Η ιταλική ομάδα κάνει το πρώτο βήμα για να διορθώσει τα προβλήματα που της έχουν καταστρέψει τη σεζόν και δεν είχαν εμφανιστεί πριν τις δοκιμές του Μπαχρέιν.
- Οι αναβαθμίσεις στην Αυστρία θα κρίνουν πολλά
- Το τίμημα που πλήρωσε το τεχνικό τμήμα
- Ο Χάμιλτον σκέφτεται ήδη το 2026
- Ο στόχος για το 2025
Η Scuderia Ferrari συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής στον κόσμο της Formula 1, τόσο σε τεχνικό όσο και σε αγωνιστικό επίπεδο. Το κλίμα στο Μαρανέλο είναι τεταμένο, καθώς πριν από το GP Καναδά, ασκήθηκε έντονη κριτική από τα ιταλικά ΜΜΕ στον επικεφαλής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ. Το μέλλον του στη Scuderia δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο, ενώ το επικείμενο Grand Prix Αυστρίας ενδέχεται να αποδειχθεί καθοριστικό.
Η επιστροφή στην Ευρώπη σηματοδοτεί την έναρξη μιας κρίσιμης περιόδου για τη Scuderia, η οποία καλείται να αλλάξει το κλίμα μετά από ένα απογοητευτικό πρώτο μισό της σεζόν. Η τεχνική υστέρηση και οι αδυναμίες της SF-25 έχουν θέσει την ομάδα σε αμυντική τροχιά, τόσο αγωνιστικά όσο και πολιτικά.
Closer to the action 🤩 pic.twitter.com/qinY3xsV7y
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 20, 2025
Οι αναβαθμίσεις στην Αυστρία θα κρίνουν πολλά
Στον αγώνα του Red Bull Ring η Ferrari παρουσίασε το πρώτο ουσιαστικό πακέτο αναβαθμίσεων στο 2025. Το νέο πάτωμα και διαχύτης έχει σχεδιαστεί ώστε να αντιμετωπίσει τα αεροδυναμικά μειονεκτήματα που αποκαλύφθηκαν πριν από την Αυστραλία. Πρόκειται για μια θεμελιώδης αναβάθμιση και όχι απλώς ένα συνηθισμένο πακέτο.
Από τις χειμερινές δοκιμές, η SF-25 έδειξε ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά εντός του ιδανικού αεροδυναμικού του παραθύρου. Πρόκειται για ένα σοβαρό πρόβλημα, που ταλανίζει τη Ferrari από την πρώτη στιγμή και δεν είχε προβλεφτεί κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Η τεχνική ομάδα υπό τους Ντιέγκο Τόντι και Λοΐκ Σέρα αναγκάστηκε να αναθεωρήσει πλήρως το αρχικό της πλάνο εξέλιξης βλέποντας το μέγεθος του προβλήματος.
Οι αναβαθμίσεις που παρουσιάστηκαν στο Red Bull Ring προορίζονταν αρχικά για το Σίλβερστον, όμως επισπεύστηκαν λόγω της αγωνιστικής πίεσης. Παρ’ ότι δεν αναμένονται «θαύματα», το πακέτο της Αυστρίας θεωρείται κρίσιμο για να ξεκλειδώσει την απόδοση της SF-25. Αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλα εξαρτήματα πριν από την καλοκαιρινή διακοπή.
Motoring 👌 pic.twitter.com/Y1qTJw9Nvk
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 20, 2025
Το τίμημα που πλήρωσε το τεχνικό τμήμα
Ο λόγος της καθυστερημένης άφιξης του πακέτου δεν είναι άλλος από την ανάγκη της Ferrari να κατανοήσει εις βάθος τα ενδογενή προβλήματα του μονοθεσίου. Η ομάδα χρειάστηκε να «παγώσει» την εξέλιξη στο Μαρανέλο και να αλλάξει τεχνική φιλοσοφία. Όπως παραδέχονται οι Σέρα και Τόντι, ο νέος τεχνικός προσανατολισμός είναι πλέον πιο συντηρητικός, αλλά ταυτόχρονα πιο ρεαλιστικός και λειτουργικός.
Ταυτόχρονα, οι δυσκολίες συντονισμού, η υλικοτεχνική υποστήριξη και το κόστος παίζουν ρόλο. Το project του νέου πατώματος ήταν ανέφικτο να υλοποιηθεί πριν τον Ιούνιο, και στον Καναδά δεν υπήρξε δυνατότητα να «κουμπώσει» στην SF-25. Το γεγονός ότι θα παρουσιαστεί στην Αυστρία αποτελεί ένδειξη τεχνικής κινητοποίησης.
Ο Χάμιλτον σκέφτεται ήδη το 2026
Εν μέσω της κακής σεζόν της Ferrari, ο Λιούις Χάμιλτον φέρεται να είχε αμφιβολίες για τη βιωσιμότητα του φετινού project. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής σύμφωνα με το Autoracer σκέφτηκε να παροτρύνει τη Ferrari να εγκαταλείψει πλήρως τη φετινή σεζόν ώστε να επικεντρωθεί στις τεράστιες αλλαγές του 2026.
Ωστόσο, αυτό που τον συγκράτησε σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα είναι η πίστη του ίδιου του Βασέρ ότι η SF-25 έχει ανεκμετάλλευτη δυναμική. Ο Βασέρ συνεχίζει να υποστηρίζει ότι οι αριθμοί, σε ορισμένες συνθήκες, δεν τον διαψεύδουν, κάτι το οποίο συμβαίνει σε κάθε αγώνα.
When you hear its race week 👍 pic.twitter.com/h9L5n7IYwK
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 23, 2025
Η μεγαλύτερη αδυναμία του φετινού μονοθεσίου εντοπίζεται στην πίσω ανάρτηση, η οποία δεν επιτρέπει σταθερότητα στους δύο άξονες ούτε αξιοποίηση του αεροδυναμικού φορτίου. Αυτό έχει επηρεάσει ιδιαίτερα τον οδηγικό χαρακτήρα του Χάμιλτον, ο οποίος δεν μπορεί να δείξει τον πραγματικό του εαυτό. Μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί η SF-25 να αποδώσει τα μέγιστα και αυτές είναι σπάνιες.
Ο στόχος για το 2025
Καθώς η Formula 1 πλησιάζει στην ολοκλήρωση του πρώτου μισού της σεζόν, η Ferrari γνωρίζει πως το καλύτερο αποτέλεσμα είναι η 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αυτό που θέλει όμως περισσότερο είναι η επιστροφή στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου και με τους δύο οδηγούς της.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για δύο αγώνες, το GP Καναδά και τις θρυλικές 24 Ώρες Λε Μαν.
Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari media