CARSNEWS
AUTONEWS

Hyundai i20 N. Ένα μικρό hot-hatch όπως πρέπει να είναι!

Η Hyundai επιτέλους αποκάλυψε το i20 N. Την κορυφαία έκδοση του ολοκαίνουριου i20 για την οποία ακούγονται φήμες εδώ και αρκετά χρόνια (από την προηγούμενη γενιά ήδη) και αντλεί από την παρουσία της κορεατικής φίρμας στα… αλώνια του World Rally Championship για να τοποθετηθεί απέναντι στον ανταγωνισμό με σπορ εμφάνιση, έναν ισχυρό βενζινοκινητήρα και χαμηλό βάρος – όλα τα στοιχεία που πρέπει να διαθέτει ένα αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία.

Καταρχάς, το νέο i20 N διαθέτει την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο ανάμεσα στους ανταγωνιστές του, με 171 άλογα ανά τόνο και αυτό οφείλεται σε δύο βασικούς παράγοντες. Από την μία, στον 1600άρη, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που παράγει 204 ίππους και 275 Nm. Αυτός είναι ο πρώτος της νέας γενιάς που τοποθετείται σε ένα ευρωπαϊκό μοντέλο και χάρη στο αναβαθμισμένο turbo, το νέο intercooler και το σύστημα Continuously Variable Valve Duration (CVVD) της Hyundai, παράγει την μέγιστη ιπποδύναμη από τις 5.500 έως τις 6.000 σ.α.λ. και σημαντικότερα ίσως, την μέγιστη ροπή από τις 1.750 έως τις 4.500 σ.α.λ.! Συνδυάζεται δε με ένα μηχανικό, 6-τάχυτο κιβώτιο το οποίο προσφέρει λειτουργία rev-matching ενώ οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν και ένα προαιρετικό μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που η Hyundai ονομάζει “N Corner Carving Differential”.

Ο δεύτερος παράγοντας που συντελεί στην επιτυχία του i20 N, είναι το χαμηλό βάρος που δεν υπερβαίνει τα 1.190 κιλά και είναι περίπου 100 κιλά χαμηλότερο από αυτό του Ford Fiesta ST για παράδειγμα! Έτσι, το καυτό i20 χρειάζεται μόλις 6,7 δευτερόλεπτα για να πιάσει τα 100 km/h από στάση και η τελική ταχύτητα του είναι 230 km/h αλλά το χαμηλό βάρος και η εξαιρετική αναλογία κιλών ανά ίππο προσφέρουν τα μέγιστα τόσο στα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου όσο και στις επιδόσεις εν κινήσει. Επίσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Hyundai εξοπλίζει το καυτό μικρό της με σύστημα Launch Control αλλά και το N Grin Control System που ρυθμίζει την απόκριση του κινητήρα, την λειτουργία του συστήματος ευστάθειας, το σύστημα διεύθυνσης, την μετάδοση και τον ήχο του i20 N σε 5 διακριτά modes που περιλαμβάνουν και ένα για να επιλέξει ο οδηγός τις προτιμήσεις του.

Κατά τα άλλα, το Hyundai i20 N ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αδερφάκι του χάρη σε ένα ολοκληρωμένο και άκρως επιθετικό bodykit με νέους προφυλακτήρες με μεγαλύτερες εισαγωγές εμπρός και τον διαχύτη πίσω, μία ευμεγέθη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και την μονή αλλά μεγάλης διαμέτρου απόληξη της εξάτμισης. Το πακέτο συμπληρώνουν οι ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών  που φιλοξενούν και το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης αλλά και ο εντυπωσιακός χρωματισμός με 6 διαφορετικές αποχρώσεις για να επιλέξει ο ιδιοκτήτης να συνδυάζονται με διάφορες κόκκινες λεπτομέρειες. Γενικά, το i20 N δεν περνά απαρατήρητο αλλά και ο οδηγός το αντιλαμβάνεται ξεχωριστό χάρη στις επεμβάσεις που έχουν κάνει οι μηχανικοί τόσο στην ανάρτηση, όσο και στο πλαίσιο αλλά και στο σύστημα διεύθυνσης. Αυτό που δεν αλλάζει, είναι η ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης “SmartSense” που είναι standard σε όλα τα i20 N. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο από την άνοιξη του 2021 με την τιμή του να ανακοινώνεται αργότερα.

The post Hyundai i20 N. Ένα μικρό hot-hatch όπως πρέπει να είναι! first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

KIA. Κατέκτησε ακόμη δύο βραβεία

cars

Αlfa Romeo Stelvio. Και για πίστα

cars

Mercedes A Class 200 7G-DCT. Της ταιριάζει

cars

Ford. Υποστήριξη σε ενδιαφέρον και επίκαιρο συνέδριο

cars

Πώς διαχειρίζεται η Toyota Supra το test αποφυγής ταράνδου;

cars

Το νέο, ηλεκτρικό Hummer έρχεται το φθινόπωρο τελικά!

cars

Mercedes GLΑ250e & CLA250e. Η γκάμα των plug-in υβριδικών της Mercedes διευρύνεται περαιτέρω

cars

Νέο Renault Captur. Παρουσιάζεται Παγκόσμια στην Ελλάδα

cars

Aston Martin V12 Speedster. Έρχεται με έντονες επιρροές από το Le Mans.

cars