CARSNEWS
NEW MODELS

Hyundai i30 N Performance Pack. Ο σφετεριστής του θρόνου!

Μεγάλωσα την εποχή που στην Ελλάδα το Hyundai Accent βρισκόταν στην κορυφή των “value-for-money” μοντέλων. Τότε που όπου γυρνούσες το βλέμμα, έβλεπες ένα. “Τίμιο” αυτοκίνητο που πρόσφερε περισσότερα απ’ όσα θα περίμενε κάποιος κρίνοντας με βάση την τιμή του. Τότε λοιπόν, αν μου έλεγε κάποιος ότι σχεδόν 25 χρόνια στο μέλλον, η Hyundai θα παρουσίαζε ένα καυτό hatchback που θα απειλούσε στα ίσια και χωρίς αστερίσκους καταξιωμένες προτάσεις στην κατηγορία, πιθανότατα θα γελούσα. Τίποτα δεν έδειχνε ότι η κορεατική φίρμα θα κινούνταν προς αυτή την κατεύθυνση. Κι όμως, υπήρχε πλάνο, επενδύθηκαν χρήματα, έγιναν οι κατάλληλες προσθήκες και δημιουργήθηκε ένα μοντέλο που δεν περνά απαρατήρητο, κυριολεκτικά και μεταφορικά!

Οι επενδύσεις είναι εμφανείς και στο βασικό i30 που παρουσιάστηκε το 2016, όμως η προσθήκη του Albert Biermann (πρώην BMW M GmbH) λειτούργησε ως καταλύτης για την εξέλιξη του κορυφαίου, i30 N στην μορφή που έχει κυκλοφορήσει στην αγορά. Γιατί ο Biermann δεν είναι υπέρμαχος του κυνηγιού της απόλυτης ταχύτητας, ούτε της επίτευξης του καλύτερου χρόνου στο Nurburgring και αυτό φαίνεται στο i30 N, τόσο στην πίστα των Μεγάρων όπου είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε, όσο και στους δημόσιους (ελληνικούς) δρόμους!

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά όμως. Το Hyundai i30 N είναι η “καυτή” έκδοση του κορεατικού hatchback και ως τέτοια, είναι αρκετά… συμβατική. Εξοπλίζεται με έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 250 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. (275 άλογα με το Performance Package) και 353 Nm ροπής από τις 1.450 έως τις 4.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο! Η ισχύς περνά στον δρόμο από τους τροχούς του εμπρός άξονα, η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω ενώ το σύστημα διεύθυνσης με τις 2.14 στροφές από άκρη σε άκρη έχει ηλεκτρική υποβοήθηση. Φυσικά, το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δίσκους εμπρός (17 ιντσών στην standard έκδοση και 18 ιντσών με το Performance Package) και πίσω (16 και 17 ιντσών αντίστοιχα) ενώ οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι 18 (με ελαστικά 225/40) ή 19 ιντσών (με ελαστικά 235/35). Ένα standard, φυσιολογικό, “συμβατικό” και σχεδόν κοινότυπο καυτό hatchback με μήκος 4.335 χιλιοστά, μεταξόνιο 2.650 χιλιοστά και βάρος 1.400-1.509 κιλά αναλόγως του επιπέδου εξοπλισμού.

Η εμπειρία χρήσης του i30 N όμως, είναι κάτι περισσότερο από “standard” ή “συμβατική” και αυτός είναι ο υψηλότερος έπαινος που μπορώ να κάνω στο συγκεκριμένο μοντέλο. Εξωτερικά, το αυτοκίνητο έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που προσδίδουν έναν πιο επιθετικό και σπορ χαρακτήρα αλλά χωρίς να γίνεται κραυγαλέο. Για την ακρίβεια, το πιο “ηχηρό” στοιχείο πάνω στο αυτοκίνητο της δοκιμής, ήταν τα τεράστια αυτοκόλλητα στο πλάι. Κατά τα άλλα, οι νέοι προφυλακτήρες, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, η διπλή απόληξη της εξάτμισης και οι 19άρες ζάντες ελαφρού κράματος συνθέτουν ένα πολύ όμορφο θέαμα που “δένει” με το Performance Blue χρώμα, τα μαύρα στοιχεία και τις κόκκινες λεπτομέρειες. Αντίστοιχα, στο εσωτερικό ξεχωρίζει το ειδικό για την περίσταση και αποκλειστικό, “N” τιμόνι, τα μεταλλικά πεντάλ, ο εξαιρετικός επιλογέας ταχυτήτων και τα σπορ καθίσματα με την υφασμάτινη επένδυση! Όσο κάθεσαι στο εσωτερικό δε, αρχίζουν να αποκαλύπτονται ενδιαφέροντα πράγματα όπως το παραμετροποιήσιμο “N Mode”, το σύστημα αυτοματοποιημένου rev-matching που “συγχρονίζει” τις στροφές του κινητήρα στα κατεβάσματα κ.ά. Όμως παρά τα ηλεκτρονικά καλούδια του, το Hyundai i30 N δεν θυμίζει ποτέ γκατζετιά…  Το αντίθετο μάλλον!

