CARSNEWS
AUTONEWS

Hyundai IONIQ 5 N

Η Hyundai αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με τις ακραίες χειμερινές δοκιμές του IONIQ 5 N, του ρώτου υψηλών επιδόσεων, μαζικής παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας N στην πίστα δοκιμών της Hyundai Mobis στο Arjeplog της Σουηδίας.

Δεδομένης της θέσης της δίπλα στον Αρκτικό Κύκλο, η πίστα δοκιμών Mobis προσφέρει όλα όσα χρειάζεται μια αυτοκινητοβιομηχανία για ολοκληρωμένες χειμερινές δοκιμές, όπως παγωμένες επιφάνειες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης και θερμοκρασίες πολύ κάτω από το μηδέν έως -30°C (-22 °F). Αυτό επιτρέπει στους μηχανικούς να δοκιμάζουν νέα μοντέλα στις πιο ακραίες συνθήκες χαμηλής τριβής για να επιτύχουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ του χαρακτήρα «διασκεδαστικής οδήγησης» του αυτοκινήτου και της ικανότητάς του να αποδίδει με ασφάλεια σε συνθήκες υπό το μηδέν.

Στο IONIQ 5 N, η Hyundai συνδύασε την Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) με τις τεχνολογίες και την τεχνογνωσία του μηχανοκίνητου αθλητισμού για να ανεβάσει ακόμη περισσότερο τον πήχη για ηλεκτροκίνητες υψηλές επιδόσεις. Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της N ξεκίνησε με το πρωτότυπο RM20e και το αγωνιστικό Veloster N ETCR. Πέρυσι, η μάρκα N παρουσίασε το RN22e, ένα «rolling lab» που σχεδιάστηκε για να μεταφέρει την εμπειρία ηλεκτροκίνησης της N στο πρώτο ηλεκτρικό όχημα παραγωγής της μάρκας, το IONIQ 5 N, που αναμένεται να κυκλοφορήσει αργότερα φέτος και θα είναι το πρώτο όχημα παραγωγής της μάρκας N με κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD).

Η ικανότητα χάραξης στροφών του IONIQ 5 N ενισχύεται περαιτέρω από το N Drift Optimizer, το οποίο ενσωματώνει την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, το ποσοστό ροπής, την ακαμψία της ανάρτησης, την δυνατότητα διεύθυνσης και το σύστημα e-LSD (ηλεκτρονικό-περιορισμένης ολίσθησης διαφορικό) για να δημιουργήσει έναν τρόπο οδήγησης αφιερωμένο στο drifting. Βοηθά τους

οδηγούς όλων των επιπέδων δεξιοτήτων να απολαμβάνουν το drifting και έχει σχεδιαστεί με ιδιαίτερη προσοχή για τους οδηγούς που μπαίνουν για πρώτη φορά στο άθλημα του drifting.

Με το e-LSD ειδικά ρυθμισμένο για το IONIQ 5 N, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου παρακολουθεί την είσοδο από τους αισθητήρες τροχών για να προσδιορίσει με ακρίβεια πότε ένας συγκεκριμένος τροχός χρειάζεται επιπλέον ροπή για να βελτιώσει τη συνολική πρόσφυση του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι, το e-LSD βελτιώνει τον χειρισμό κατά τις στροφές και την οδήγηση υψηλής ταχύτητας στην πίστα, καθώς και σε αντίξοες συνθήκες οδήγησης, όπως ο πάγος και το πυκνό χιόνι.

Επιπλέον, το IONIQ 5 N χρησιμοποιεί N Torque Distribution που είναι βελτιστοποιημένη για διαφορετικούς τρόπους οδήγησης, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει το επίπεδο ροπής τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω τροχούς. Το N Torque Distribution και το e-LSD συνεργάζονται για να κατανείμουν την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς σε ποικίλες αναλογίες και είναι ειδικά σχεδιασμένα για να ανταποκρίνονται γρήγορα στη στιγμιαία και απρόσκοπτη παροχή ισχύος που είναι εγγενής στα ηλεκτρικά οχήματα — ακόμη και σε ακραίες συνθήκες χαμηλής τριβής, όπως αυτές του Arjeplog.

Η παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου προγραμματίζεται για τον Ιούλιο.

TAGS

Related Articles

Χωράει ένας V8 στο Ford Ranger Raptor; Χωράει… χωράει!

cars

Opel Manta. Ένας θρύλος πενήντα ετών

cars

«Η χειρότερη περίοδος ήταν όταν στοχοποιήθηκε η οικογένειά μου με τα χρυσά σαλόνια», είπε η Μαρίνα Πατούλη

cars

Jeep Gladiator ήρθε στη Ελλάδα. Διαθέσιμο και στη χώρα μας από 53900 Ευρώ

cars

Jeep. Με σημαντική εγγύηση

cars

Η Honda εστιάζει στην απλότητα…

cars

Hyundai Sonata N Line. Με διακριτικές αλλαγές και σπορ χαρακτήρα.

cars

Νέο Lada Niva για πρώτη φορά από το 1977!

cars

Το Le Mans αναβάλλεται για τον Σεπτέμβριο!

cars