Tα SUV και κροσσόβερ οχήματα αναμφίβολα διανύουν μία περίοδο που όχι απλώς αυξάνουν την απήχηση και τη διείσδυση στο αγοραστικό κοινό, αλλά απειλούν να εξαφανίσουν από το χάρτη της αυτοκίνησης τα μεσαία σεντάν αλλά και τα μικρομεσαία πεντάθυρα μοντέλα. Φυσικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιλαμβανόμενες τη ζήτηση που υπάρχει για τέτοιοι είδους αυτοκίνητα, δημιουργούν συνεχώς νέες προτάσεις, ακόμη και καινούριες κατηγορίες. Και μία τέτοια κατηγορία είναι και αυτή στην οποία ανήκει το KIA Stonic και η οποία ονομάζεται B SUV.
Η Κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία αντιλήφθηκε εγκαίρως τη τάση του αγοραστικού κοινού και φρόντισε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που διαθέτει και σχεδιαστικό στυλ αλλά και οδηγική άποψη. Και όπως φάνηκε από τη μέχρι τώρα πορεία του, η απήχηση που είχε στο αγοραστικό κοινό, ήταν ιδιαιτέρως μεγάλη. Την απήχηση αυτή θέλει να διευρύνει τώρα η ΚΑΙ, διαθέτοντας το Stonic με το γνωστό τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης σε μία έκδοση με 100 ίππους, την οποία είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε για πάνω από 1000 χιλιόμετρα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Παραμένει φρέσκο αισθητικά
Ξεκινώντας από την εμφάνιση, η Kia έχει αποδείξει με έμφαση πως και ξέρει και τολμάει να δημιουργεί ξεχωριστά σχεδιαστικά μοντέλα. Υπεύθυνο για το ντιζάιν του μοντέλου είναι το ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης της Kia στη Φρανκφούρτη, σε συνεργασία με το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρίας στην πόλη Namyang της Κορέας. Το αποτέλεσμα είναι ένα αντικειμενικά όμορφο και τολμηρό αυτοκίνητο με κόμπακτ διαστάσεις και έντονα σπορ υπόσταση που η KIA φροντίζει με περισσή προσοχή να δίνει σε όλα της τα δημιουργήματα.
H διχρωμία πάντα δίνει ξεχωριστό τόνο στο αυτοκίνητο, όπως συμβαίνει και με αυτό της δοκιμής μας σε άσπρο και μαύρο, κυρίως σε αεροτομή και καθρέφτες, δείχνει και είναι όμορφο με την πρώτη ματιά. Όμορφο όμως είναι και συνολικά με τις διαστάσεις του να τονίζονται διακριτικά αλλά και εμφαντικά συγχρόνως όπως οι θόλοι των τροχών αλλά και η πίσω προστατευτική ποδιά. Γενικά ένα αρμονικό σύνολο, με συμπαγείς διαστάσεις στο πλαίσιο της κατηγορίας, με φρέσκια οπτική χωρίς να απουσιάζει η δυναμική.
Παραπάνω από ποιοτικό
Δεν αναφέρομαι μόνο στο συγκεκριμένο αλλά και γενικότερα, διότι το εσωτερικό από πολλές απόψεις είναι αυτό που “κερδίζει την παρτίδα”. Ποιές είναι οι απόψεις; Αρχικά η ψηλή (συγκριτικά) θέση οδήγησης που παρέχει πλήρη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις αλλά και η αίσθηση ασφάλειας ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Αυτά για αρχή, με την συνέχεια να δίνει η εργονομία και η πληροφόρηση (ουσιαστικό στοιχείο πλέον) με χειριστήρια και διακόπτες στην σωστή τους θέση και ειδικά με την μεγάλη κεντρική οθόνη για πληροφορίες και ηχοσύστημα.
