CARSNEWS
AUTONEWS

Hyundai Ioniq 5. Το επόμενο μεγάλο βήμα

Ακόμη μία διαδικτυακή, παγκόσμια παρακαλώ αυτή τη φορά, παρουσίαση πραγματοποιήθηκε σήμερα. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά της Hyundai να μας παρουσιάσει το ολοκαίνουριο Ioniq 5. Πρόκειται επί της ουσίας για το πρώτο μοντέλο της νέας μάρκας που θα μπεί κάτω από την ομπρέλα της Hyundai και θα αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά και μόνο μοντέλα. Και φυσικά είναι χωρίς αμφιβολία το επόμενο μεγάλο βήμα για την Κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία βρίσκεται σε μία πολύ δυναμική και παραγωγική περίοδο. Το IONIQ 5 είναι το πρώτο που χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Ξεκινώντας από τις διαστάσεις του νέου μοντέλου αυτές θα έχουν μήκος 4,635 μέτρα, πλάτος 1,890 μέτρα και ύψος 1,605 μέτρα. Σε ότι έχει να κάνει με τη σχεδίαση, όπως βλέπετε και από τις φωτογραφίες, αυτή ξεχωρίζει από κάθε τι άλλο που έχουμε δεί μέχρι τώρα, δίνοντας μία πολύ σαφή και έντονη ταυτότητα στο μοντέλο.

Το Ioniq 5 είναι το πρώτο μοντέλο που ενσωματώνει καπό, το οποίο καλύπτει σχεδόν ολόκληρη την εμπρός επιφάνεια, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των κενών των πάνελ με άμεσο όφελος στην  αεροδυναμική, που είναι και το μεγάλο ζητούμενο σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο εμπρός προφυλακτήρας υιοθετεί ένα διακριτικό σχήμα “V”, ενώ τα διπλά στενόμακρα φωτιστικά σώματα έχουν ένα μοτίβο που μοιάζει με pixels. Ένα πολύ έντονο σχεδιαστικό στοιχείο είναι οι εντοιχισμένες στο αμάξωμα χειρολαβές των θυρών, ενώ οι τροχοί των 20 ιντσών είναι οι μεγαλύτεροι που τοποθετούνται σε ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai και έχουν αεροδυναμικό σχήμα. Και βεβαίως ένα αυτοκίνητο που έρχεται από το μέλλον, το άμεσο και πολύ κοντινό πλέον, οφείλει να διαθέτει και ένα αναλόγως προχωρημένο εσωτερικό. Η καμπίνα των επιβατών χαρακτηρίζεται από τη δική της μινιμαλιστική μεν, άκρως μοντέρνα δε φιλοσοφία, όπου σε ενιαίο λεπτό πάνελ ενσωματώνονται δυο οθόνες 12 ιντσών του πίνακα οργάνων και του συστήματος πολυμέσων.Ειδική μνεία γίνεται στο επίπεδο δάπεδο που επιτρέπει την εισαγωγή του “Universal Island”.

Έτσι ονομάζεται η κεντρική κονσόλα που είναι συρόμενη σε μια διαδρομή έως και 140 χλστ., επιτρέποντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στους επιβάτες. Οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων μπορούν να γείρουν ηλεκτρικά προς τα πίσω για στιγμές χαλάρωσης. Επίσης θα πρέπει να σημειώσουμε πως η καμπίνα είναι και ιδιαίτερα ευρύχωρη, κάτι στο οποίο συμβάλει και το μακρύ μεταξόνιο των τριών μέτρων παρακαλώ. Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά που προέρχονται από βιώσιμες πηγές. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με ένα οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα που βάφεται με εκχύλιση φυτικού ελαίου από λιναρόσπορο. Τα υπόλοιπα υλικά χρησιμοποιούν υφάσματα που προέρχονται από βιώσιμες ίνες, όπως ζαχαροκάλαμο και ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια.

Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 531 έως 1.591 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης δημιουργεί έξτρα αποθηκευτικό  57 ή 24 λίτρων, κάτω από το εμπρός. Tο ταμπλό, οι διακόπτες, το τιμόνι και τα πάνελ των θυρών είναι επικαλυμμένα με βαφή πολυουρεθάνης που δημιουργείται από το φυτό ελαιοκράμβη και το καλαμπόκι. Highlight το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο ουσιαστικά μετατρέπει το παρμπρίζ σε οθόνη. Ερχόμενοι στα μηχανικά μέρη του Ioniq 5 συναντούμε μία δύο εκδόσεις, χωρητικότητας 58 kWh ή 72.6 kWh. H μέγιστη αυτονομία κυμαίνεται από 470-480 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας του βρίσκεται πίσω τοποθετημένος, αλλά προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί ακόμα ένας εμπρός. Αυτό στη πράξη σημαίνει πως θα υπάρχουν δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Σε κάθε περίπτωση πάντως η μέγιστη ταχύτητα θα ορίζεται στα 185 χλμ./ώρα.

Με τη μπαταρία των 58 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα το δικίνητο Ioniq 5 αποδίδει 170 ίππους και 350 Nm ροπής, ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8.5’’. Με την ίδια μπαταρία αλλά με δυο ηλεκτροκινητήρες, άρα τετρακίνηση, αποδίδει συνδυαστικά 235 ίππους και 605 Nm ροπής, ενώ επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6.1’’. Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 72.6 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα η δικίνητη έκδοση έχει ισχύ 217 ίππους, ροπή 350 Nm και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7.4’’ Η τετρακίνητη έκδοση χρησιμοποιεί δυο ηλεκτροκινητήρες και τη μπαταρία των 72.6 kWh. Παράγει συνδυαστικά 306 ίππους και 605 Nm ροπής, ενώ χρειάζεται 5.2’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα. Με φορτιστή 350 kW, το Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει από 10% σε 80% σε μόλις 18 λεπτά.  Με φόρτιση 5 μόλις λεπτών εξασφαλίζεται αυτονομία 100 χλμ. H εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει σε επιλεγμένες αγορές το πρώτο εξάμηνο του 2021.

The post Hyundai Ioniq 5. Το επόμενο μεγάλο βήμα first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Έτσι εξηγείται το κόστος

cars

Πρόωρη αποκάλυψη για το ολοκαίνουριο Peugeot 308.

cars

Honda CR-V Hybrid AWD. Προσφέρει άνεση, διαθέτει τεχνολογία

cars

Νέο, τολμηρό και τεχνολογικά προηγμένο, αυτό είναι το Hyundai i20!

cars

Δένδιας: Διευρυνόμαστε, δε μεταλλασσόμαστε, το μπλε είναι μπλε, δεν ξεθωριάζει

Bury

Η Kia αποκαλύπτει λίγο περισσότερο από το νέο Sorento.

cars

KIA. Παρουσίασε  τη μελλοντική στρατηγική της

cars

Η άχρηστη πληροφορία της ημέρας 15/4/2024

cars

Η αναμέτρηση των twin-turbo V8: Audi RS7 vs AMG GT63 S 4-Door.

cars