Η ομάδα που έφερε το i30 N στην παραγωγή, κατάφερε (μέσω έξυπνου engineering και εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τα ηλεκτρονικά) να μας δώσει δύο αυτοκίνητα στην τιμή του ενός! Το σκληροπυρηνικό Hyundai μπορεί να είναι εξαιρετικά ταξιδιάρικο και ένα περίφημο “όπλο” για την πίστα. Η πρώτη εντύπωση που σου δίνει, είναι αυτή ενός σκληρού αυτοκινήτου. Σε χαμηλές ταχύτητες, οι 19άρηδες τροχοί με το ανύπαρκτο προφίλ σε συνδυασμό με την σπορ ανάρτηση δεν βοηθούν ιδιαίτερα στην απόσβεση των κραδασμών ενώ ο συμπλέκτης “δαγκώνει” αρκετά ψηλά στην διαδρομή του πεντάλ και ο κύκλος στροφής μου φάνηκε ολίγον τι τραγικός. Όμως αυτό είναι το μοναδικό τίμημα που θα πρέπει να πληρώσει κάποιος για τις υπόλοιπες αρετές του i30 N – και αν μου επιτρέπεις, είναι πάρα πολύ χαμηλό καθώς κατά τα άλλα, δεν μπόρεσα να βρω πολλά ψεγάδια. Το σύστημα start-stop λειτουργεί άψογα, ο ήχος από την εξάτμιση στο “Normal” ακούγεται όσο πρέπει και η συνολική ποιότητα του εσωτερικού δεν απογοητεύει σε κανένα σημείο. Επιπλέον, το ηχοσύστημα θα καλύψει το 99% των απαιτήσεων των επιβατών, το σύστημα πλοήγησης λειτουργεί αξιόπιστα και διαισθαντικά και υπάρχουν και οι απαραίτητες για την εποχή, επιλογές συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto.

Όταν οι ταχύτητες αρχίσουν να ανεβαίνουν σε επίπεδα Εθνικής Οδού δε, το Hyundai i30 N δείχνει να βολεύεται περισσότερο. Το στήσιμο προτιμά τις υψηλότερες συχνότητες που προκαλεί η υψηλότερη ταχύτητα και η κινηματική της ανάρτησης δίνει την αίσθηση ενός σφιχτού, αλλά όχι υπέρμετρα σκληρού αυτοκινήτου. Κατά τα άλλα, τα καθίσματα που εξέλιξε η ίδια η Hyundai και (ευτυχώς) είναι επενδυμένα με ύφασμα και όχι δέρμα, στηρίζουν ιδανικά το σώμα χωρίς να κουράζουν ενώ η θέση οδήγησης είναι φυσική – όχι πολύ χαμηλή αλλά ούτε ψηλή. Μπροστά από τον οδηγό το τιμόνι με καλή διάμετρο και πάχος στεφάνης και λίγο πιο χαμηλά, ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου με τις κοντές διαδρομές και πολύ καλή αίσθηση.

Αν ο δρόμος και η διάθεση είναι τέτοια που να σου ανοίξουν την όρεξη για κάτι… περισσότερο, τότε το i30 N δεν θα απογοητεύσει. Κατά τη συμβίωση μου με το καυτό Hyundai, κατέληξα ότι οι ιδανικές “ρυθμίσεις” στο παραμετροποιήσιμο N Mode είναι: όλα στο Sport, εκτός από το σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση για τα οποία επέλεγα Normal και τον κινητήρα που έβαζα πάντα στο Sport +. Βλέπεις, οτιδήποτε πέραν του Normal (ή Sport αν είσαι hardcore) στην ανάρτηση, πρέπει να φυλάσσεται μόνο για την πίστα καθώς δεν προσφέρει κάτι σε δημόσιους δρόμους ενώ όσον αφορά στις ηλεκτρονικές “νταντάδες”, το ESP διαθέτει “Sport” ρύθμιση που επιτρέπει λίγο περισσότερο παιχνίδι. Διαθέτει όμως και (πραγματικά) “Off” ρύθμιση για να απολαύσεις μία εμπειρία με “old-school” πινελιές που δεν την περιμένεις από ένα αυτοκίνητο με 5-ετή εγγύηση και υπερβαίνει την τιμή του!

