CARSNEWS
AUTONEWS

Hλεκτρικά αυτοκίνητα. Με ταξική διάχυση!

Καλά, ακούγεται σαν τσιτάτο ίσως από παλαιότερα αλλά από την άλλη αποδεικνύεται και πολύ σημερινό έτσι όπως αναδεικνύεται από τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις χώρες της Ε.Ε. για το 2019. Σύμφωνα λοιπόν με τα τελικά αποτελέσματα το 2019 από τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 3% ήταν ηλεκτρικά με φόρτιση (ECV). Το σημαντικό είναι ότι 11 κράτη μέλη της ΕΕ είχαν μερίδιο αγοράς ECV χαμηλότερο από 1% , και από αυτά επτά χώρες έχουν ακόμη μερίδιο ECV 0,5% ή χαμηλότερο. Η εξήγηση είναι ότι σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το ΑΕΠ(Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν) ή αν προτιμάτε με το κατά κεφαλήν εισόδημα των πολιτών αφού οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμη υψηλές για τους πολλούς παρά την διαφαινόμενη τελευταία συγκράτηση των τιμών. Η τιμή ωστόσο παραμένει εμπόδιο για την αγορά, ειδικά σε χώρες με μέσο εισόδημα κάτω των 30.000 ευρώ που είναι τα κράτη-μέλη της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης αλλά και η Ελλάδα και η Ιταλία όπου το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών ήταν κάτω του 1%. Ετσι, σχεδόν το 80% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεντρώνεται σε έξι μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ, καθώς υπάρχει σαφής διαχωρισμός στην οικονομική προσιτότητα των ECV μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης , καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου που διασχίζει την ήπειρο (π.χ. Ελλάδα 0,4% και Ιταλία 0,9%).

Χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Εσθονία – 0,3% (ΑΕΠ 21.160 €)

Λιθουανία – 0,4% (ΑΕΠ 17.340 €)

Σλοβακία – 0,4% (ΑΕΠ 17.270 €)

Ελλάδα – 0,4% (ΑΕΠ 17.500 €)

Πολωνία – 0,5% (ΑΕΠ 13.780 €)

Μερίδιο αγοράς ECV στις 5 μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ

Γερμανία – 3,0% (ΑΕΠ 41.510 €)

Ηνωμένο Βασίλειο – 3,1% (ΑΕΠ 37.780 €)

Γαλλία – 2,8% (ΑΕΠ 35.960 €)

Ιταλία – 0,9% (ΑΕΠ 29.610 €)

Ισπανία – 1,4% ECV (ΑΕΠ 26.440 €)

Υπάρχουν αλλαγές;

Φυσικά και είναι σοβαρές καθώς η επιλογή ηλεκτρικού (κάθε μορφής) αυτοκινήτου έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος και η εικόνα της Ευρώπης λίγο πριν τελειώσει το 2020 είναι σαφώς διαφορετική προς το καλύτερο σε σχέση με το 2019. Βέβαια πολύ μεγάλη βοήθεια προς την αύξηση των πωλήσεων έδωσαν και τα διάφορα κρατικά χρηματοδοτικά προγράμματα σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. και πρόσφατα στην χώρα μας με το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά» που αφορά ιδιώτες και επαγγελματίες. Περιμένουμε λοιπόν τα αποτελέσματα του 2020, για περαιτέρω σχολιασμό.

The post Hλεκτρικά αυτοκίνητα. Με ταξική διάχυση! first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η νέα BMW 128ti προσφέρει κίνηση μπροστά και 265 ίππους!

cars

Η Volkswagen “το παίρνει πάνω της” για την εξέλιξη ενός entry-level ηλεκτρικού!

cars

To Microlino 2.0 είναι η BMW Isetta του 21ου αιώνα!

cars

Nissan LEAF. Σημαντικό αναβαθμισμένο για την Ιαπωνία

cars

Νέο Isuzu D-Max. Τολμηρό και συνολικά αναβαθμισμένο.

cars

Mercedes-Benz Vans & Trucks Safety Weekend. Oλοκληρωμένη εμπειρία

cars

KIA XCEED. Με ανταγωνιστικές τιμές

cars

Nissan. Τι σχέση έχει το μπαλάκι του γκολφ με το σύστημα ProPILOT!

cars

SYM VF125. Με νέα πιο προσιτή τιμή   

cars