14.4 C
Athens

Historic Acropolis Rally 2024: Καθιερώνεται στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα

Published:

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι τρεις αγώνες που διεξήχθησαν το περασμένο Σαββατοκύριακο υπό τον τίτλο Historic Acropolis Rally 2024, με ευθύνη της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας (ΟΜΑΕ).

Οι κατηγορίες sporting, regularity & legends τερμάτισαν το απόγευμα της Κυριακής στο λιμάνι της Ιτέας, με όλους τους εμπλεκόμενους να έχουν μόνο καλά λόγια για την αρτιότητα της διοργάνωσης του αγώνα που μετρούσε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων.

Στην κατηγορία sporting με τις περισσότερες συμμετοχές (61), νικητές μετά από 11 χωμάτινες ειδικές διαδρομές, αναδείχθηκαν οι Richard Jordan-Sam Collis, οδηγώντας ένα πισωκίνητο Ford Escort MKII.

Αυτό συνέβη όταν οι πρωτοπόροι του πρώτου σκέλους, Ghislain de Mevius-Johan Jalet, λίγο πριν την ένατη ειδική του αγώνα, προδόθηκαν από τον κινητήρα του Mazda 323 GTX με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν την προσπάθειά τους. Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, πρωτοπόροι τέθηκαν οι Tibor Erdi jnr-Istvan Kerek (Ford Sierra 4X4), οι οποίοι όμως είδαν τους Jordan-Collis να τους καταδιώκουν και τελικά να επικρατούν. Αυτή ήταν η πρώτη διεθνής επιτυχία των νικητών, οι οποίοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τις ειδικές διαδρομές της πατρίδας μας.

Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις οι Tibor Erdi jnr-Istvan Kerek, οι οποίοι με αυτή τους την επίδοση ανακηρύχθηκαν Πρωταθλητές Ευρώπης.

Οι «δικοί μας» Μάριος ΣταφυλοπάτηςΓιώργος Χατζηρήγας, με τον δεύτερο στα πηδάλια μια Lancia 4WD Integrale ολοκλήρωσαν τρίτοι, τερματίζοντας παράλληλα στην πρώτη θέση μεταξύ των πληρωμάτων που προσμέτρησαν στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Ιστορικών.

Στη 5η θέση της κατάταξης και 2οι Έλληνες κατετάγησαν οι Αλέξανδρος ΧριστοδούλουΑθανάσιος Σαμαράς, οδηγώντας το πιο όμορφο αυτοκίνητο του αγώνα, μία Lancia 037 Rally, μετά από μάχη αναπνοής με ένα ακόμα πανέμορφο ιστορικό όχημα, το Ford Escort RS 1600 MKI των Γιώργου Παραδείση-Πλούταρχου Στεργίου που τερμάτισαν στη 7η θέση γενικής και τρίτη μεταξύ των Ελλήνων.

Στην κατηγορία regularity, μετά από 22 ειδικές δοκιμασίες ακριβείας και 185 συνολικά μετρήσεις, επικράτησαν οι Βάσος Θεοδοσίου-Κωνσταντίνος Πιπέρος, οδηγώντας ένα Lancia Beta Coupe του 1974. Με 133,1 βαθμούς ποινής στο σύνολο, το έμπειρο πλήρωμα πανηγύρισε την πρώτη του νίκη σε Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, κατακτώντας τη νίκη και στην Κατηγορία H. Δεύτερη θέση για τους Harald Hekerle-Brigitte Schneider που ήρθαν για άλλη μια χρονιά στη χώρα μας, αυτή τη φορά με μία BMW E10 2002 Touring του 1973. Τρίτοι τερμάτισαν οι Georgi Andonov-Yordanka Andonova, οι οποίοι είχαν στα χέρια τους ένα Volvo 244 GLE του 1979. Το δίδυμο από τη Βουλγαρία, με αρκετές παραστάσεις από αγώνες στη χώρα μας, συγκέντρωσε συνολικά 144,3 βαθμούς ποινής, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην πρώτη θέση της Κατηγορίας Ι.

Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν οι Ιωάννης ΚατσαούνηςΜατθαίος Μανσόλας με Volkswagen Golf I του 1979, που επιβλήθηκαν των Πρωταθλητών Regularity Τουρκίας Selim Bacioglu-Handan Bacioglu (Mercedes Benz 230/4 του 1975) τερματίζοντας πέμπτοι γενικής και τρίτοι στην Κατηγορία Η.

Την εξάδα συμπλήρωσαν ο νικητής του αγώνα το 2021, Christian Crucifix, με συνοδηγό αυτή τη φορά την Jennifer Hugo (νικήτρια του Ιστορικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο φέτος), οδηγώντας Peugeot 205 του 1985.

Την Κατηγορία Youngtimer, κέρδισε το πλήρωμα των Ιάκωβου Μελανίτη-Ανδρέα Πιταράκη που οδήγησε ένα Ford Escort RS2000 του 1994.

Τέλος, στην κατηγορία Legends τερμάτισαν 8 από τους 11 συμμετέχοντες με νικητές, μακράν μπροστά, τους Αχιλλέα Χριστοδούλου-Νίκο Πετρόπουλο (Mitsubishi Lancer Evo VI. Στην 2η θέση τερμάτισαν οι Πολωνοί Pawel Molgo-Maciej Marton στην πρώτη τους συμμετοχή με ένα Subaru Impreza και τρίτοι με ίδιο αυτοκίνητο οι Κυριάκος και Δημήτρης Βιτόγιαννης.

READ MORE

“Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025”: Η τελική αναμέτρηση των 11 φιναλίστ  

Στόχος της εκδήλωσης αυτής ήταν να οδηγηθούν εκ νέου όλα τα αυτοκίνητα του τελικού, ώστε να αναθερμάνουν τις εντυπώσεις τους τα μέλη του θεσμού,...

Find us on X

Related articles

Latest articles