CARSNEWS
F1 & RACES

GP ΗΠΑ με γεύση από… ελαστικά 2020!

Η Formula 1 ταξιδεύει από την Κεντρική, στη Βόρεια Αμερική, για το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών.

Για τον δέκατο-ένατο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, η Pirelli έκανε  την ίδια επιλογή γομών. Όπως για το Μεξικό έτσι και για το Ώστιν επελέγησαν: C2 ως λευκή/σκληρή γόμα, C3 ως κίτρινη/μέση γόμα και C4 ως κόκκινη/μαλακή γόμα.

Η πίστα του Τέξας μπήκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα της F1 το 2012. Έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά από τον προηγούμενο γύρο, παράδοσή της είναι να δημιουργεί συναρπαστικούς και απρόβλεπτους αγώνες.

Πρέπει να σημειωθεί πως οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής θα έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς για πρώτη φορά οι ομάδες θα δοκιμάσουν τα ελαστικά P Zero του 2020. Το μείγμα ελαστικών αποφασίστηκε μετά από ένα αριθμό εξειδικευμένων δοκιμών. Το τελευταίο τεστ έγινε στη Βαρκελώνη νωρίτερα αυτό το μήνα, συμμετείχαν σ’ αυτό οι τρεις κορυφαίες ομάδες. Κάθε οδηγός θα πάρει δυο σετ ελαστικών του 2020 με τη μαλακή γόμα για να τα χρησιμοποιήσει μόνο κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών FP1, FP2.

Χαρακτηριστικά πίστας

– Το πιο σκληρό ελαστικό που επελέγη για το Grand Prix των ΗΠΑ είναι ένα επίπεδο πιο σκληρό απ’ αυτό του 2018 (όταν είχαν επιλεγεί η μαλακή, η πολύ μαλακή και η πάρα πολύ μαλακή γόμα). Αυτό συμβάλει ώστε να υπάρχει πιο ισορροπημένη διαφορά απόδοσης, ανάμεσα στις τρεις γόμες.

– Η στρατηγική που έδωσε πέρυσι τη νίκη στον Kimi Raikkonen της Ferrari ήταν μια αλλαγή ελαστικών, από πάρα πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα. Ο Max Verstappen της Red Bull Racing τερμάτισε 2ος (εκκινούσε 18ος) με στρατηγική μαλακής/πολύ μαλακής γόμας ενώ ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton ήταν 3ος με στρατηγική δυο pit  stop.

– Υπάρχει μεγάλη ποικιλία στροφών στην πίστα του Τέξας, η οποία έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού. Σήμα κατατεθέν της, είναι η πρώτη ανηφορική αριστερή στροφή.

– Η φθορά και η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης είναι στο μέσο όρο των αγώνων για τους οποίους χρησιμοποιήθηκαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας, αυτό τις καθιστά ενδεδειγμένη επιλογή. Τόσο το ρεκόρ ταχύτερου γύρου αγώνα, αλλά και το ρεκόρ πίστας έσπασαν πέρυσι από το Lewis Hamilton.

– Ο καιρός στο Τέξας έχει πολύ μεγάλες διακυμάνσεις αυτή την εποχή του χρόνου, μπορεί να δούμε από λαμπρή λιακάδα, μέχρι τυφώνα. Τέτοιες συνθήκες έχουν οδηγήσει σε ακύρωση κάποιων περιόδων δοκιμών στο παρελθόν.

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, είπε σχετικά: «Το Ώστιν φημίζεται ότι πάντα δίνει ωραίους αγώνες τόσο εντός όσο και εκτός πίστας. Ειδικά φέτος οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τα ελαστικά του 2020 κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευή. Αυτό είναι το πρώτο τεστ για την μαλακή γόμα C4 του 2020 προτού οι ομάδες λάβουν όλη τη γκάμα γομών για δοκιμή το Δεκέμβριο. Θα έχουν ένα διήμερο τεστ αμέσως μετά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι όπως γίνεται συνήθως. Το Ώστιν περιέχει λίγο απ’ όλα όσον αφορά στους διαφορετικούς τύπους στροφών αλλά και συνηθισμένη άσφαλτο, οπότε είναι θετικό που θα δοκιμάσουν εκεί για πρώτη φορά τα νέα ελαστικά».

Related Articles

“Retirement not an option” says Alonso as new deal keeps him in F1 until 45

Bury

Η Andretti αλλάζει σελίδα και περιμένει την απόφαση της FIA για είσοδο στην F1

cars

Raikkonen: Θα γίνει για τρίτη φορά μπαμπάς!

cars

Με θεατές το Grand Prix του Μουτζέλο

cars

Puma Hires A$AP Rocky as Creative Director of Formula 1 Partnership

cars

Formula 1 : Γνωρίστε το νέο Love Interest του Charles Leclerc, Alexandra Saint Mleux

cars

Με Honda και το 2021 οι Red Bull και Toro Rosso

cars

GP ΗΠΑ: 1-2 οι Mercedes στο FP1

cars

Ferrari: Παραιτήθηκε ο Binotto!

cars