CARSNEWS
AUTONEWS

ID.3 1st Edition. Η επόμενη μέρα της αυτοκίνησης

Τα τελευταία, πολύ λίγα χρόνια, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την επόμενη μέρα στην αυτοκίνηση και πως θα είναι αυτή. Πλέον βρισκόμαστε σε αυτή ακριβώς τη φάση, όπου δηλαδή ολόκληρη η αυτοκίνηση αλλάζει σελίδα και εισέρχεται για τα καλά στην ηλεκτροκίνηση. Και ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα του γεγονότος αυτού, είναι το ID.3 που είναι και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα πολύ μεγάλο στοίχημα για ολόκληρη τη VW, καθώς αφενός θέλει να αφήσει οριστικά πίσω της το dieselgate, το οποίο της στοίχισε και σε γόητρο και σε χρήματα, αφετέρου η εμπορική του πορεία θα δείξει κατά πόσο είμαστε έτοιμοι για ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον στην αυτοκίνηση.

Νέα εποχή και στη σχεδίαση

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου, δείχνει εξ’αρχής πως πρόκειται για κάτι διαφορετικό, καθώς διαθέτει δυναμικές αναλογίες και κάνει ισχυρή εντύπωση χωρίς σχεδιαστική φλυαρία. Ο σχεδιασμός σε φιλοσοφία one box είναι μια σαφής ένδειξη για το πώς το ID.3 είναι χτισμένο γύρω από τους επιβάτες του. Οι πρόβολοί του είναι ασυνήθιστα κοντοί, αλλά το εσωτερικό είναι πολύ μεγάλο επειδή οι άξονες έχουν απομακρυνθεί αρκετά.

Το compact ηλεκτρικό μοντέλο έχει μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών, σχεδόν αντίστοιχο με αυτό του Passat. Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται ως επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα επιβατών. Όλα τα άλλα τεχνικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν λίγο χώρο: η κινητήρια μονάδα είναι τοποθετημένη στον πίσω άξονα, ενώ εξαρτήματα όπως το ψυγείο και το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται στο κοντό μπροστινό τμήμα. Οι μεγάλοι προβολείς είναι το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό στο μπροστινό μέρος – έχουν φιλική έκφραση όπως τα ανθρώπινα μάτια.

Η τεχνολογία LED είναι στάνταρ και το IQ. Light με LED matrix προβολείς διατίθεται στο πακέτο σχεδίασης για να παρέχει μια έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη. Οι ηλεκτρικά περιστρεφόμενες μονάδες φωτός μοιάζουν με βλεφαρίδες, ενώ τα ανοίγματα τύπου κηρήθρας στα περιβλήματα και τα γύρω καλώδια οπτικών ινών, αναλαμβάνουν το ρόλο για τα φώτα ημέρας. Όταν ενεργοποιείται η έξυπνα ελεγχόμενη κύρια δέσμη, φωτίζεται επίσης η λωρίδα φωτός στο μπροστινό μέρος, που ενώνει τους προβολείς.

Η αεροδυναμική παίζει σημαντικό ρόλο στη γκάμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – το ID.3 επιτυγχάνει έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd), μόλις 0,27. Ο πιο σημαντικός παράγοντας για αυτό είναι το αμάξωμα με τις έντονα κεκλιμένες κολόνες Α, τη ρέουσα γραμμή οροφής και τις αντίστοιχα κεκλιμένες κολόνες C. Οι έξυπνες λύσεις για μεμονωμένες λεπτομέρειες παρέχουν επίσης αεροδυναμικά οφέλη. Αυτά περιλαμβάνουν την ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη περσίδα στο μπροστινό άκρο του οχήματος. Αυτή ανοίγει μόνο όταν οι μονάδες ισχύος απαιτούν ψύξη, διαφορετικά παραμένει κλειστή έτσι ώστε ο αέρας να μπορεί να ρέει όσο το δυνατόν πιο εύκολα πάνω στο καπό. Οι ζάντες με τα επίπεδά σχέδια έχουν βελτιστοποιηθεί επίσης για ιδανική ροή αέρα, με ελάχιστες αεροδυναμικές απώλειες.

