CARSNEWS
AUTONEWS

Grand Prix Αυστραλίας.Φιάσκο, απαράδεκτο γι’ αυτό το επίπεδο!

Μέχρι και την Πέμπτη, όλα έδειχναν ότι το Αυστραλιανό Grand Prix θα διεξαχθεί κανονικά, παρά την ραγδαία εξάπλωση του κορονοϊού στην γηραιά ήπειρο και όχι μόνο. Οι ομάδες είχαν ταξιδέψει κανονικά, είχαν στήσει τα paddocks και όλα έδειχναν ότι αυτό που περιμέναμε υπομονετικά ολόκληρο τον χειμώνα, θα αποτελέσει και την διέξοδο μας σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Τότε όμως, έγινε γνωστό ότι ένα μέλος της McLaren προσβλήθηκε από τον COVID-19 και η αγγλική ομάδα αποφάσισε, απολύτως λογικά, την απόσυρση από τον αγώνα. Η F1 είχε ανακοινώσει πως δεν θα προχωρήσει σε διεξαγωγή ενός αγώνα αν δεν επιτρεπόταν η είσοδος στην χώρα ακόμα και σε μία ομάδα αλλά αυτή η περίπτωση δεν περιλαμβανόταν στον κανόνα. Η McLaren αποχώρησε μόνη της και σε εκείνο το σημείο, η Ferrari, η Renault και η Alfa Romeo έκριναν πως πρέπει να αποσυρθούν κι αυτές από τον αγώνα.

4 ομάδες δεν είναι αρκετές για να ακυρωθεί ένα Grand Prix όμως. Η FIA, μέσω εκπροσώπου της, δήλωνε ότι για να ακυρώσει τον αγώνα, πρέπει η F1 να της αναφέρει πως έχει λιγότερα από 12 μονοθέσια διαθέσιμα. Εκτός αυτού, υπάρχουν πολλές εμπορικές συμφωνίες που αν ακυρώνονταν ο αγώνας με ευθύνη της FIA, θα βάρυναν την ομοσπονδία: τι θα γινόταν με την αποζημίωση των εισιτηρίων ή με τα 55 εκατομμύρια δολάρια που εισπράττει η Liberty από τους διοργανωτές ή με όλα τα διαφημιστικά συμβόλαια που συνδέονται με την διεξαγωγή του Grand Prix; Η κατάσταση περιπλεκόταν επιπλέον από την απροθυμία της πολιτείας (η οποία συγχρηματοδοτεί τον αγώνα) να πάρει την ευθύνη πάνω της. Οπότε, οι ομάδες έπρεπε να αναλάβουν δράση και να αποφασίσουν οι ίδιες πως δεν θα αγωνιστούν, ενεργοποιώντας τον όρο της FIA. Απλό, αν υπήρχαν αρκετές ομάδες, κάτι που αποδείχθηκε ότι δεν ισχύει.

Το ένα “στρατόπεδο” αποτελούσαν οι Ferrari, Renault, Alfa Romeo και McLaren. Στο άλλο στρατόπεδο ήταν οι Red Bull, Alpha Tauri, Mercedes-AMG και Racing Point ενώ οι Williams και Haas επέλεξαν την… “έντιμη” λύση της αποχής. 4-4 λοιπόν και η απόφαση ήταν της Liberty, με τον managing director of motorsports, Ross Brawn να ανακοινώνει ότι το πρόγραμμα της Παρασκευής θα τηρηθεί κανονικά και η κατάσταση θα επανεξεταστεί στο τέλος της ημέρας. Σε εκείνο το σημείο όμως, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πηγές, ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, έλαβε ένα τηλεφώνημα από τα κεντρικά στην Στουτγάρδης που τον ενημέρωνε για την θέση της εταιρίας αλλά τόνιζε ότι η απόφαση ήταν δική του. Ο Wolff επέστρεψε την συζήτηση έχοντας αλλάξει την θέση του κι έτσι, παρά τις διαφωνίες Red Bull, Alpha Tauri και Racing Point, οι ομάδες είχαν ψηφίσει ενάντια στην διεξαγωγή του αγώνα.

