CARSNEWS
NEW MODELS

H ηλεκτροκίνητη Ford Mustang πάτησε Ευρώπη

Η νέα, αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E – το πρώτο μοντέλο παραγωγής το οποίο η Ford δημιούργησε εξ αρχής ως ηλεκτροκίνητο με μηδενικές εκπομπές ρύπων – αναμένεται στην Ευρώπη από τις αρχές του 2021.

Η Mustang Mach-E φέρνει τώρα την ελευθερία, τις επιδόσεις και τον εμβληματικό χαρακτήρα  του δημοφιλέστερου σπορ αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Με την ισχύ ενός ενεργειακά αποδοτικού και με άμεση απόκριση ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, το πρώτο SUV μοντέλο της οικογένειας Mustang προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο εκδόσεις: η πρώτη διαθέτει πίσω κίνηση και ένα ηλεκτροκινητήρα και η δεύτερη τετρακίνηση με δύο μοτέρ που εξασφαλίζουν επιδόσεις υπεραυτοκινήτου και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα.

Οι εκδόσεις με τη μικρή και μεγάλη μπαταρία (standard-range και extended-range, αντίστοιχα) μηδενίζουν το άγχος της αυτονομίας προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία μέχρι και 610 km (μικτός κύκλος) σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Η νέα Mustang Mach-E ανοίγει νέους ορίζοντες με το πιο προηγμένο τεχνολογικό πακέτο συστημάτων άνεσης και υποστήριξης του οδηγού στην ιστορία της Ford. Η νέα γενιά του συστήματος SYNC μαθαίνει από το στυλ και τις συνήθειες του οδηγού και κάνει υποδείξεις προκειμένου ο τελευταίος να εξοικονομήσει χρόνο κατά τις μετακινήσεις του.  To Phone As A Keyεπιτρέπει το ξεκλείδωμα του οχήματος χωρίς χρήση κλειδιού, αναγνωρίζοντας το smartphone του ιδιοκτήτη.

Επίσης, το σύστημα Intelligent Range μπορεί να υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία, αξιοποιώντας τη συνδεσιμότητα μέσω cloud.Επιπλέον, οι τελευταίες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, στάθμευσης και αποφυγής ατυχημάτων της Ford προσφέρουν μία πραγματικά διαισθητική και απροβλημάτιστη οδηγική εμπειρία.

Κάθε Mustang Mach?E διαθέτει τα προφίλ οδήγησης Whisper, Active και Untamed, τα οποία προσαρμόζουν τη συνολική οδηγική εμπειρία και αίσθηση στη διάθεση του οδηγού. Το πενταθέσιο SUV με την κουπέ σιλουέτα αναβαθμίζεται συνεχώς προϊόντος του χρόνου χάρη στις over-the-air ενημερώσεις.

«Η Mustang Mach-E είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά αυτοκίνητα που έχει λανσάρει ποτέ η Ford» δήλωσε ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, Ford Ευρώπης. «Το πλήρως ηλεκτρικό αυτό όχημα είναι μοναδικό και αναμφισβήτητα πρόκειται για μία πραγματική Mustang. Με κορυφαία αυτονομία 610 km έρχεται ακριβώς την κατάλληλη στιγμή για τους πελάτες στην Ευρώπη.»

Επιδόσειςπουηλεκτρίζουν

Η νέα πλατφόρμα της Mustang Mach-E έχει αναπτυχθεί από την Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως προς όφελος των επιδόσεων τόσο την βελτιωμένη κατανομή βάρους, όσο και την αμεσότητα στην παροχή ροπής που προσφέρει σήμερα ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κεντρικά τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το δάπεδο, πετυχαίνοντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους που υποστηρίζει το σπορ χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά που γνωρίσαμε στη Mustang τόσο στην έκδοση με τη βασική μπαταρία των 68 ωφέλιμων kWh με τις 288 κυψέλες (standard-range), όσο και στη μεγαλύτερη με τις 376 κυψέλες και την ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα των 88 kWh (extended-range).

Οι πολύ αποδοτικές μπαταρίες, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί σε ακραίες θερμοκρασίες έως και -400 Κελσίου, βρίσκονται μέσα σε μία αδιάβροχη θήκη και προστατεύονται από ένα κλωβό που απορροφά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Χρησιμοποιεί δε ένα προηγμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης με χρήση υγρού, το οποίο ρυθμίζει αναλόγως τη θερμοκρασία λειτουργίας της προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες και σε συνεχή οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, καθώς και βελτιωμένο χρόνο φόρτισης.

Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε ένα νέο, ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στον πίσω άξονα που διαθέτει σύστημα ψύξης με λάδι, καθώς και σε ένα πρόσθετο στις τετρακίνητες εκδόσεις που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση:

  • Η πισωκίνητη Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range), 294 ίππους σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 430 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 6,1 μέχρι 6,2 δευτερόλεπτα 
  • Η τετρακίνητη Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων με την standard-range μπαταρία, 351 ίππους με την μπαταρία extended-range και ροπή 580 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 5,1 μέχρι 5,6 δευτερόλεπτα 
  • Η Mustang Mach-E First Edition (μη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά) με τετρακίνηση και extended-range μπαταρία στο βασικό εξοπλισμό της, αποδίδει 351 ίππους, ροπή 580 Nm και επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα 
  • Η Mustang Mach-E GT με τετρακίνηση και extended-range μπαταρία στο βασικό εξοπλισμό της, αποδίδει 487 ίππους, ροπή 860 Nm και επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα 

Το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει τη ροπή ανεξάρτητα στους εμπρός και πίσω τροχούς για βελτιωμένη επιτάχυνση και συμπεριφορά, προσφέροντας με τον τρόπο αυτό την απόλυτη αίσθηση μιας αληθινής Mustang. Οι ειδικές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές δοκούς, σύστημα διεύθυνσης και σύστημα μετάδοσης έχουν προσαρμοστεί τόσο για τους στενότερους και με περισσότερες στροφές Ευρωπαϊκούς δρόμους, όσο και για τα υψηλότερα όρια ταχύτητας που ισχύουν στη γηραιά ήπειρο.

Τα αποδοτικά συστήματα κίνησης προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 610 km (πρωτόκολλο WLTP) για την Mustang Mach-E με πίσω κίνηση, και μέχρι 540 km για την τετρακίνητη Mustang Mach-E και την έκδοση First Edition.

Με το Intelligent Range, το άγχος της αυτονομίας αποτελεί παρελθόν, καθώς το σύστημα υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία με βάση το στυλ οδήγησης και την πρόγνωση του καιρού – το σύστημα είναι σε θέση να αξιοποιήσει ακόμα και τη συνδεσιμότητα μέσω cloud για να προβλέψει την κατανάλωση ενέργειας στη συνέχεια του ταξιδιού. Δεδομένα τα οποία συλλέγονται από άλλα συνδεδεμένα ηλεκτρικά οχήματα Ford (crowdsourced data) και πελάτες πρόθυμους να μοιραστούν πληροφορίες μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τους υπολογισμούς στον τομέα της αυτονομίας. 

Η επαναφόρτιση της μπαταρίας γίνεται γρήγορα και απλά. Η Ford προσφέρει στους αγοραστές της νέας Mustang Mach-E έναν προαιρετικό επιτοίχιο φορτιστή Ford Connected Wallbox για ταχύτερη, πιο έξυπνη και πιο άνετη οικιακή φόρτιση. Διαθέσιμος σε εκδόσεις ισχύος 7,4 kW και 11 kW, ο φορτιστής μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία της Mustang Mach-E από το 10 μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 6 ώρες.

Οι πελάτες της Mustang Mach-E θα λαμβάνουν επίσης στο βασικό εξοπλισμού του οχήματος δύο καλώδια φόρτισης που θα τους επιτρέπουν να συνεχίζουν το ταξίδι, ανεξαρτήτως προορισμού. Το καλώδιο δημόσιας φόρτισης Ford Public Charge Cable (μήκους 6 μ.) είναι συμβατό με το κοινό πρότυπο φόρτισης στην Ευρώπη, επιτρέποντας στους πελάτες να συνδέονται εύκολα με φορτιστές AC. Το καλώδιο Universal Home Charge Cord (μήκους 6,7 μ.) επιτρέπει τη σύνδεση σε στάνταρ, οικιακές και βιομηχανικές πρίζες 32 A blue για υψηλότερη ταχύτητα φόρτισης, ακόμα και χωρίς Ford Connected Wallbox.

Η Mustang Mach-E προσφέρει επίσης τη δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (1 Pedal Drive) που βοηθά στην ανάκτηση περισσότερης κινητικής ενέργειας προς την μπαταρία, για μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Σε αυτή την περίπτωση, η επιτάχυνση και η επιβράδυνση ελέγχονται πιέζοντας ή αφήνοντας  το πεντάλ του γκαζιού αντίστοιχα, διαδικασία που εξασφαλίζει μία αυθεντική εμπειρία ηλεκτροκίνησης. Φυσικά, το πεντάλ του φρένου παραμένει ενεργό για περιπτώσεις όπου απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς πέδησης.