Άνετο εσωτερικό με μέτριας ποιότητας υλικά

Στο εσωτερικό του ID 3 κυριαρχεί μία φρέσκια σχεδιαστική φιλοσοφία, η οποία συνδυάζεται με άνετους χώρους και μέτριας ποιότητας υλικά, ειδικά τα πλαστικά όλων σχεδόν των επιφανειών. Οδηγός και επιβάτες κάθονται σε ένα ευχάριστα υψηλό επίπεδο, η είσοδος είναι βολική και υπάρχει καλή ορατότητα. Το πίσω κάθισμα προσφέρει παρόμοιο χώρο με αυτόν που υπάρχει στα συμβατικά μοντέλα μεσαίου μεγέθους. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 385 λίτρα και ο όγκος του μπορεί να αυξηθεί στα 1.267 λίτρα αναδιπλώνοντας την πλάτη του διαιρούμενου πίσω καθίσματος (φορτωμένος μέχρι την οροφή).

Ο εσωτερικός σχεδιασμός υπογραμμίζει την αίσθηση ευρυχωρίας. Φαίνεται συγκρατημένος και καθαρός σχεδιαστικά, επικεντρωμένος στα βασικά. Ο πίνακας στο ταμπλό χαμηλώνει προς το εσωτερικό σε διάφορα επίπεδα. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό εσωτερικό, δεν συνδέεται με την κεντρική κονσόλα, η οποία βρίσκεται ως ξεχωριστό στοιχείο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων. Στο ID.3 η ευχρηστία και η επικοινωνία με το αυτοκίνητο είναι στο απόλυτο επίκεντρο, ενώ στον οδηγό αντιστοιχεί μια άνετη θέση και απόλυτα μίνιμαλ περιβάλλον.

Δύο οθόνες, τα κουμπιά στο τιμόνι και δύο πάνελ διακοπτών είναι όλα κι όλα. Από τα τελευταία το ένα βρίσκεται στην πόρτα και αντιστοιχεί σε καθρέφτες-παράθυρα ενώ το άλλο είναι τοποθετημένο αριστερά στο ταμπλό και αφορά στα φώτα και στο ξεθάμπωμα των παρμπρίζ. Θα θέλαμε πάντως να αντιστοιχεί ένας διακόπτης σε κάθε ηλεκτρικό παράθυρο και να μην υπάρχουν δύο και το κουμπί Rear.

Στο  ID.3 γενικός διακόπτης δεν υπάρχει. Το ρόλο του παίζει το πεντάλ του φρένου, το πάτημα του οποίου ζωντανεύει το αυτοκίνητο, οπότε για να ξεκινήσεις μένει μόνο να επιλέξεις D στον επιλογέα που βρίσκεται στο δεξί πλευρό του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Ο τελευταίος έχει διαγώνιο 5,3” και προβάλλει μόνο τα απαραίτητα, σε αντίθεση με την κεντρική οθόνη αφής των 10”. Από εκεί χειρίζεσαι ουσιαστικά τα πάντα και ενημερώνεσαι για τα πάντα, από τη φόρτιση και την αυτονομία/κατανάλωση, μέχρι το κλιματιστικό και τις υπόλοιπες ρυθμίσεις. Σε κάθε περίπτωση θέλει χρόνο για να μάθεις τις λειτουργίες, ενώ εργονομικά όλο αυτό δεν είναι και ότι καλύτερο.

Επί της ουσίας

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η 1st  Edition Pro που σημαίνει πλούσιος εξοπλισμός και μπαταρία 58 KWh που προσφέρει θεωρητική αυτονομία 420 χιλιομέτρων, με την ισχύ να ανέρχεται στους 204 ίππους και τη ροπή στα 310 Nm. Επιταχύνει το αυτοκίνητο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα ενώ η μέση κατανάλωση NEDC είναι 15,4 έως 14,5 kWh ανά 100 χλμ. Επίσης θα πρέπει να σημειώσουμε πως η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.  Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3, ο οποίος λειτουργεί σε έως 16.000 σ.α.λ., βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ακριβώς μπροστά από το κέντρο των τροχών και μεταφέρει τη ροπή του σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, μέσω διαφορικού. Η οδήγηση είναι τόσο αθόρυβη που δύσκολα γίνεται αντιληπτή. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα μεγάφωνο εκπέμπει έναν συνθετικό ηλεκτρονικό ήχο κινητήρα, για ταχύτητα έως περίπου 30 χλμ./ώρα ώστε να προειδοποιεί τους περαστικούς.

