, που όμως επέστρεψε στην πίστα πίσω από τις Ferrari. Στο γύρο 17 λύθηκε το θέμα με το DRS και άμεσα ο Bottas πέρασε τον Vettel τον οποίο καταδίωκε ώρα. Ήταν πλέον τέταρτος.

Η Red Bull περίμενε μέχρι το γύρο 26 κι αφού δεν υπήρξε αυτοκίνητο ασφαλείας ή εικόνα αυτοκίνητο ασφαλείας, κάλεσε τελικά τον Verstappen για αλλαγή ελαστικών. Ο Ολλανδός επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Leclerc. H διαφορά τους ήταν στα 4 δευτερόλεπτα αλλά πλέον είχε ελαστικά πιο φρέσκα κατά 14 γύρους.

Για ασφάλεια, η Mercedes κάλεσε άμεσα και τον Hamilton, ο οποίος επέστρεψε με άνεση πρώτος, την ώρα που ο Verstappen ψαλίδιζε συνεχώς τη διαφορά από τον Leclerc. Το οποίο και τελικά πέρασε στο γύρο 32, βουτώντας στην εσωτερική της στροφής 8. Ο Μονεγάσκος προσπάθησε να απαντήσει στη στροφή 11 αλλά μάταια.

Κι άμεσα άρχισε να χάνει πολύ έδαφος, με αποτέλεσμα η Ferrari να επιλέξει να προχωρήσει σε ένα ακόμα pit stop. Πράγμα που έκανε και για τους δύο οδηγούς της, βάζοντας τη μαλακή γόμα. Ο μεν Leclerc επέστρεψε στην πίστα τρίτος, μισό λεπτό πλέον μακριά από τον Verstappen αλλά μπροστά από τη Mercedes του Bottas ενώ ο Vettel έκτος, πίσω και από τη Red Bull του Alex Albon.

LAP 54/55

What a battle! Vettel passes Albon, after a long tussle for P5#AbuDhabi2019 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/UgIoVjuWpa

— Formula 1 (@F1) December 1, 2019

Κάπου εκεί ολοκληρώθηκαν οι μάχες της κορυφής, με εξαίρεση την κόντρα των Vettel-Albon στον προτελευταίο γύρο. Ο Ταϊλανδός πέρασε τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή αλλά ο Γερμανός απάντησε ανακτώντας τη θέση του.

LAP 46/55

Looking onto open road 👀#AbuDhabi2019 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/k56hI1Q9az

— Formula 1 (@F1) December 1, 2019

Ο Hamilton λοιπόν πήρε τη νίκη, με τους Verstappen-Leclerc να τον πλαισιώνουν στο βάθρο, αν και για τον οδηγό της Ferrari υπάρχει ακόμα το ερωτηματικό σχετικά με την εξέταση των αγωνοδικών για τη ποσότητα καυσίμου. Ο Bottas από τελευταίος ανέβηκε τέταρτος ενώ τελικά ο Vettel συμπλήρωσε την πεντάδα.

Time for Lewis Hamilt🍩n to celebrate!#AbuDhabi2019 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/imCYM4p7gF

— Formula 1 (@F1) December 1, 2019

O Albon ήταν έκτος, με τον Perez να επικρατεί στο φινάλε του Lando Norris (McLaren) ενώ ο Daniil Kvyat (Toro Rosso) είδε την καρό σημαία μπροστά από τον Carlos Sainz (McLaren).

Αναλυτικά η κατάταξη:

Related Articles

Ποινές στο Σότσι για τους οδηγούς της Honda

cars

H Aston Martin επιβεβαίωσε τις συζητήσεις με τη Racing Point

cars

F1 Δοκιμές Εξέλιξης 2, Ημέρα 3: Φινάλε με τη Mercedes στην κορυφή

cars

O CEO της F1 απαξιώνει τη Formula E

cars

O κορωνοϊός δεν θα πατήσει ξανά φρένο στην F1

cars

Briatore: «Ταχύτερος του Vettel o Leclerc»

cars

Οι οδηγοί-χορηγοί ήταν το λάθος της Williams

cars

Ψήφος εμπιστοσύνης στον Alonso από τον Verstappen

cars

Ο Bottas έκανε δοκιμές με το Toyota Yaris WRC

cars