CARSNEWS
NEW MODELS

Kia Stonic 1.0 T-GDI. Νέα είσοδος στην νέα κατεύθυνση

Ως νέα κατεύθυνση εννοώ την ολική εν πολλοίς στροφή του αγοραστικού κοινού προς SUV αφενός, αλλά και των κατασκευαστών αφετέρου, που μελετώντας την στροφή αυτή “βάζουν” στην αγορά όλο και νέα μοντέλα, ειδικά στην μικρομεσαία κατηγορία όπου σημειώνεται και ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων. — αυτήν την τάση δεν θα μπορούσε να λείπει η ΚΙΑ έχοντας μακρά θητεία στο είδος για να θυμηθούμε το Sportage, από το 1993 παρακαλώ, ένα χρόνο σχεδόν πριν από το RAV 4 της Toyota. Τώρα λοιπόν έρχεται με το Stonic και με αξιώσεις.

H αισθητική του παραπέμπει σε ένα “ψηλό” hatchback παρά σε ένα SUV

Η διχρωμία τονίζει
Πάντα δίνει ξεχωριστό τόνο η διχρωμία και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας σε ασημί και κόκκινο, κυρίως σε αεροτομή και καθρέφτες, δείχνει και είναι όμορφο με την πρώτη ματιά. Όμορφο όμως είναι και συνολικά με τις διαστάσεις του να τονίζονται διακριτικά αλλά και εμφαντικά συγχρόνως όπως οι θόλοι των τροχών αλλά και η πίσω προστατευτική ποδιά. Γενικά ένα αρμονικό σύνολο, με συμπαγείς διαστάσεις στο πλαίσιο της κατηγορίας, με φρέσκια οπτική χωρίς να απουσιάζει η δυναμική.

Aρκετά ογκώδες και εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

Εκεί που κερδίζουν
Δεν αναφέρομαι μόνο στο συγκεκριμένο αλλά και γενικότερα, διότι το εσωτερικό από πολλές απόψεις είναι αυτό που “κερδίζει την παρτίδα”. Ποιές είναι οι απόψεις; Αρχικά η ψηλή (συγκριτικά) θέση οδήγησης που παρέχει πλήρη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις αλλά και η αίσθηση ασφάλειας ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Αυτά  για αρχή, με την συνέχεια να δίνει η εργονομία και η πληροφόρηση (ουσιαστικό στοιχείο πλέον) με χειριστήρια και διακόπτες στην σωστή τους θέση και ειδικά με την μεγάλη κεντρική οθόνη για πληροφορίες και ηχοσύστημα.

Πολύ προσεγμένη η ποιότητα κατασκευής του

Κάθισμα με πολύ καλή στήριξη και πλάτος, τιμόνι με χειριστήρια επάνω του και γενικά ένα περιβάλλον κατάλληλο για οδήγηση. Ο εξοπλισμός πλούσιος από την βασική έκδοση και οι χώροι άκρως ικανοποιητικοί για την κατηγορία που σημαίνει ότι τέσσερις επιβάτες αλλά και πέντε για μεσαίες αποστάσεις θα μετακινηθούν χωρίς κανένα πρόβλημα. Ικανοποιητικός και ο χώρος αποσκευών με 352 λίτρα σε δύο επίπεδα αφού λείπει η ρεζέρβα που αντικαθίσταται από κιτ επισκευής.

Ικανοποιητικοί χώροι για τις διαστάσεις του

Αν με ρωτάτε σε SUV η έλλειψη ρεζέρβας και μάλιστα κανονικών διαστάσεων είναι έως υποχρεωτική και το θεωρώ μειονέκτημα ενώ στον εξοπλισμό θα ήθελα τουλάχιστον αισθητήρες παρκαρίσματος αν όχι κάμερα οπισθοπορείας που υπάρχουν στην επόμενη έκδοση εξοπλισμού. Υπάρχουν όμως φώτα LED, φώτα στροφής, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής και άλλα.