Ο οδηγός αποφασίζει με τον περιστροφικό διακόπτη εάν το ID.3 θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο στη συνέχεια ρολάρει  ελεύθερα στις περισσότερες περιπτώσεις – ο ηλεκτροκινητήρας δεν τροφοδοτείται με ρεύμα και περιστρέφεται ελεύθερα. Στη θέση Β (Break – Φρένο), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Αυτό συμβαίνει επίσης όταν το όχημα φρενάρει, ο ηλεκτρικός κινητήρας εκτελεί επιβράδυνση έως περίπου 0,3 g, που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των καθημερινών καταστάσεων. Τα υδραυλικά φρένα τροχών ενεργοποιούνται επιπλέον μόνο πάνω από αυτό το επίπεδο, με την επέμβαση να είναι πρακτικά απαρατήρητη.

Όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο στο γκαράζ, οι ιδιοκτήτες ID.3 μπορούν να φορτίσουν το όχημα χρησιμοποιώντας τον ID. Charger φορτιστή, το νέο σταθμό φόρτισης στο σπίτι ή το γραφείο, από τη Volkswagen. Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, οι οποίες προσφέρουν χωρητικότητα φόρτισης έως 11 kW. Αυτό επιτρέπει σε μια άδεια μπαταρία οχήματος να φορτιστεί ξανά πλήρως σε περίπου έξι έως επτάμισι ώρες, ανάλογα με το μοντέλο. Ο βασικός φορτιστής ID. Charger κοστίζει μόνο 550 ευρώ. Οι ID. Charger Connect και ID. Charger Pro προσφέρουν πλήρη συνδεσιμότητα και μπορούν να ελεγχθούν με την εφαρμογή We Connect ID. App μέσω smartphone. Οι πελάτες ID.3 μπορούν να φορτίσουν σε δημόσια σημεία φόρτισης χρησιμοποιώντας το καλώδιο Mode 3 που παρέχεται ως στάνταρ.

Εκτός από την οικονομία, εξίσου εντυπωσιακή στο ID.3 είναι και η ευκολία στην οδήγηση. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και επαναφορά, ενώ κόβει απολαυστικά. Παρά τους τεράστιους τροχούς ελάχιστος θόρυβος κύλισης γίνεται αντιληπτός, και όταν αναπτύσσεις ταχύτητα η απορροφητικότητα της ανάρτησης είναι κορυφαία. Σε ταχύτητες πόλης αποδεικνύεται σφιχτή, χωρίς να ενοχλεί. Η ρύθμιση στα εμπρός MacPherson και τους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους είναι πολύ πετυχημένη και δίνει εντυπωσιακό κράτημα. Οπότε σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους, τα φαρδιά λάστιχα και την κατανομή της μάζας που αγγίζει το ιδανικό, το ID.3 μπορεί να στρίψει εντυπωσιακά γρήγορα. Σε ότι έχει να κάνει με τη πραγματική αυτονομία, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας έφτασε τα 400 χιλιόμετρα, χωρίς φειδώ στο γκάζι. Τέλος τα 39600 Ευρώ που κοστίζει, χωρίς τη κρατική επιδότηση, είναι χωρίς αμφιβολία ένα αρκετά υψηλό ποσό.

  • Εμφάνιση
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Οικονομία
  • Χώροι
  • Επιδόσεις

  • Τιμή
  • Ποιότητα υλικών εσωτερικού

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας Ηλεκτρικός
Ίπποι 204
0-100 7.3″
Τελική ταχύτητα 164 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 15 KWh/ 100 χλμ
Εκπομπές CO20  0 γρ/χλμ

The post ID.3 1st Edition. Η επόμενη μέρα της αυτοκίνησης first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Jaguar Vision Gran Turismo. Πανέμορφη και πανίσχυρη αλλά εικονική.

cars

Ατίθασοι οι Έλληνες οδηγοί – Ποιες είναι οι πιο συχνές παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.

cars

Nissan. Φροντίζει ιδιαίτερα After Sales Service

cars

Jaguar F-Type facelift. Εκτενέστατο και ουσιώδες!

cars

Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3. Εξελιγμένο

cars

Hyundai Alcazar. Για την αγορά της Ινδίας, με έμφαση στην πρακτικότητα.

cars

Η Cupra θέλει κι άλλο ηλεκτρικό μοντέλο, μικρότερο του El Born.

cars

Υπάρχει λόγος που το νέο Subaru BRZ δεν είναι turbo…

cars

Ηyundai. Μία από τις πέντε κορυφαίες μάρκες

cars