► Θα κυκλοφορήσει αργότερα φέτος και βασίζεται στο Casper
► Inster baby EV με τιμή από 23.495 £ στο Ηνωμένο Βασίλειο
► Ευρύχωρο, πρωτοποριακό εσωτερικό
Η Hyundai επιβεβαίωσε την τιμολόγηση για το αμιγώς ηλεκτρικό supermini Inster. Η μάρκα λέει ότι η τιμή του baby EV ξεκινά από £23.495 στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Το Inster είναι ένα (κυρίως) νέο EV κατηγορίας Α που έχει σχεδιαστεί για να βρίσκεται στο κάτω μέρος της ηλεκτρικής προσφοράς της μάρκας, κάτω από το Ioniq 5 SUV και το Ioniq 6 streamliner. Χρησιμοποιεί το Casper που λειτουργεί μόνο στη Νότια Κορέα ως βάση, αλλά τεντώνει το μεταξόνιο πριν το γεμίσει με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και μερικά αρκετά καινοτόμα χαρακτηριστικά.
Τι σημαίνει Inster;
Η Hyundai αποκαλεί το νέο της EV κατηγορίας Α Inster, το οποίο δεν είναι σύντομο για το Instagram, αλλά είναι αντίθετα ένα συνονθύλευμα των λέξεων «οικείο» και «καινοτόμο». Όχι, δεν έχουμε ούτε τον σύνδεσμο. Φαίνεται ότι οι στολές στο HQ γνώριζαν ότι το όνομα «Casper» που χρησιμοποιείται από την έκδοση καύσης δεν θα πήγαινε καλά, αλλά επέλεξαν ένα ελαφρώς πιο ενοχλητικό όνομα για να το αντικαταστήσουν.
Γιατί να μην το ονομάσουμε μοντέλο Ioniq; Αυτό είναι εύκολο, γιατί σύμφωνα με τη Hyundai ταιριάζει αυτή η υπο-μάρκα προορίζεται για EV που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα E-GMP της Hyundai.
Ως αποτέλεσμα των τσιμπημάτων της Hyundai, η μετατροπή του Casper σε EV πρόσθεσε επιπλέον 230 mm μήκος με 180 mm από αυτό στο μεταξόνιο. Σχεδόν όλο το μήκος είναι προς όφελος των πίσω επιβατών.
Ποιες είναι οι προδιαγραφές;
Το Inster θα είναι διαθέσιμο σε έκδοση 42 kWh με δυνατότητα έως και 203 μίλια και σε έκδοση μεγάλης εμβέλειας 49 kWh με δυνατότητα 229 μιλίων. Και τα δύο μοντέλα θα χρησιμοποιούν έναν μόνο κινητήρα για 95 ίππους στο μοντέλο 42 kWh και 113 ίππους στο αυτοκίνητο μεγάλης εμβέλειας 49 kWh. Η ροπή είναι ίδια και για τα δύο στα 108 lb ft.
Όταν χρησιμοποιείτε φορτιστή συνεχούς ρεύματος 120 kW, θα επαναφορτιστεί από 10 έως 80 τοις εκατό σε περίπου 30 λεπτά και το Inster μπορεί ακόμη και να παραγγελθεί με τεχνολογία από όχημα σε φορτίο.
Φαίνεται ασυνήθιστο!
«Το σχέδιο έχει να κάνει με ένα χαρισματικό εξωτερικό και ένα πολύ λειτουργικό εσωτερικό», είπε στο CAR ο Victor Andrean, σχεδιαστής της Hyundai. «Σημαντικό είναι αυτή η πολύ ψηλή μύτη και οι γενικές αναλογίες. Σας κάνει να νιώθετε ότι μπορείτε να το πάρετε σε μια περιπέτεια και αισθάνεστε λίγο εκτός δρόμου κατά κάποιον τρόπο. Έχει αυτή τη δυαδικότητα μεταξύ φιλικότητας και σκληρότητας ».
Προκειμένου να αναγνωρίσουν το νέο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, οι στυλίστες της Hyundai κράτησαν τις ευρείες πινελιές του Casper, αλλά του έδωσαν τη συνηθισμένη σμίκρυνση των pixels όπως τα άλλα EV του. «Όταν βλέπετε pixel, είναι η Hyundai. Είναι EV», μας λέει ο Andrean.
