CARSNEWS
AUTONEWS

H Mercedes-Benz 450 SEL 6,9 είναι μία πολύ κομψή 45άρα…

Από την στιγμή που λάνσαρε στην αγορά την 116 S-Class, τον Σεπτέμβριο του 1972, η Mercedes-Benz ήξερε ότι έχει στα χέρια της κάτι πάρα πολύ καλό. Ήταν το πρώτο μοντέλο που ενσάρκωνε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γερμανικής εταιρίας και στην αρχή ήταν διαθέσιμη με έναν εξακύλινδρο εν σειρά 2,8 λίτρων και έναν V8 3,5 λίτρων ενώ λίγο αργότερα, προστέθηκε στην γκάμα η κορυφαία “450 SE” που εξοπλιζόταν με μία έκδοση 4,5 λίτρων του M117 V8 βενζινοκινητήρα. Έπρεπε να περάσει η πετρελαϊκή κρίση του 1973 όμως για να δούμε την πραγματική αιχμή του δόρατος. Πιο συγκεκριμένα, έπρεπε να φτάσουμε στην άνοιξη του 1975 για να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της η εμβληματική 450 SEL 6,9!

Η 450 SEL 6,9 ήταν ένα τεχνολογικό tour-de-force όπως συνηθίζουν να είναι οι S-Class ακόμα και 45 χρόνια πριν αλλά αυτό που την έκανε να ξεχωρίζει σε πρώτη φάση, ήταν ο θηριώδης V8. Στην βάση του, ο εν λόγω κινητήρας δεν ήταν εντελώς νέος καθώς οι ρίζες του εντοπίζονται πίσω στην W100 Mercedes-Benz 600 αλλά γι’ αυτή την εφαρμογή και αφού πέρασαν περισσότερα από 10 χρόνια από την “600” των 6,3 λίτρων, απέκτησε μεγαλύτερης διαμέτρου πιστόνια και η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 6.834 κ.εκ. Έτσι, η ιπποδύναμη αυξήθηκε στα 286 άλογα στις 4.250 σ.α.λ. και η ροπή στα 550 Nm, διαθέσιμα από τις 3.000. Χάρη σε αυτή την ροπή οι μηχανικοί της Mercedes είχαν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν μία πολύ μακριά τελική σχέση μετάδοσης, “ρίχνοντας” τις στροφές του κινητήρα και μειώνοντας κατά συνέπεια τα επίπεδα θορύβου.

Επίσης, η Mercedes σημείωσε προόδους και στον τομέα της συντήρησης με ένα υδραυλικό σύστημα “αυτό-ρύθμισης” των βαλβίδων, νέα φλάντζα κεφαλής που έκανε περιττό το σφίξιμο των αντίστοιχων βιδών και νέο σύστημα λίπανσης ξηρού τύπου και με αυξημένη την χωρητικότητα του κάρτερ στα 12 λίτρα που επιμήκυνε τον χρόνο ανάμεσα στις αλλαγές λαδιού στα 15.000 χιλιόμετρα. Παράλληλα, η Mercedes 450 SEL 6,9 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που εφοδιαζόταν με το νέο, υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης, σαν αυτό που είχε παρουσιάσει η Citroen το 1954. Ένα σύστημα που εξασφάλιζε αυτόματα την “επιπεδότητα” του αμαξώματος, σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, ρύθμιση της απόστασης από το έδαφος από την καμπίνα καθώς και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.

Με όλα αυτά, η κορυφαία S-Class της εποχής, ήταν σε θέση να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα και να συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι την τελική ταχύτητα των 225 km/h. Όχι άσχημα για ένα αυτοκίνητο που ζύγιζε άδειο 1.935 κιλά. Βεβαίως, η κατανάλωση στην “μετά-κρίσης” εποχή δεν είχε ιδιαίτερη σημασία και η 450 SEL 6,9 καταβρόχθιζε κατά μέσο όρο 16 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα με ταχύτητα 110 km/h! Προφανώς αυτό δεν πτόησε 7.380 ανθρώπους που έβαλαν το χέρι στην τσέπη και έκαναν δική τους την 450 SEL 6,9 – ενδεχομένως το καλύτερο sedan στον κόσμο εκείνη την εποχή και αναμφίβολα, ένα από τα πιο ποθητά κλασικά αυτοκίνητα σήμερα.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Toyota Century από την Tom’s Racing. Μία ερώτηση μόνο: Γιατί;

cars

Volkswagen Polo facelift. Με την πετυχημένη συνταγή του Golf.

cars

Ρώσοι ερευνητές ανακρίνουν τις οικογένειες των υπόπτων για την επίθεση στη Μόσχα

cars

Ford. Επιταχύνει την έρευνα και εξέλιξη στον τομέα των μπαταριών

cars

Η Maserati καθυστερεί την παρουσίαση της MC20!

cars

Το 2022 το SUV της Pininfarina.

cars

Ανανέωση στα σημεία για την Mercedes-Benz CLS.

cars

Porsche 911 Carrera 4 & 911 Carrera 4 Cabriolet. Sports-car παντός καιρού!

cars

AMG A45 S v Audi RS3 v BMW M2 v VW Golf R σε μία δυνατή μονομαχία.

cars