CARSNEWS
AUTONEWS

Hyundai i10 1.2 MPi. Ένα μεγάλο μικρό

Η αυτοκίνηση βρίσκεται σήμερα σε μία από τις σημαντικότερες καμπές της ιστορίας της. Η βίαιη προσαρμογή, ελέω dieselgate, σε εντελώς νέα και πολύ πιο αυστηρά δεδομένα σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα, οδηγεί πολλές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην άρδην αλλαγή των σχεδίων τους.

Οι καθυστερήσεις στη παραγωγή κάποιων μοντέλων, η αλλαγή στη γκάμα των κινητήρων, ακόμη και η πλήρης κατάργηση κάποιων κατηγοριών, είναι κάποιες από τις επιπτώσεις όλου αυτού που συμβαίνει σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και εκεί που κάποιες από τις παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου δείχνουν να δυσκολεύονται ιδιαίτερα στην αντιμετώπιση  του θέματος, η Hyundai αποδεικνύεται έτοιμη να απαντήσει με ανάπτυξη, με είσοδο σε νέες, για αυτή, κατηγορίες και με αντικατάσταση των υπαρχόντων μοντέλων της παντού.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η νέα, ολοκαίνουρια σειρά του i10 η οποία έρχεται σε μία στιγμή κατά την οποία πολλοί σκέφτονται, αν δεν το έχουν αποφασίσει ήδη, την απόσυρσή τους από τη συγκεκριμένη κατηγορία. Οι Κορεάτες αποδεικνύουν στη πράξη πως όλα τα προηγούμενα χρόνια έχουν επενδύσει σωστά στη δημιουργία στέρεων βάσεων, κάτι που τους επιτρέπει να ατενίζουν το μέλλον με περισσή αισιοδοξία. Και αυτό είναι έκδηλο σε κάθε περίπτωση, με τη νέα γενιά του i10 να είσαι ίσως η πιο χαρακτηριστική.

Με έμφαση στην εμφάνιση

Από την πρώτη του εμφάνιση το 2008, το i10 αποτελεί ένα επιτυχημένο μοντέλο για τη Hyundai στην Ευρώπη. Όπως και η προηγούμενη γενιά του μοντέλου έτσι και το ολοκαίνουργιο i10 σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε στην Ευρώπη. Η εξωτερική του σχεδίαση αναδεικνύει το νεανικό του χαρακτήρα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα εξαιρετική άνεση, ώστε να υποστηρίξει όλους τους χρήστες στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Αρχικά, να αναφέρουμε ότι το μικρό της Hyundai είναι 20 χιλιοστά μεγαλύτερο σε πλάτος (1,68 μέτρα) αλλά και 20 χιλιοστά μικρότερο σε ύψος (1,48 μέτρα) από τον προκάτοχο του.

Το μήκος του αυξήθηκε κατά 5 χιλιοστά (στα 3.67 μέτρα) μόλις αλλά πιο σημαντική είναι η αύξηση των 40 χιλιοστών στο μεταξόνιο (2.425 μέτρα) με ανάλογα οφέλη τόσο στον προσφερόμενο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών όσο και στο μέγεθος του πορτ-μπαγκάζ που αγγίζει τα 252 λίτρα σε χωρητικότητα και προφανώς, είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία. Σχεδιαστικά δε, το νέο i10 εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό σε σύγκριση με το παρελθόν. Για άλλη μία φορά, τα LED φώτα ημέρας έχουν ενσωματωθεί στην γρίλια αλλά τώρα, αυτή η γρίλια είναι μεγαλύτερη ενώ και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω έχουν αποκτήσει περισσότερο χαρακτήρα.

Οι έντονοι αεραγωγοί, τα ξεχωριστά LED ημέρας και τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα με την ίδια τεχνολογία φωτισμού, οι διχρωμίες πακέτο με χρωμιωμένες λεπτομέρειες, αλλά και οι τροχοί των 16 ιντσών, προσθέτουν την απαιτούμενη αίγλη που αναζητά ένα αυτοκίνητο για να γίνει αντικείμενο συζήτησης και να καταφέρνει να τραβάει επάνω του τα βλέμματα. Βέβαια όλα τα παραπάνω είναι δεδομένα στην πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Distinctive της δοκιμής μας, η οποία πραγματικά αξίζει κάθε Ευρώ παραπάνω που κοστίζει.

Παραπάνω από άνετο

Στο εσωτερικό, τα υλικά, τα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και τα συστήματα ασφαλείας θυμίζουν μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Την παράσταση κλέβει η οθόνη των οκτώ ιντσών στο πάνω μέρος του ταμπλό ενώ στην τεχνολογία που ξεχωρίζει περιλαμβάνονται η υποστήριξη Android Auto και Apple CarPlay, η ασύρματη φόρτιση smartphone και η προαιρετική κάμερα οπισθοπορείας. Δεν θα μπορούσαν να λείπουν δε, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης όπως το Lane Departure Assistance, το Automatic Emergency Braking και το Forward Collision-Avoidance Assist που χρησιμοποιεί μία κάμερα για να εντοπίσει όχι μόνο αυτοκίνητα αλλά και πεζούς μπροστά από το αυτοκίνητο.

