CARSNEWS
AUTONEWS

Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI 120 PS. Η καλαισθησία σε πρωταγωνιστικό ρόλο

Όταν είσαι μία από τις πλέον δυναμικές και αναπτυσσόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, όταν κάνεις μεταγραφές ιδιαίτερα σημαντικών στελεχών από premium μάλιστα εταιρίες, σε διάφορες θέσεις, τότε είναι αναγκαίο κάθε νέο σου δημιούργημα, κάθε καινούριο μοντέλο που βγάζεις στη παραγωγή, να θέτει το πήχη πιο ψηλά, ανεξαρτήτως κατηγορίας στην οποία ανήκει. Και να η δοκιμή του i30N ήταν μία εξαιρετικά απολαυστική διαδικασία, τα 1000 και χιλιόμετρα που διανύσαμε με το i30 Fastback, μας απέδειξαν περίτρανα πως η Hyundai βρίσκεται στη πλέον δημιουργική φάση της ιστορίας της, κάνοντας βήματα προς τα εμπρός με γοργό ρυθμό, αλλά και μελετημένα συνάμα.

Από το πλάϊ φαίνεται η μεγάλη σχεδιαστική διαφορά του

Κινήσεις οι οποίες αφενός στηρίζονται στην υψηλή τεχνογνωσία, που αναμφίβολα πλέον κατέχει η Κορεάτικη φίρμα, αφετέρου δίνουν κάθε φορά το κάτι παραπάνω προκειμένου να κάνουν τη διαφορά, που στη περίπτωση του i30 Fastback είναι καταρχήν η σχεδίαση και εν συνεχεία η συμπεριφορά του στο δρόμο.

Αρκετά εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

Από τα μάτια ξεκινά

Από τη πρώτη κιόλας ματιά, είναι εμφανές πως με το i30 Fastback οι άνθρωποι της Hyundai ήθελαν να περάσουν ένα σαφές μήνυμα ότι η εταιρία σχεδιαστικά ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο. Ένα κεφάλαιο που μαζί με το Kona αποτελούν τα δύο πρώτα, και πιο σημαντικά δείγματα των διαθέσεών τους, σε ότι έχει να κάνει με τη μελλοντική σχεδιαστική φιλοσοφία. Αυτό διότι τα i10, i20 και i30 είναι μεν πολύ καλά αυτοκίνητα, σχεδιαστικά όμως δεν μπορούμε να πούμε ότι προκαλούσαν και ρίγη συγκίνησης. Με το i30 Fastback η κατάσταση αλλάζει σημαντικά, καθώς πρόκειται για ένα πεντάθυρο μοντέλο, με κουπεδίζουσα αισθητική, η οποία δημιουργεί ένα συνολικά καλαίσθητο και ελκυστικό αμάξωμα.

Μυώδες και γραμμωμένο πίσω με πολύ έντονη εικόνα

Η μεγαλύτερη επιτυχία της Hyundai είναι ότι τόλμησε τη δημιουργία ενός τέτοιου μοντέλου σε μία κατηγορία που επί της ουσίας δεν έχει αντίπαλο, καθώς οτιδήποτε άλλο που μοιάζει με το i30 Fastback ανήκει σε υψηλότερη κατηγορία και φυσικά είναι πολύ ακριβότερο. Προφανώς είναι δομημένο στην πλατφόρμα του i30, ωστόσο προσφέρει μια κεκλιμένη γραμμή στην οροφή του, που το χαμηλώνει κατά 2.5 εκατοστά, ενώ το αμάξωμα του είναι κατά 11.5 ολόκληρους πόντους πιο μακρύ σε σχέση με το hatchback. Από όποια πλευρά και αν το δεις διαπιστώνεις κομψές, σπορ γραμμές, ενώ την παράσταση κλέβει το τελείωμα της οροφής με την διακριτική αεροτομή που ενσωματώνει η πόρτα του χώρου αποσκευών και τα πολυγωνικά φώτα που τρέχουν και στο πλάι του αμαξώματος. Ταυτόχρονα το μακρύ καπό ισορροπεί με τις στενότερες γυάλινες πλευρικές επιφάνειες και κάνει το Fastback μυώδες και ελκυστικό στο σύνολο, αλλά και στην λεπτομέρεια.

Σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό με προσεγμένη εργονομία

Προσεγμένο

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η πρώτη διαπίστωση είναι πως το ταμπλό προέρχεται από το i30 με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής στην παραμικρή λεπτομέρεια. Στο κέντρο υπάρχει η γνωστή οθόνη αφής που προεξέχει σαν tablet και έχει πολύ καλή απόκριση και λειτουργία. Αρκετά μεγάλο όγκο πληροφοριών προσφέρει η οθόνη ανάμεσα στα δύο ευανάγνωστα όργανα του πίνακα. Γενικότερα τo εσωτερικό έχει μία σύγχρονη όψη αποφεύγοντας τις υπερβολές και κάνοντας την ζωή του οδηγού εύκολη χάρη στην μελετημένη εργονομία.

Άνετοι χώροι για τέσσερα ενήλικα άτομα

Όπως είναι αναμενόμενο, αλλά πλέον και αναγκαίο για κάθε σύγχρονο μοντέλο, το Fastback είναι πλήρες ανέσεων και σύγχρονων τεχνολογιών  ασφαλείας καθώς διαθέτει  ένα πλήρες δίχτυ ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως τα Advanced Smart Cruise Control, Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert, High Beam Assist and Lane Keeping Assist. Σε εξίσου υψηλό επίπεδο με όλα τα υπόλοιπα, βρίσκονται και οι διαθέσιμοι χώροι για μικροαντικείμενα καθώς επίσης και για τέσσερα ενήλικα άτομα.