Να σου δώσω ένα παράδειγμα. Στην ευθεία, το i30 N είναι, αναμενόμενα, ταχύτατο. Ίσως όχι όσο ένα Civic Type R ή άλλες προτάσεις με 300+ ίππους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν το λες αργό. Πλησιάζοντας μία στροφή όμως και ενώ πέφτεις πάνω στο πεντάλ του φρένου ενεργοποιώντας τις “άγκυρες”, πρέπει να σκεφτείς τις θέλεις να κάνεις. Η μία επιλογή, είναι να ακολουθήσεις την ιδανική γραμμή, οπότε θα στρίψεις το αμεσότατο (αν και θα το ήθελα λίγο πιο “ομιλητικό”) τιμόνι, το εμπρός μέρος θα ακολουθήσει πειθήνια και όταν έρθει η ώρα να πατήσεις γκάζι, το ηλεκτρονικό διαφορικό τύπου περιορισμένης ολίσθησης, θα φροντίσει ώστε να ελαχιστοποιηθούν το περιττό σπινιάρισμα και η όποια απόκλιση από την πορεία που επέλεξες. Προφανώς χρειάζεται προσοχή καθώς έχεις στη διάθεση σου 353 Nm ροπής από τις 1.450 σ.α.λ. αλλά τα ηλεκτρονικά κάνουν ότι μπορούν χωρίς να γίνονται ενοχλητικά. Η άλλη επιλογή όμως, είναι να φρενάρεις λίγο πιο “μέσα” στην στροφή και να νιώσεις την ουρά να “ανοίγει”! Ναι, το i30 N μπορεί να γίνει απίστευτα διασκεδαστικό αν το επιθυμήσει ο οδηγός, χωρίς ποτέ να γίνεται απρόβλεπτο.  Με αυτή την έννοια, θυμίζει hot hatches άλλων εποχών, όχι και τόσο μακρινών, αλλά ελαφρώς ξεχασμένων.

Εν κατακλείδι, το Hyundai i30 N καταφέρνει αυτό για το οποίο δημιουργήθηκε και το καταφέρνει με τον δικό του τρόπο. Μπαίνει σφήνα στο κατεστημένο των Γερμανών, Γάλλων, Γιαπωνέζων κ.ά. αλλά με έναν αντισυμβατικό τρόπο. Προσφέρει συγκινήσεις, παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά και ταχύτητα σε ένα ελκυστικότατο πακέτο με “ώριμη”, ποιοτική καμπίνα, τεχνολογία, 5-ετή εργοστασιακή εγγύηση και προσιτή τιμή – ξεκινά από τα €26.990 η απλή έκδοση και από τα €28750 αυτή με το Performance Pack. Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Σε προσωπικό επίπεδο, το i30 N θα μου λείψει, ακόμα και τα 9.3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα της μέσης κατανάλωσης που κατέγραψα (αστικά, “γρήγορα” και σε ταξίδι στην Εγνατία με 4 άτομα) και δεν μπορώ να το πω για πολλά αυτοκίνητα που έχω δοκιμάσει αυτό.

  • Χαρακτήρας
  • (Παιχνιδιάρικη) οδική συμπεριφορά
  • Τιμή
  • Ήχος
  • Ποιότητα

  • Κύκλος στροφής
  • Άνεση σε χαμηλές ταχύτητες

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1.998 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 275 @ 6.000 σ.α.λ. (Performance Pack)
0-100 6.1″
Τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 9.3 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 163 γρ/χλμ

Related Articles

CARL: Ένας αυτόνομος ρομποτικός φορτιστής αυτοκινήτων

cars

Η BMW ετοιμάζει ηλεκτροκίνητη M5 1.006 ίππων

cars

Το νέο Ssangyong Korando ντεμπουτάρει στην Κορέα!

cars

Η ηλεκτρική BMW Σειρά 1 θα είναι έτοιμη το 2022

cars

Ένας καυτός γύρος στο Spa με το Koenigsegg One:1 (Video)

cars

Πλησιάζει η “McLaren των Grand Tourers”.

cars

Hyundai: επιπλέον αερόσακος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό

cars

Τι δουλειά έχει ο κινητήρας από το Focus RS σε ένα Transit;

cars

Κατασκευάζοντας μία χειροποίητη, ξύλινη, Mustang Shelby GT500 (βίντεο)

cars