Τα ποιοτικά σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα και όχι μόνο δεν υπάρχει ίχνος τριγμού, αλλά δίνουν και την αίσθηση ότι θα αντέξουν στο χρόνο. Η διχρωμία αναβαθμίζει ακόμη περισσότερο την συνολικά καλαίσθητη εικόνα ενώ κάθε επιφάνεια είναι καλυμμένη και δεν φαίνονται μεταλλικά μέρη, χαρακτηριστικό δείγμα της πολύ προσεγμένης δουλειάς που έχει γίνει. Εκεί που  η νέα γενιά του i10 παίζει κυριολεκτικά χωρίς αντίπαλο, είναι στους προσφερόμενους χώρους για τους επιβάτες.

Μάλιστα δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως σε κάποιες περιπτώσεις οι χώροι του i10 είναι καλύτεροι από κάποια μοντέλα της επόμενης κατηγορίας. Tέσσερα ενήλικα άτομα θα εντυπωσιαστούν με τον τρόπο που θα φιλοξενηθούν στη καμπίνα των επιβατών, ενώ και τα 252 λίτρα του χώρου των αποσκευών με το πολύ πρακτικό διπλό δάπεδο, θα ικανοποιήσουν και τον πλέον απαιτητικό. Πραγματικά στον τομέα αυτό, η Hyundai παρέδωσε μαθήματα χωροταξίας.

Αποδοτικός και οικονομικός

Σε μία εποχή που οι turbo κινητήρες έχουν γίνει σχεδόν κανόνας, έρχεται ένας ατμοσφαιρικός να μας δείξει και να μας αποδείξει τις δυνατότητες του αφενός, αφετέρου οι πιο απαιτητικοί μπορούν να επιλέξουν την έκδοση N Line του i10 με τον turbo 1000άρι. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας λοιπόν ήταν εφοδιασμένο με τον 1200 MPi με τους 84 ίππους και τα 118 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Ικανός, με δύναμη παντού πάνω από τις 2000 στροφές καθώς και ικανοποιητική ελαστικότητα, επιταχύνει το i10 μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 12.6’’ ενώ φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 171 χλμ./ώρα. Πολύ σημαντικό το γεγονός πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωσή του, κινούμενοι κατά κύριο λόγο σε αστικό περιβάλλον, βρέθηκε στα 5.5 λτ./100 χλμ.

Παραπάνω από ευχάριστο

Μπορεί η δοκιμή να αφορά ένα αυτοκίνητο πόλης, ωστόσο τα μέχρι τώρα χαρακτηριστικά του συνηγορούσαν πως δεν θα είχε κανένα πρόβλημα όχι μόνο στις περιαστικές μετακινήσεις, αλλά και σε μεγαλύτερα ταξίδια. Και αυτό ισχύει και με το παραπάνω, καθώς η ποιότητα κύλισης, η αίσθηση της ασφάλειας από την οδική του συμπεριφορά, οι χώροι, η ποιότητα και τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, μας απέδειξαν πως το νέο i10 είναι ικανό για όλα. Ακόμη και για ένα ταξίδι τεσσάρων ατόμων, χωρίς πρόβλημα.

Στην καθημερινή χρήση, πέρα από το ότι χρειάζεται λίγη συνήθεια ο σωστός συγχρονισμός συμπλέκτη και γκαζιού στο ξεκίνημα, τίποτα δεν προβληματίζει. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το ραφιναρισμένο μοτέρ φτιάχνουν μια καμπίνα ιδιαίτερα πολιτισμένη για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ και η άνεση δεν επηρεάζεται από τις, πολύ όμορφες είναι η αλήθεια, 16άρες ζάντες που φορά αυτό το i10.

Τελικά η Hyundai πολύ καλά έκανε και όχι απλώς διατήρησε το i10 στη γκάμα της, αλλά με τη νέα του γενιά έδειξε και το δρόμο για το πώς πρέπει να είναι τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίες. Όσο για τις τιμές, αυτές ξεκινούν από τα 11890 Ευρώ για τις εκδόσεις με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων και φτάνουν τα 14490 Ευρώ για την πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Distinctive της δοκιμής μας.

  • Εμφάνιση
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση

  • Απόδοση κινητήρα χαμηλά

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1200 κ.εκ.
Ίπποι 84
0-100 12.6″
Τελική ταχύτητα 171 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 5.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 105 γρ/χλμ

The post Hyundai i10 1.2 MPi. Ένα μεγάλο μικρό first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Jeep Compass. Προσφέρει πολλές επιλογές

cars

Lego. Ένα Jeep Wrangler κατάλληλο για όλες τις ηλικίες 

cars

Κινδυνεύει το Suzuki Jimny λόγω εκπομπών;

cars

Ήταν πάντα η καλύτερη παρέα

cars

Nέα Skoda Octavia. Βελτιωμένη παντού

cars

Το Lada Niva όχι μόνο υπάρχει ακόμα, αλλά ανανεώνεται!

cars

Hλεκτρικά αυτοκίνητα. Με ταξική διάχυση!

cars

Honda N-One Mugen. Χαριτωμένο αλλά… δαγκώνει!

cars

Η BMW “σκοτώνει” σιγά-σιγά το i3.

cars