Αποδείχτηκαν ξεκούραστα στο ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Τα οποία οφείλουμε να τονίσουμε ότι δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, τόσο στο χώρο για το κεφάλι όσο και στα γόνατα. Επίσης και ο χώρος για τις αποσκευές των 450 lt καλύπτει τις ανάγκες των επιβατών, ενώ η ανάκληση των καθισμάτων αυξάνει τον χώρο φόρτωσης στα 1351 λίτρα.

Για πολλές αποσκευές

Παραπάνω από ικανοποιητικός

Ο λόγος για τον τρικύλινδρο χιλιάρι υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο βενζίνης ο οποίος αποδίδει 120 ίππους με τη ροπή του να φτάνει τα 171 Nm και ο οποίος στη πράξη αποδείχτηκε παραπάνω από ικανοποιητικός στη διαχείριση των 1400 κιλών του αμαξώματος. Συνδυαζόταν με ένα πολύ καλό σε αίσθηση μηχανικό εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, η κλιμάκωση του οποίου συμβάλει σημαντική στην επίτευξη των 11.5’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και για τη τελική ταχύτητα των 188 χλμ/ώρα. Εξίσου, αν όχι πιο σημαντικό, και το γεγονός πως η κατανάλωση κατά τη διάρκεια των 1000 και χιλιομέτρων της δοκιμής, δεν ανέβηκε πάνω από τα 7 λτ. για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ικανός αλλά και πολύ λογικός ως πρός τη κατανάλωσή του

Η δεύτερη ευχάριστη έκπληξη

Και αν η εξωτερική σχεδίαση και η καλαισθησία είναι κάτι το εμφανές, η οδική συμπεριφορά και το συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου στο δρόμο, είναι κάτι που αντιλαμβάνεσαι μόνο όταν ζήσεις το αυτοκίνητο. Ξεκινώντας από το ταξίδι στην εθνική οδό, εκτιμήσαμε ιδιαίτερα τη προσεγμένη ηχομόνωση, την υψηλή ποιότητα κύλισης και τη σιγουριά που σου προσφέρει στις ανοιχτές καμπές, ακόμη και όταν μπαίνεις με αρκετά χιλιόμετρα. Οι μηχανικοί της Hyundai κατάφεραν να ισορροπήσουν με περισσή μαεστρία τη ρύθμιση των αναρτήσεων (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) ανάμεσα στην άνεση που προσφέρουν σε ένα πολύωρο ταξίδι, και τη σπορ απόχρωση που αναζητάς όταν βρεθείς σε ένα κομμάτι με στροφές και θελήσεις να οδηγήσεις σβέλτα και απολαυστικά. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση για το δρόμο ενώ η αίσθηση χωρίς να προβληματίζει δεν ενθουσιάζει κιόλας, ενώ τα αποδοτικά φρένα και το πολύ ζυγισμένο πλαίσιο, ολοκληρώνουν σχεδόν ιδανικά την εικόνα που σου αφήνει η συμβίωση με το Hyundai i30 Fastback.

Στο δρόμο ήταν μία εξαιρετικά ευχάριστη και μεγάλη έκπληξη η συμπεριφορά του

Τόλμησαν και νίκησαν

Η απόφαση των ανθρώπων της Hyundai να κατασκευάσουν ένα μοντέλο όπως το i30 Fastback και επί της ουσίας να δημιουργήσουν από το μηδέν μία ολόκληρη κατηγορία, κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Χρειαζότανε τόλμη, ειδικά σε μία εποχή που τα SUV και τα κροσσόβερ έχουν τη τάση να εξαφανίσουν κάθε άλλη κατηγορία. Και το τελικό αποτέλεσμα τους δικαιώνει πλήρως, τόσο σε ότι έχει να κάνει με το αισθητικό σκέλος όσο βεβαίως και το οδηγικό, το οποίο ήταν και η πλέον ευχάριστη έκπληξη της δοκιμής μας. Το κερασάκι στη τούρτα είναι τα 16990 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση με τον τρικύλινδρο Turbo κινητήρα των 120 ίππων.

Αν και δεν είναι φτιαγμένο γι’αυτό το σκοπό, μπορεί να οδηγηθεί και έτσι χωρίς πρόβλημα
  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Τιμή
  • Εξοπλισμός

  • Αίσθηση τιμονιού σε σχέση με το υπόλοιπο σύνολο

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 120
0-100 11.5″
Τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 120 γρ/χλμ
Πολύ όμορφες πραγματικά

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

DS Active Scan Suspension. Η ανάρτηση της DS

cars

Hyundai i20 N. Ένα μικρό hot-hatch όπως πρέπει να είναι!

cars

Cupra Dark Rebel: Από τον ψηφιακό κόσμο στον… φυσικό

cars

«Δεν είναι τρελός, δεν είχε ψυχιατρικό πρόβλημα, το έκανε για να γλιτώσει», λέει ο Γιαννάκος στο Newsbeast για τον δολοφόνο της Κυριακής

Bury

0-145-0 km/h σε 10,7 δευτερόλεπτα από μία Porsche Taycan σε ένα αεροπλανοφόρο!

cars

Mercedes E Class Coupe 220d. Διαχρονική γοητεία

cars

Νέο ηλεκτρικό Fiat 500. Διαθέσιμη η πλήρης γκάμα του

cars

Σαν σήμερα 9 Μαρτίου: Η Barbie γίνεται 65 ετών!

cars

Σημάδια των καιρών. Η Lamborghini εξηλεκτρίζεται μαζικά!

cars