Στον δρόμο, οι οδηγοί μπορούν εύκολα να προσαρμόσουν την οδηγική εμπειρία στη διάθεσή τους, επιλέγοντας μέσα από διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Τα Whisper, Active και Untamed είναι σχεδιασμένα για να επιτείνουν την οδηγική εμπειρία, μεταβάλλοντας την προσλαμβάνουσα αίσθηση πίσω από το τιμόνι.

Το πρόγραμμα Active συνδυάζει την αθόρυβη λειτουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με τις απολαυστικές, θρυλικές επιδόσεις μιας Mustang, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινή οδήγηση. Ένα απαλό μπλε φως λούζει την καμπίνα, ενώ στο ταμπλό, η δυναμική ένδειξη EcoMode βοηθά στη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης.

Όταν οι οδηγοί θέλουν πραγματικά να αυξήσουν την αδρεναλίνη πίσω από το τιμόνι, το πλέον κατάλληλο είναι το προφίλ Untamed. Αυτό «απελευθερώνει» όλες τις δυνατότητες της Mustang Mach-E ενισχύοντας την «κοφτερή» αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού. Επιπρόσθετα, στο πρόγραμμα αυτό ο οδηγός έχει την αίσθηση του κατεβάσματος ταχυτήτων κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης. Ο ενισχυμένος ήχος που φτάνει στο εσωτερικό είναι ανάλογος των επιδόσεων, ενώ στην καμπίνα τα κυρίαρχα στοιχεία είναι τόσο ο σπορ πορτοκαλί φωτισμός, όσο και οι δυναμικές γραμμές στην οθόνη, οι οποίες απεικονίζουν τις διαμήκεις και πλευρικές δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά την επιτάχυνση καθώς και στις στροφές.

Κάνοντας το τιμόνι ελαφρύτερο, την απόκριση του γκαζιού πιο ήπια και το περιβάλλον της καμπίνας πιο αθόρυβο, το πρόγραμμα Whisper προσφέρει την πιο ήρεμη εμπειρία ταξιδιού με μία Mustang Mach-E. Το Whisper βελτιστοποιεί επίσης το σύστημα Brake Traction Control που συνεισφέρει στη διατήρηση της πρόσφυσης σε βρεγμένες και ολισθηρές επιφάνειες, για λιγότερο στρες κατά την οδήγηση.

«Η Mustang Mach-E μας προσέφερε την ευκαιρία να προσαρμόσουμε την οδηγική εμπειρία και να χαρίσουμε στον οδηγό ακριβώς αυτό που θέλει από το αυτοκίνητό του, ανάλογα με τη διάθεση της ημέρας. Το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν φίλος που ακούει και απαντά στις επιθυμίες σου» δήλωσε ο Matthias Tonn, chief programme engineer της Mustang Mach-E στην Ευρώπη. «Οι διαφορές μεταξύ των Drive Modes είναι διακριτικές, αλλά η συνολική αίσθηση μπορεί να μεταμορφώσει την οδηγική εμπειρία, οποτεδήποτε το θελήσει ο οδηγός.»

Ένα πακέτο προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού μεγιστοποιεί την απόλαυση του ταξιδιού. Μεταξύ των τεχνολογιών ξεχωρίζουν:

  • Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring, που διατηρεί αυτόματα μία άνετη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα και βοηθά στη διατήρηση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας. Το σύστημα μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα  σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και να το επανεκκινήσει εκ νέου
  • Active Park Assist 2.0, που προσφέρει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης σε παράλληλους και κάθετους χώρους, πιέζοντας απλά ένα μπουτόν
  • Pre-Collision Assist με Auto Emergency Braking, που μπορεί να ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές στην πορεία του οχήματος, οι οποίοι ενδεχομένως σκοπεύουν να διασχίσουν το δρόμο, και ενεργοποιεί τα φρένα εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση και ο οδηγός δεν αντιδράσεις στις προειδοποιήσεις
  • Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, που παρακολουθεί το τυφλό σημείο του οδηγού για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και μπορεί να εφαρμόσει ελαφρά δύναμη στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Volvo XC60 D4 Inscription. Ισορροπημένο

cars

Δοκιμάζουμε το Mazda 2 1.5 Auto 90 PS

cars

Ένας καυτός γύρος στο Spa με το Koenigsegg One:1 (Video)

cars

H Bentley Flying Spur νερώνει το κρασί της με V8 κινητήρα 550 ίππων

cars

«F1 2020» με την… υπογραφή του Michael Schumacher! (video)

cars

Η Skoda διδάσκει την τέχνη του καμουφλάζ

cars

Σε τιμή ευκαιρίας ένα σπάνιο και «ελληνικό» Ford Escort XR3

cars

Κορωνοϊός: Oδηγίες χρήσεως

cars

Με την… ταυτότητα στο στόμα στην πίστα του Ιντερλάγκος (video)

cars