Κάθισμα με πολύ καλή στήριξη και πλάτος, τιμόνι με χειριστήρια επάνω του και γενικά ένα περιβάλλον κατάλληλο για οδήγηση. Ο εξοπλισμός πλούσιος από την βασική έκδοση και οι χώροι άκρως ικανοποιητικοί για την κατηγορία που σημαίνει ότι τέσσερις επιβάτες αλλά και πέντε για μεσαίες αποστάσεις θα μετακινηθούν χωρίς κανένα πρόβλημα. Ικανοποιητικός και ο χώρος αποσκευών με 352 λίτρα σε δύο επίπεδα αφού λείπει η ρεζέρβα που αντικαθίσταται από κιτ επισκευής. Αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις πάντως είναι το επίπεδο της απτής ποιότητας, στην οποία οι άνθρωποι της Kia έχουν κάνει πραγματικά άλματα, δείχνοντας σε πολλές περιπτώσεις το δρόμο και σε άλλες, σαφώς πιο ακριβές, κατασκευές.
Η ουσία της δοκιμής
Αν πριν από 15 χρόνια λέγατε σε κάποιον ότι θα αγοράσει SUV με τρικύλινδρο κινητήρα 1.000 κυβικών που θα έχει την ίδια ιπποδύναμη με έναν ατμοσφαιρικό 1.800 κυβικών, θα άρχιζε να ανησυχεί για εσάς. Εδώ και λίγα χρόνια όμως, όλοι οι κατασκευαστές υιοθέτησαν την λύση και μέσα από τον ανταγωνισμό οι κινητήρες αυτοί γίνονται συνεχώς καλύτεροι, ειδικά στους τομείς λειτουργίας και κραδασμών όσο και στον τομέα της κατανάλωσης. Έναν τέτοιο κινητήρα “φοράει” και το Stonic με δύναμη 100 ίππων και ροπή 172 Nm διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ.
Πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς να γίνεται τραχύς ακόμη και με ψηλές στροφές ενώ δίνει πολύ καλές επιταχύνσεις καθώς συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων με πολύ καλή κλιμάκωση, που αφενός δεν αφήνει τον οδηγό πουθενά «ξεκρέμαστο» χωρίς δύναμη, αφετέρου συμβάλει στη διατήρηση της κατανάλωσης στο άκρως λογικό επίπεδο των 6.5 λτ. για κάθε 100 χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.
Ικανό για όλα
Το Stonic τιμάει την κατηγορία του με ιδιαίτερα καλή οδική συμπεριφορά, με απουσία θορύβων και με άνεση. Στο δρόμο εξακολουθεί να διακρίνεται για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης παίζει το ρόλο της, χωρίς σημαντικούς συμβιβασμούς στον τομέα της άνεσης, καθώς είναι πιο σκληρό σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά χωρίς να κουράζει. Με εξαίρεση τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων η ανάρτηση θα απορροφήσει τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το ΚΙΑ Stonic παραμένει ένα μοντέρνο crossover, με ιδιαίτερη σχεδίαση και νεανικό στυλ. Και στη καινούρια έκδοση των 1.000 κυβικών με τους 100 ίππους στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, συνδυάζοντας εύρυθμη λειτουργία και χαμηλή κατανάλωση, χωρίς σημαντικές υποχωρήσεις στον τομέα των επιδόσεων. Διατηρώντας στο έπακρο τα στοιχεία που έχουν καθιερώσει το Stonic ως μία ελκυστική πρόταση, ειδικά αν στην εξίσωση βάλετε και τα, πολύ λογικά για τα όσα προσφέρει, 14000 από τα οποία ξεκινάει.
- Εμφάνιση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Τιμή
- Κατανάλωση
- Σχετικά σφιχτή ρύθμιση αναρτήσεων
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1000 κ.εκ. Turbo |
Ίπποι | 100 |
0-100 | 10.9″ |
Τελική ταχύτητα | 178 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6.5 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 123 γρ/χλμ |
Follow @CarsnewsGr