Πριν από 2 χρόνια η Hyundai πήρε την τολμηρή απόφαση να “παίξει” στην κατηγορία των καυτών hatchbacks με το i30 N. Μία κατηγορία με αμείλικτο ανταγωνισμό που ανανεώνεται διαρκώς και ανεβάζει τον πήχη με κάθε νέα γενιά – ή ακόμα και ενδιάμεσα. Ενώ όμως υπήρχαν αυτοί που περίμεναν να “φάει τα μούτρα” της, η κορεατική εταιρία έδειξε ότι μπορεί να λανσάρει ένα αυθεντικό hot-hatch που μπορεί να κοντραριστεί στα ίσια με τους καλύτερους του χώρου. Τώρα, η Hyundai παρουσιάζει μία περισσότερη στοχευμένη εκδοχή του ίδιου μοντέλου – ελαφρύτερη και πιο σκληροπυρηνική αλλά περιορισμένης παραγωγής και αγνώστου τιμής.
Το i30 N Project C όπως ονομάζεται η ειδική έκδοση, βασίζεται στην “Performance” έκδοση του i30 N και διατηρεί ίδια και απαράλλαχτα τα βασικά χαρακτηριστικά της. Έτσι, κινείται από τον ίδιο δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει τα ίδια 275 άλογα και 353 Nm ροπής (378 με overboost). Όμως η Hyundai έχει προχωρήσει σε μία δίαιτα, της οποίας το τελικό αποτέλεσμα είναι -50 κιλά. Το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης του βάρους οφείλεται στις νέες 19άρες ζάντες ελαφρού κράματος της OZ, οι οποίες είναι 22 κιλά ελαφρύτερες από τις standard του i30 N.
Έπειτα, 7,2 κιλά ελαφρύτερο είναι το CFRP (carbon fiber reinforced plastic) καπό, 499 γραμμάρια ελαφρύτερα είναι τα μαρσπιέ και 386 γραμμάρια ελαφρύτερος είναι ο διαχύτης – αμφότερα κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό. 4,66 κιλά εξοικονομούνται επίσης από την μετάβαση από το ατσάλι στο αλουμίνιο για τα πίσω μουαγιέ των τροχών ενώ κατά 15 κιλά (αθροιστικά) μειώνουν το βάρος τα δύο νέα bucket καθίσματα της Sabelt – για να μην αναφέρουμε ότι στηρίζουν καλύτερα το σώμα. Τέλος, δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει ένα γενικότερο “σφίξιμο” της ανάρτησης, η οποία χαμηλώνει και κατά 6 χιλιοστά την απόσταση από το έδαφος ενώ συνολικά, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου χαμήλωσε κατά 8,8 χιλιοστά σε σύγκριση με το “απλό” i30 N. Απ’ ότι φαίνεται, το μόνο μειονέκτημα του i30 N Project C είναι ότι θα κατασκευαστεί σε 600 αντίτυπα για ολόκληρη την Ευρώπη.