Βολικός, εξαιτίας και της απουσίας ρεζέρβας

Εδώ βρίσκεται η μεγάλη αλλαγή
Αν πριν από 15 χρόνια λέγατε σε κάποιον ότι θα αγοράσει SUV με τρικύλινδρο κινητήρα 1.000 κυβικών που θα έχει την ίδια ιπποδύναμη με έναν ατμοσφαιρικό 1.800 κυβικών, θα άρχιζε να ανησυχεί για εσάς. Εδώ και λίγα χρόνια όμως, όλοι οι κατασκευαστές υιοθέτησαν την λύση και μέσα από τον ανταγωνισμό οι κινητήρες αυτοί γίνονται συνεχώς καλύτεροι, ειδικά στους τομείς λειτουργίας και κραδασμών όσο και στον τομέα της κατανάλωσης. Έναν τέτοιο κινητήρα “φοράει” και το Stonic με δύναμη 120 ίππων και ροπή 175 Nm διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ.

Στρωτή λειτουργία, δύναμη και λογική κατανάλωση

Πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς να γίνεται τραχύς ακόμη και με ψηλές στροφές ενώ δίνει πολύ καλές επιταχύνσεις καθώς συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξη ταχυτήτων με κοντές τις πρώτες και μακριές την πέμπτη και έκτη, διότι έχουμε να προσέξουμε οικονομία και ρύπους και εκεί οι οδηγίες δεν αστειεύονται και πολύ καλά κάνουν. Οι αναρτήσεις είναι τύπου Μακ Φέρσον και την επιβράδυνση αναλαμβάνουν δισκόφρενα με τα εμπρός αεριζόμενα.

Ιδιαίτερα ευχάριστη η συμπεριφορά του στο δρόμο

Ταξιδέψτε
Το Stonic τιμάει την κατηγορία του με ιδιαίτερα καλή οδική συμπεριφορά, με απουσία θορύβων και με άνεση. Ο κινητήρας αποδεικνύεται ικανότατος και έχοντας πολύ καλή συνεργασία με το κιβώτιο ταχυτήτων, αν τον μάθετε καλά θα μείνετε απολύτως ικανοποιημένοι από την μέση κατανάλωση. Δεν χρειάζεται να κρατάτε ψηλά το στροφόμετρο καθώς είναι εύστροφος και γύρω στις 3.000 σ.α.λ.  έχετε αξιοπρεπέστατα 130-140 χ.α.ω. για ήσυχο, οικονομικό και ασφαλές ταξίδι. Στην διάρκεια της δοκιμής μας σε μικτή οδήγηση η κατανάλωση κυμάνθηκε στη περιοχή των επτά λίτρων ως μέση τιμή. Αλλά και αν αποφασίσετε να οδηγήσετε σβέλτα θα εκτιμήσετε το πολύ καλό πάτημα στο δρόμο σε βαθμό που ξεχνάτε ότι οδηγάτε ένα SUV.

Οι ρυθμοί με τους οποίους μπορεί να οδηγηθεί, ξεφεύγουν από αυτούς ενός SUV μοντέλου

Μέγας ανταγωνισμός
Ο ρόλος του είναι δύσκολος καθώς έχει απέναντι εντονότατο ανταγωνισμό άλλαξα διαθέτει τα πλεονεκτήματα να τον αντιμετωπίσει. Όμορφο, με πολύ καλό εξοπλισμό και έναν ικανό κινητήρα είναι έτοιμο να διεκδικήσει το μερίδιο που του αναλογεί.

Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Με μεγάλες αξιώσεις η είσοδος της ΚIA στη συγκεκριμένη κατηγορία των SUV
  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Φρένα
  • Eγγύηση επτά ετών
  • Ποιότητα κατασκευής

  • Κιτ επισκευής ελαστικού

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 120
0-100 10.3″
Τελική ταχύτητα 183 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 115 γρ/χλμ
Όμορφες χωρίς αμφιβολία

Related Articles

Η γερμανική κυβέρνηση καλωσορίζει την Tesla

cars

Νέο VW Golf ΤGI με κατανάλωση 3,5 ευρώ/100 χλμ.

cars

Skoda Auto: 125 χρόνια κατασκευής αμαξωμάτων (βίντεο)

cars

Η Cadillac Escalade της Lexani αποδεικνύει πως τελικά το μέγεθος μετράει

cars

H Bentley Continental GT Mulliner Convertible ξεχειλίζει από πολυτέλεια

cars

Πρόταση για 0% όριο αλκοόλ στους οδηγούς της ΕΕ

cars

Audi A8 L Security… με υψηλό δείκτη προστασίας!

cars

Ο George Russell στη θέση του Hamilton!

cars

Audi: Από το Audi RS E-Tron GT μέχρι και το επόμενο ηλεκτρικό R8

cars