CARSNEWS
MARKET

H μία και μοναδική ρέπλικα ενός μοναδικού πρωτοτύπου

Η Ferrari 250 GTO λέγεται ότι είναι το ωραιότερο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ.

Στα σίγουρα όμως είναι το ακριβότερο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ, καθώς σημειώνει επιδόσεις ρεκόρ στις δημοπρασίες.

Μόνο που στην εποχή της η Jaguar έφτιαξε τη δική της αγωνιστική εκδοχή για να τα βάλει με τη 250 GTO. Και παρά το γεγονός ότι δεν έτρεξε ποτέ, το πρωτότυπο υπάρχει κάπου και οι ιδιοκτήτες του απέρριψαν μάλιστα το 1996 προσφορά 8 εκατ. ευρώ για να την πουλήσουν. Ναι, τρεις φορές πάνω από τις τιμές-ρεκόρ των 250 GTO!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ήταν το 1966 όταν η Jaguar παρουσίασε το αγωνιστικό πρωτότυπο XJ13. Από τα χεράκια μάλιστα του τεχνικού διευθυντή της William Heynes, ώστε να είναι όλα όπως πρέπει και να καταφέρει να κερδίσει τους αγώνες αντοχής του Le Mans.

Η XJ13 θα ήταν η θριαμβευτική επιστροφή των Βρετανών στο Le Mans, το σχέδιο ματαιώθηκε ωστόσο και τους έμεινε το πρωτότυπο. Το οποίο παρέμεινε στις αποθήκες της Jaguar, τράκαρε σε κάτι δοκιμαστικά το 1971 και σχεδόν καταστράφηκε. Ανακατασκευάστηκε μερικά χρόνια αργότερα από τρίτη εταιρία, γι’ αυτό και η Jaguar σπεύδει να σημειώσει πως «το αμάξι που βλέπετε σήμερα δεν είναι ακριβές αντίγραφο του πρωτοτύπου», και κατέληξε στους ιδιοκτήτες του. Πλέον εκτίθεται στο Βρετανικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

Μόνο που κάποιοι δεν είπαν πως να το αφήσουν στην αιώνια αταραξία του. Πανέμορφο, εξαιρετικά μακρύ και χαμηλό, ήταν το αποκορύφωμα της ιδιαίτερης σχεδιαστικής γλώσσας της Jaguar των δεκαετιών του 1940 και του 1950 και πολλοί συλλέκτες θα το ήθελαν στη συλλογή τους.

Ο Νεοζηλανδός Rob Tempero είναι ένας από αυτούς που έφτιαξαν μέσα στα χρόνια λιγότερο ή περισσότερο ακριβή πρωτότυπα του μυθικού αγωνιστικού και το δικό του χαρακτηρίζεται μάλιστα «εξαιρετικά ακριβές». Μέχρι μπουλονιού!

Θα βγει τον Αύγουστο σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s ως μια από τις τελευταίες ευκαιρίες να αποκτήσει κάποιος έναν αγωνιστικό θρύλο. Έστω κι αν δεν έτρεξε ποτέ…

[embedded content]

Related Articles

Ένα Dodge Challenger του 1970 με… 2.500 άλογα κάτω από το καπό του

cars

Πώς πρέπει να οδηγούμε κατά τη διάρκεια του χειμώνα

cars

Με Fiesta, Focus και τα εντυπωσιακά Mustang και Ranger Raptor η Ford στην Αυτοκίνηση 2019

cars

Έρχεται το έξυπνο σύστημα πάρκινγκ στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας

cars

Έρχεται plug-in υβριδικό Audi Q5 55 TFSI e quattro

cars

Επέκταση δικτύου πωλήσεων της Mazda

cars

Το Audi e-tron έλαβε μέρος σε… συνέδριο

cars

Ανανεωμένα Volvo S90 και V90

cars

Ποιες λεπτομέρειες χρειάζεται να προσέξετε όταν κάνετε μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου;

cars