Με το ξημέρωμα της Παρασκευής όμως, έκανε την εμφάνιση του και το διθέσιο αγωνιστικό που κάνει βόλτες διάφορα άτομα, αποκαλύπτοντας μία ακόμα επιπλοκή. Η διοργανώτρια αρχή, η Australian Grand Prix Corporation, δεν μπορούσε να ανακοινώσει την ακύρωση του Grand Prix χωρίς την πρότερη ανακοίνωση της πολιτείας της Victoria! Εν τω μεταξύ, κανείς δεν είχε ενημερώσει τους θεατές οι οποίοι άρχισαν να εμφανίζονται στην πίστα ενώ οι marshals είχαν οδηγίες να παρουσιαστούν κανονικά στις θέσεις τους, σαν να μην συνέβαινε τίποτα. Στα pits, η κατάσταση ήταν κωμικοτραγική. 7 ομάδες είχαν ξεκινήσει να πακετάρουν, η Pirelli είχε πει στο προσωπικό της να παραμείνει στο ξενοδοχείο, οι Vettel και Raikkonen είχαν φύγει ήδη από την Αυστραλία ενώ οι Red Bull, Alpha Tauri και Racing Point συνέχιζαν με το πρόγραμμα τους σαν να ετοιμάζονταν για την έναρξη των πρώτων ελεύθερων δοκιμαστικών! Τραγελαφικές καταστάσεις που αν συνέβαιναν στην χώρα μας, θα γράφαμε τα χειρότερα για μήνες! Στο ενδιάμεσο, οι θεατές που έφταναν κατά δεκάδες στην πίστα, βρήκαν μπροστά τους κλειστές τις πύλες και τους ανακοινώθηκε πως ο αγώνας θα διεξαχθεί “κεκλεισμένων”… Τότε οι ομάδες πήραν την κατάσταση στα χέρια τους… και πάλι, δημοσιεύοντας μία ανακοίνωση που έλεγε ότι ζήτησαν από την FIA να ακυρώσει τον αγώνα. Η FIA ακολούθησε μερικά λεπτά αργότερα επιβεβαιώνοντας την ακύρωση του Αυστραλιανού Grand Prix. Απίστευτα πράγματα στο ανώτατο επίπεδο των motorsports, εν μέσω πανδημίας και της απροθυμίας μερικών να αναλάβουν ευθύνη. Είναι πολλά τα λεφτά Άρη, όπως έλεγε ο Σπ. Καλογήρου στην “Λόλα”. Τώρα, το θέμα είναι τι θα γίνει στη συνέχεια. Bahrein και Vietnam αναβλήθηκαν ενώ και τα Grand Prix στην Ολλανδία και την Ισπανία είναι εξαιρετικά αμφίβολα. Μετά, είναι το Μονακό που δεν πληρώνει για τον αγώνα οπότε το κόστος της ακύρωσης του θα είναι χαμηλότερο, οπότε φτάνουμε στις αρχές του Ιουνίου και το Grand Prix του Baku, με τους αναβληθέντες αγώνες να διεξάγονται κάποια στιγμή το καλοκαίρι, εφόσον το επιτρέπει η κατάσταση με τον COVID-19 φυσικά.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νέα Mercedes-Benz GLA. Έτοιμη η δεύτερη γενιά

cars

Ραντεβού με την Εφορία: Τελευταία μέρα για πληρωμή τελών κυκλοφορίας – Τι ισχύει με την κατάθεση των πινακίδων

cars

Zagato IsoRivolta GTZ. Ιταλικό design με αμερικανική δύναμη!

cars

Ρεκόρ μακρύτερης συνεχόμενης πλαγιολίσθησης από την Porsche Taycan.

cars

Ford. «Έξυπνος καθρέπτης» για τα Van που αυξάνει την ασφάλεια

cars

Formula 1: Με νίκη στο Κατάρ γιόρτασε για το πρωτάθλημα ο Φερστάπεν

cars

Ούτε η BMW M235i xDrive Gran Coupe πέρασε το τεστ του τάρανδου!

cars

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται οι τροχαίες παραβάσεις – Σημειώθηκαν 24.712 από 30 Απριλίου έως 6 Μαΐου 2023

cars

Η Audi φρεσκάρει το Q5 με mild-hybrid τεχνολογία και όχι μόνο!

cars