CARSNEWS
AUTONEWS

Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS. Με δυνατό χαρακτήρα

Τα SUV είναι μία κατηγορία στην οποία η Hyundai διέθετε εκπροσώπους, και μάλιστα αρκετά σημαντικούς, πολλά χρόνια πρίν. Βέβαια όπως είναι λογικό και αναμενόμενο, πλέον έχει εισέλθει πολύ δυναμικά στην εντονότερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς. Στη πράξη αυτό σημαίνει διεύρυνση της γκάμας με νέα μοντέλα, με αποτέλεσμα τη δημιουργία του ολοκαίνουριου Kona το οποίο ήρθε να προστεθεί στα Santa Fe και Tucson.

Η συγκεκριμένη προσθήκη ωστόσο είναι και η πλέον εντυπωσιακή, διότι οι δημιουργοί του αυτοκινήτου φρόντισαν όχι απλώς να μην αφήσουν τίποτα στη τύχη του, αλλά να προσφέρουν και ένα αυτοκίνητο που θα καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σύνολο των πιθανών, αλλά και απίθανων, αναζητήσεων των αγοραστών της συγκεκριμένης κατηγορίας. Αυτό σημαίνει φρέσκια και πολύ καλαίσθητη σχεδίαση και βεβαίως σύγχρονο εξοπλισμό. Ωστόσο αυτό που μας εντυπωσίασε είναι η ποιότητα, που μας απέδειξε πως έχει, με τρόπο που θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Τα προστατευτικά πλαστικά, τονίζουν τον χαρακτήρα του

Ξεχωρίζει

Το Kona δεν βασίζεται σε κάποιο μικρό μοντέλο του ομίλου, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα του μελλοντικού μεσαίου μοντέλου i40. Από εκεί και πέρα η σχεδίαση του αφενός καταφέρνει να εντυπωσιάζει απ’όποια πλευρά και αν το παρατηρήσετε, αφετέρου δείχνει το αυτοκίνητο πολύ μεγαλύτερο από τα 4.165 μέτρα που είναι στη πραγματικότητα.

Πολύ εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

Το εμπρός τμήμα του είναι εκφραστικό και ισχυρό, υιοθετώντας τη νέα οικογενειακή ταυτότητα της εταιρίας, η σχεδίαση της οποίας εμπνέεται από τη ροή του καυτού χάλυβα λίγο πριν πάρει τη μορφή αυτοκινήτου. Οι νέοι διπλοί προβολείς ενισχύουν την οπτική επίδραση καθώς τα LED φώτα ημέρας τοποθετούνται πάνω από τους προβολείς LED. Το τολμηρό εμπρός και πίσω μέρος τονίζεται από το εύρος και τον όγκο του οχήματος επιδεικνύοντας το επιθετικό στυλ του αμαξώματος.

Ιδιαίτερα έντονη και πίσω η σχεδίασή του

Σύγχρονο και ποιοτικό

Το σύγχρονο εσωτερικό του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από λείες επιφάνειες στο επάνω μέρος του ταμπλό που προσδίδουν μια εκλεπτυσμένη αίσθηση. Σημαντικά στοιχεία επίσης αποτελούν η χωρητικότητα και η εξαιρετική του ορατότητα. Πολύ ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές,  καθώς παρά το μαζεμένο μήκος του αυτοκινήτου, το μεταξόνιό του βρίσκεται στα 2.6 μέτρα.  Το σύστημα ψυχαγωγίας 8-ιντσών ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες πλοήγησης, μέσων και συνδεσιμότητας, υποστηρίζοντας τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto.

Σύγχρονο εσωτερικό με σκληρά πλαστικά αλλά πολύ καλή ποιότητα κατασκευής

Πίσω από το τιμόνι όλοι θα βολευτούν άνετα σε ένα καλοσχεδιασμένο κάθισμα, χωρίς παράπονο από την εργονομία ή την ορατότητα, η οποία είναι όσο εποπτική θέλουν εκείνοι που ψηφίζουν SUV για την καθημερινότητα. Επιπλέον, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι άφθονοι και οι θήκες σχεδιασμένες με το μάτι στην ευχρηστία. Συνολικά πάντως, η σχεδίαση της καμπίνας ακολουθεί πιο ήπιο τόνο από του αμαξώματος. Μαλακά πλαστικά δεν υπάρχουν, όμως η άριστη συναρμολόγηση εξασφαλίζει έντονη αίσθηση στιβαρότητας.

Ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερα άτομα

Ικανός

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας  διέθετε τον τρικύλινδρο  turbo κινητήρα βενζίνης  των 1000 κυβικών με τους 120 ίππους και τα 172 Nm ροπής. Παρά το βάρος των 1.223 κιλών το μοτέρ τραβάει εξαιρετικά από τις χαμηλές κιόλας στροφές, χωρίς εξάρσεις ή μεταπτώσεις στην απόδοσή του, χαρίζοντας την αίσθηση πως έχει δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών. Για τα 0-100 χλμ./ώρα  χρειάζεται 11’’ ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 181 χλμ./ώρα.

Δυνατός, με λογική κατανάλωση αλλά κάπως τραχιά λειτουργία

Όσον αφορά στην πραγματική μέση κατανάλωσή του, αυτή βρέθηκε στα επτά λίτρα/100 χλμ. κατά την διάρκεια της δοκιμής μας. Από πλευράς λειτουργίας, έχει από τη φύση του κραδασμούς και θόρυβο, εδώ όμως έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και έτσι αυτά τα δύο χαρακτηριστικά μένουν εκτός καμπίνας και κάνουν αισθητή την παρουσία τους μόνο σε έντονη επιτάχυνση ή όταν οι στροφές ανεβαίνουν.

Άνετο και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε κατάσταση

Με SUV διάθεση στο δρόμο

Ο χαρακτήρας του Kona στο δρόμο είναι σαφής και ξεκάθαρος. Δεν προσβλέπει σε οδηγική αίσθηση παραπλήσια με ενός συμβατικού σουπερμίνι, καθώς η αίσθηση είναι εκείνη ενός πραγματικού SUV,αφού αισθάνεσαι τη μεγαλύτερη απόσταση που σε χωρίζει από το δρόμο, η οποία ανέρχεται στα  17 εκατοστά με το κάτω μέρος του να είναι  καθαρό από εξαρτήματα. Η ποιοτική λειτουργία του πίσω ημιάκαμπτου άξονα σημαίνει κύλιση υψηλής κλάσης και άριστη διαχείριση των κακοτεχνιών του δρόμου ακόμα και με τους μεγάλους, 17άρηδες τροχούς. Η συνολική αίσθηση είναι πολύ στιβαρή και η ηχομόνωση αποτελεσματική, έτσι ώστε το Kona να είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο σε κάθε περίπτωση.

Χαρίζουν πόντους στην εμφάνιση

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του  αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για ένα εύκολο στους χειρισμούς αυτοκίνητο και ευχάριστο σε κάθε κατάσταση, το οποίο δεν θα πεί όχι όταν αποφασίσετε να το βάλετε και σε έναν βατό χωματόδρομο. Το πιο σημαντικό και ουσιαστικό όμως απ΄’όλα και αυτό στο οποίο θα θέλαμε να εστιάσουμε, είναι πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, μετά από 26000 σκληρά, δημοσιογραφικά χιλιόμετρα, δεν άφηνε τη παραμικρή υπόνοια τριγμού ή χαλάρωσης, κάτι που αποδεικνύει στη πράξη, τη πολύ σοβαρή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ποιότητας κατασκευής.

Δεν θα πει όχι και σε μία βατή εκτός δρόμου διαδρομή

Τέλος τα 16990 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Hyundai Kona με τον 1000άρι κινητήρα των 120 ίππων είναι μία πάρα πολύ καλή τιμή για τα όσα μπορεί και προσφέρει το αυτοκίνητο.

Άνετα μεν, χωρίς ιδιαίτερη πλευρική στήριξη δε

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός

  • Σχετικά τραχιά λειτουργία κινητήρα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 120
0-100 11″
Τελική ταχύτητα  181 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 125 γρ/χλμ
Αρκετά ικανοποιητικός και ο χώρος των αποσκευών

The post Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS. Με δυνατό χαρακτήρα first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV 155 PS. Πρακτικό και απολαυστικά οδηγοκεντρικό

cars

BMW – Μήπως να αγοράζαμε λιγότερα νέα αυτοκίνητα;

cars

Suzuki Swift Hybrid. Φρεσκαρίστηκε

cars

Nissan Ariya. Με σύμμαχο την τεχνολογία και στις επιδόσεις

cars

Νέα Porsche Taycan: Αμιγώς ηλεκτρική, σε 12 εκδόσεις, με αυτονομία έως 678 χιλιόμετρα

cars

Alfa Romeo Giulia &Stelvio MY2020. Aναβαθμισμένες

cars

BMW X5  xDrive 45e. Τεχνολογία και άνεση

cars

Πατέρας αδικοχαμένου πιλότου Phantom: «Το παιδί μου θυσιάστηκε για την πατρίδα, δεν φοβόταν να πεθάνει»

cars

Η Yokohama απέκτησε την Trelleborg

cars