CARSNEWS
F1 & RACES

H F1 επιστρέφει στην Τουρκία με τις πιο σκληρές γόμες ελαστικών

Συνέχεια στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, με δέκατο-τέταρτο σταθμό στο καλεντάρι του 2020, την πίστα της Κωνσταντινούπολης.

Η Τουρκία επιστρέφει στο καλεντάρι μετά από εννέα χρόνια απουσίας, πράγμα που γεννά ιδιαίτερες προκλήσεις για οδηγούς, ομάδες αλλά και την Pirelli που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Σε αντίθεση με το Μουτζέλο και το Πορτιμάο όπου είδαμε για πρώτη φορά Grand Prix ή την Ίμολα που είχε φιλοξενήσει τελευταία φορά αγώνα το 2006, σε ότι αφορά στο Instanbul Park η διαφορά είναι πως το 2011 ο αγώνας είχε γίνει με τα μονοθέσια να φορούν ελαστικά της ιταλικής εταιρείας.

Ήταν το ντεμπούτο της στη σύγχρονη εποχή της F1 και παρότι από τότε τα μονοθέσια και οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει άρδην, υπήρχε μία βάση – τουλάχιστον σε ότι αφορούσε στα χαρακτηριστικά της πίστας.

Για τον αγώνα της Κυριακής επιλέχθηκαν οι τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας: η C1 ως P Zero λευκή/σκληρή, η C2 ως P Zero κίτρινη/μέση, και η C3 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Για δεύτερη φορά φέτος μετά την Πορτογαλία θα είναι ελαφρά διαφοροποιημένος ο αριθμός των σετ: Οι οδηγοί θα έχουν επτά σετ μαλακής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και τρία σετ σκληρής γόμας. Κανονικά είναι οχτώ σετ μαλακής, τρία σετ μέσης και δυο σετ σκληρής γόμας. Όμως η πίστα της Τουρκίας είναι πολύ απαιτητική οπότε χρειάζονται περισσότερα σκληρά ελαστικά: Καταπόνηση, ελκτική πρόσφυση, κάθετη δύναμη αλλά και πλευρικές δυνάμεις όλα είναι πολύ ψηλά.

Η διαβόητη στροφή 8 είναι ξακουστή για τις απαιτήσεις της: Μια παρατεταμένη αριστερή στροφή με πολλές κορυφές, που είναι παρόμοια με τη στροφή 3 στο Σότσι (ήταν πηγή έμπνευσης η στροφή 8 στην Τουρκία για τη στροφή 3 στο ρωσικό σιρκουί). Τα ελαστικά υπόκεινται σε μεγάλα φορτία, ειδικά το εμπρός δεξί.

Η διαδρομή στρώθηκε ξανά με άσφαλτο πρόσφατα και κανείς δεν ξέρει πως ακριβώς θα είναι αυτή η άσφαλτος. Καθώς δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία έγινε η πιο συντηρητική επιλογή. Παράλληλα, δεν θα υπάρχουν αγώνες υποστήριξης κατά τη διάρκεια του τριημέρου, οπότε μπορεί η πίστα να μην παρέχει κράτημα και να είναι ακάθαρτη ειδικά την Παρασκευή.

vettel_turkey11_start1000x600

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ


– Το Istanbul Park είναι γνωστό ως ένας από τους καλύτερους σχεδιασμούς του Hermann Tilke. Έχει μια ευρεία ποικιλία από ενδιαφέρουσες και γρήγορες στροφές, που πιέζουν πολύ τα ελαστικά.

– Στον προηγούμενο αγώνα πριν εννιά χρόνια, ο Sebastian Vettel έκανε τέσσερα πιτ στοπ και κέρδισε για λογαριασμό της Red Bull Racing.

– Συνολικά έγιναν 80 pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα το 2011 και τα περισσότερα προσπεράσματα σε στεγνό αγώνα από το 1983.

– Η στροφή 1 είναι ιδιαίτερη, ενώ η ευθεία έχει μια ανηφόρα που θυμίζει την Eau Rouge του Spa, γι’ αυτό συχνά την αναφέρουν ως «faux rouge».

H πίστα βρίσκεται στην Ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης και δεν έχει χρησιμοποιηθεί ιδιαίτερα από το 2011. Έγιναν επίσης τροποποιήσεις ασφαλείας σύμφωνα με τα νέα πρότυπα της F1. Γίνονται πάντως κάποιοι αγώνες ενώ πρόσφατα φιλοξένησε και το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross.

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, είπε σχετικά: «H Toυρκία είναι ένας ακόμη νέος προορισμός στο συναρπαστικό ημερολόγιο της Formula 1 για το 2020. Mολονότι έχουμε ξαναβρεθεί εκεί, την αντιμετωπίζουμε ως νέα πίστα: Ειδικά καθώς δεν έχουμε εμπειρία από τη νέα άσφαλτο. Εκτιμούμε πως θα αποτελέσει πρόκληση για τα ελαστικά όσον αφορά στο ενεργειακό φορτίο. Γι’ αυτό και επιλέξαμε όπως στο Πορτιμάο, τις πιο σκληρές γόμες παρότι μπορεί η νέα άσφαλτος να είναι λιγότερο τραχιά, απ’ όσο περιμένουμε.  Όπως είδαμε και άλλες φορές φέτος, οι πληροφορίες που θα συλλεγούν στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι καθοριστικές όχι μόνο όσον αφορά στην πτώση απόδοσης αλλά και στην φθορά, σε μια τόσο απαιτητική χάραξη. Μιλώντας για το Istanbul Park θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στη στροφή 8: Πιθανόν τα φετινά μονοθέσια της Formula 1 με την υψηλή αεροδυναμική απόδοση θα διέρχονται από κει με τέρμα γκάζι, αυτό θα ανεβάσει αντίστοιχα τα φορτία στα ελαστικά. Δε θα είναι εύκολος αγώνας για τα ελαστικά. Θα είναι καθοριστικό να βρεθεί το σωστό επίπεδο διαχείρισής τους».

Περισσότερα ενόψει του Grand Prix Τουρκίας, στο καθιερωμένο Instagram Live, Πέμπτη 12/11 στις 21.00, με τον Πάνο Σεϊτανίδη και τον Τάκη Πουρναράκη (μπορείτε να βρείτε τα προφίλ τους ως seitanf1 & pournarakis).

Διαβάστε επίσης:

F1 Vlog για όσα έγιναν στο GP Εμίλια Ρομάνια (video)

O No1 μηχανικός του Hamilton μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto

O Αγωνιστικός Διευθυντής της Mercedes F1, Ron Meadows, αποκλειστικά στο NewsAuto!

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το τελευταίο «αντίο» του Michael Schumacher στην F1 (video)

cars

GP Βραζιλίας: Ταχύτερος ο Hamilton στο FP3

cars

Όσα έγιναν στο GP Βελγίου από πλευράς ελαστικών

cars

Η βραδιά εορτασμών της Ferrari για τα 1000 GP

cars

Επίσημο: Εκκίνηση στις 5 Ιουλίου για τη Formula 1!

cars

Επίσημο: Αυτοί είναι οι κανονισμοί της F1 για το 2021 (vids)

cars

Με Grosjean-Magnussen και το 2020 η Haas!

cars

Οι πιο επιτυχημένοι κατασκευαστές κινητήρων στην F1 (video)

cars

F1 GP Ιταλίας: Pole Leclerc με φινάλε παρωδία!

cars