Θα λειτουργεί με ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών με καλύμματα τροχών, κράματα 15 ιντσών ή ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών για αυτοκίνητα υψηλότερων προδιαγραφών.
Τι γίνεται με το εσωτερικό;
Παρά όλο το στυλ, το Inster φαίνεται λίγο άχαρο εξωτερικά – αλλά όλα αποδίδουν όταν μπείτε στην καμπίνα. Είναι διακοσμημένο με βιώσιμα υλικά, αλλά σχεδόν παντού, οι μηχανικοί της Hyundai έχουν στριμώξει την καινοτόμο, πρακτική σκέψη. Το ταμπλό είναι συμμετρικό, ακόμη και η μπροστινή σειρά των καθισμάτων είναι ευάερη και η έλλειψη σήραγγας μετάδοσης σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί εύκολα να βγει από το αυτοκίνητο από την πόρτα του συνοδηγού. «Θα μπορούσατε να πείτε ότι είναι δημοκρατικό», μας λέει ο Andrean καθώς ανακατεύουμε για τρίτη φορά.
Πάνω θα βρείτε μια ηλιοροφή και αλλού έναν ασύρματο φορτιστή και 64 χρωμάτων περιβάλλοντος φωτισμού. Όλη η συνηθισμένη τεχνολογία είναι και εδώ, όπως το ADAS και η διατήρηση λωρίδας, μαζί με ένα δίδυμο οθονών 10,25 ιντσών. Υπάρχει αρκετός ανοιχτός χώρος αποθήκευσης για γρήγορη αποθήκευση κομματιών και κομματιών.
Ωστόσο, είναι στο πίσω μέρος όπου τα επιπλέον 230 χιλιοστά σε μήκος πάνω από το Casper αποδίδουν πραγματικά. Τα ρυθμιζόμενα και ανακλινόμενα καθίσματα διευκολύνουν την άνεση και στην πιο ακραία κλίση είχα περισσότερο από αρκετό χώρο για να χαλαρώσω πίσω μου. Αρκετά εντυπωσιακό για ένα EV κατηγορίας Α.
Υπάρχουν και άλλες ωραίες πινελιές: το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί, ώστε ο οδηγός να μπορεί να βάλει τις τσάντες του δίπλα του, και θα λειτουργήσει επίσης ως υποπόδιο για τους πίσω επιβάτες με αυταπάτες μεγαλοπρέπειας.
Οι κάρτες πίσω θυρών και τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν επίσης εξαρτήματα τα οποία η Hyundai λέει ότι θα χρησιμοποιηθούν για μια σειρά αξεσουάρ. Έχουμε δει μερικά πρωτότυπα σε δράση. από ένα τραπέζι σε ένα πορτοφόλι και άλμπουμ φωτογραφιών. Δροσερό, αλλά όχι απαραίτητο.
Κάτι άλλο;
Η CAR κατανοεί ότι μια πιο στιβαρή έκδοση που ονομάζεται Inster Cross θα ακολουθήσει σε λίγους μήνες. Παρόλο που θα φαίνεται διαφορετικό, θα έχει το ίδιο ύψος και διαστάσεις οδήγησης – απλά περιμένετε πιο περιπετειώδεις εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Το εσωτερικό θα μπορούσε επίσης να έχει διαφορετική περιστροφή.
Τα κοστούμια Hyundai άφησαν να εννοηθεί ότι θα υπάρξει επίσης μια αναιδή έκδοση N-line του Inster – και είμαστε εδώ για αυτό.
Πόσα;!
Η Hyundai λέει ότι η γκάμα Inster θα ξεκινά από 23.495 £ για την επιλογή μπαταρίας 42 kWh και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τη μεγαλύτερη μπαταρία ή την πιο ισχυρή μπαταρία. Το βασικό μοντέλο Inster ’01’ διαθέτει κράματα 15 ιντσών, οθόνη infotainment 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και κάμερα, προσαρμοζόμενο cruise, κλιματισμό και πολλά άλλα.
Το Inster ’02, με τιμή από 26.495 £, διατίθεται μόνο με τη μεγαλύτερη μπαταρία 49 kWh και κινητήρα 113 ίππων, και διαθέτει μεγαλύτερους τροχούς, μπροστινά βοηθήματα στάθμευσης, αυτά τα έξυπνα αναδιπλούμενα/συρόμενα καθίσματα και θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα.