CARSNEWS
F1 & RACES

King Lewis: Η αποκλειστική συνέντευξη του Hamilton στο NewsAuto

Ο Lewis Hamilton έγραψε ιστορία στον αγώνα της Κωνσταντινούπολης, καθώς ισοφάρισε το ρεκόρ επτά παγκόσμιων τίτλων που ανήκε στον Michael Schumacher.

Νωρίτερα, ο οδηγός της Mercedes είχε κατακτήσει την κορυφή σχεδόν σε κάθε στατιστική κατηγορία που αφορά στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένα φαινόμενο, που αφήνει το στίγμα του στο σπορ, τόσο με τις επιδόσεις του εντός πίστας, όσο και με τις δράσεις του εκτός αυτής!

Λίγο αφότου εξασφάλισε τον έκτο του τίτλο, ο Βρετανός είχε παραχωρήσει αποκλειστική συνέντευξη στον Πάνο Σεϊτανίδη, μέρος της οποίας είχε δημοσιευτεί στο περιοδικό CAR που κυκλοφορεί κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα με το Πρώτο Θέμα. Καθώς μετά την κατάκτηση του νέου τίτλου είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, ήρθε η ώρα να τη διαβάσετε ολόκληρη!

Τον συναντήσαμε στο Mercedes World, στο Μπρούκλαντς της Αγγλίας. Μακριά από την πίεση των Grand Prix, πριν τις αλλαγές που έφερε στη ζωή μας ο Covid. Πριν το κίνημα Black Lives Matter στο οποίο πρωτοστατεί. Μιλήσαμε για την καριέρα του, ξεκινώντας από την πρώτη συνάντησή μας, το 2007, προτού κάνει καν ντεμπούτο στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Για την πορεία του, τις επιτυχίες, τα ρεκόρ, τα κοινωνικά μηνύματα αλλά και την Ελλάδα.

Πάνος Σεϊτανίδης: Θυμάμαι την πρώτη μας συνάντηση, ήταν στη Βαλένθια της Ισπανίας, το 2007. Στην «Πόλη Τεχνών και Επιστημών», στο πρώτο γεύμα ως οδηγός της McLaren, λίγο πριν την παρουσίαση του μονοθεσίου εκείνης της σεζόν στην οποία έκανες το ντεμπούτο σου.

Lewis Hamilton: Πω, πω… Έχει περάσει πάρα πολύς καιρός από τότε (γέλια).

ΠΣ: Πως εξελίχθηκες αυτά τα χρόνια; Τόσο ως οδηγός όσο και ως άνθρωπος;

LH: Πάρα πολύ. Νομίζω μετά τα 30 η αλλαγή είναι ραγδαία, έχω αλλάξει πολύ. Μεγαλώνοντας, έχω ανακαλύψει πλέον καλύτερα ποιος είμαι, από που έρχομαι και τι θέλω να γίνω. Αλλά ταυτόχρονα, έχω καταλάβει το ρόλο και το σκοπό που έχω στη ζωή. Το ρόλο μου εντός της ομάδας, πως επικοινωνώ με όλους, πως… όχι εμπνέω, δεν είναι αυτή η σωστή λέξη. Πως ενθαρρύνω όσους είναι γύρω μου, να γίνουν όσο το δυνατόν καλύτεροι. Και ουσιαστικά χτίζω πάνω στα θεμέλια του οδηγού αγώνων που ήμουν σε νεότερη ηλικία. Προσπαθώντας κάθε σεζόν, να ανεβάζω τον πήχη.

ΠΣ: Σαν οδηγός, η εξέλιξη έρχεται με την εμπειρία;

LH: Νομίζω πως η ικανότητα, το ταλέντο, ήταν εκεί από την αρχή. Έπειτα, το θέμα είναι πόσο προσπαθείς να βελτιώσεις την ικανότητά σου. Πόσο εκπαιδεύεσαι, πόσο μελετάς. Αν εξελίσσεσαι, μεγιστοποιώντας τα οφέλη από τις εμπειρίες και τη γνώση που αποκόμισες από όλους εκείνους με τους οποίους έχεις συνεργαστεί. Έχουν βρεθεί τόσοι ευφυείς άνθρωποι στο δρόμο μου. Όμως παράλληλα με αυτά, μέσα σου να συνεχίζεις να πιστεύεις στον εαυτό σου, να πιστεύεις στη σπίθα που καίει μέσα σου, να συνεχίζεις να κινείσαι προς τα εμπρός. Ο οδηγός του 2007 ήταν γρήγορος. Όμως το 2007, δεν είχα την εμπειρία που έχω τώρα. Έχω την ίδια ταχύτητα αλλά την έχω εμπλουτίσει με γνώση, με εμπειρία κι αυτά σου επιτρέπουν να φτάσεις πολύ πιο μακριά.

ΠΣ: Και σου χαρίζουν παγκόσμιους τίτλους…

LH: Ακριβώς… (γέλια)

ΠΣ: Πριν μερικά καλοκαίρια, σε είδαμε στην Ελλάδα, να καθαρίζεις παραλίες από πλαστικά μπουκάλια. Πέραν της εύλογης ερώτησης για το πως σου φαίνεται η χώρα μας, πόσο σημαντικός είναι για εσένα αυτός ο ρόλος; Να παίρνεις πρωτοβουλίες και να περνάς μηνύματα στο ευρύ κοινό σου για τη μόλυνση του περιβάλλοντος κ.τ.λ.;

LH: Η Ελλάδα είναι μία πραγματικά πολύ όμορφη χώρα. Λατρεύω την αρχιτεκτονική της. Δεν ξέρω γιατί στα νησιά όλα έχουν αυτό το μοτίβο αλλά είναι πραγματικά πανέμορφα. Όσο για εκείνη την ημέρα, ήμουν με μία φίλη μου, πάνω στις σανίδες του σερφ. Χωριστήκαμε κι όταν ήρθε πάλι κοντά μου, μου είπε πως είχε βρει μία γωνιά γεμάτη σκουπίδια και μου πρότεινε να πάμε να την καθαρίσουμε. Αυθόρμητα συμφώνησα και το κάναμε. Νομίζω πως όλοι μας έχουμε το καθήκον και την ευθύνη, να φέρουμε την αλλαγή. Και όλοι μας έχουμε φωνή. Αυτή τη στιγμή, καταναλώνουμε, καταναλώνουμε, καταναλώνουμε και αδιαφορούμε για που καταλήγουν τα σκουπίδια όσων καταναλώνουμε. Θεωρώ πως είμαστε σε μία πολύ δύσκολη καμπή κι αν συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό, το μέλλον δεν δείχνει και τόσο ευοίωνο. Για τις οικογένειές μας, τα παιδιά μας, τις μελλοντικές γενιές. Είναι κάτι που με απασχολεί έντονα και είμαι τυχερός που έχω μία τόσο σημαντική πλατφόρμα, μέσω της οποίας μπορώ να δείξω στους ανθρώπους πράγματα που ενδεχομένως να μην έβλεπαν στην καθημερινότητά τους. Θεωρώ πως έχω την ευθύνη να το κάνω. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει όλοι να ακούν όλα όσα λέω αλλά συχνά, όταν βλέπεις κάτι αναπάντεχο, που δεν ήξερες πως συνέβαινε, επιλέγεις να κάνεις κάτι για αυτό.

ΠΣ: Μου έκανε εντύπωση πως δεν είχες αναφέρει που βρισκόσουν, πως σεβάστηκες τον τόπο…

LH: Δεν θεωρούσα πως ήταν σημαντικό. Άλλωστε αυτό είναι κάτι που συμβαίνει παντού. Πρέπει όμως να σου πω, πως ήταν και για εμένα μία διδακτική εμπειρία. Ένιωσα υπέροχα όταν τελειώσαμε και είχαμε καθαρίσει εκείνο το κομμάτι της παραλίας. Και η αλήθεια είναι πως δεν μας πήρε και τόσο χρόνο! Η συναισθηματική επιβράβευση ήταν τόσο μεγάλη, ένιωσα υπέροχα που έκανα κάτι θετικό. Και υπάρχουν τόσα πολλά ακόμα που μπορούνε να κάνουμε: για παράδειγμα εξελίσσουν πλέον τεχνολογία όπου τα πλαστικά μπουκάλια μπορούν να αξιοποιούνται στη δημιουργία άλλων υλικών, μπορούν από αυτά να φτιάχνουν μπουφάν, μπλούζες. Υπάρχουν νέοι τρόπο για να αντιστρέψουμε τα πράγματα, να ενώσουμε τους ανθρώπους έχοντας αυτό τον κοινό σκοπό. Υπάρχουν εταιρείες και οργανισμοί που επικεντρώνονται σε αυτό. Υπάρχουν κοινότητες που γνωρίζουν και νοιάζονται για το πόσα μπουκάλια έχουν χρησιμοποιηθεί για να γίνει ένα συγκεκριμένο t-shirt. Έρχεται η αλλαγή.

hamilton-imola20-j1000x600

ΠΣ: Έφερες όμως εξ αρχής πολλές αλλαγές σε ότι αφορούσε στο lifestyle, στην εικόνα που έχει ένας οδηγός της F1. Ένας πρωταθλητής. Πόσο δύσκολο ήταν αυτό;

LH: Είναι σημαντικό να καταλαβαίνεις πως πρέπει να νιώθεις άνετα όπως είσαι, να είσαι λιγότερο ευάλωτος στις απόψεις των άλλων. Αυτός είναι ένας σημαντικός παράγοντας στο να πετυχαίνεις στόχους στη ζωή και στην F1. Για παράδειγμα, θυμάμαι όταν έκανα το πρώτο tattoo στην πλάτη μου ή τρύπησα τα αυτιά μου. Έκανα αυτά τα πράγματα γιατί ήταν πράγματα που ήθελα να κάνω. Αλλά θυμάμαι σχόλια κάποιων και το πως πίστευαν πως αυτό θα επηρέαζε αρνητικά την καριέρα μου. Τώρα μπορώ να κάνω πια ότι θέλω σε ότι αφορά στο στιλ μου. Είναι εντυπωσιακό το πως μπορείς να αλλάξεις την αντίληψη των ανθρώπων. Πλέον ανακαλύπτω πράγματα συνεχώς όταν είμαι εκτός πίστας. Είτε πρόκειται για τη μόδα, τη μουσική, τα ταξίδια ή το να πιέζω τον εαυτό μου σωματικά. Νομίζω πως αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε ως άνθρωποι. Να μαθαίνουμε συνεχώς τον εαυτό μας, να βελτιωνόμαστε συνεχώς και να είμαστε υπερήφανοι για αυτό που είμαστε. Υπήρχε μία πολύ μακρά περίοδος στη ζωή μου που αυτό που λαχταρούσα ήταν να μοιάσω σε άλλους. Αλλά στην πραγματικότητα, το καλύτερο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να μη γίνεις ένα με τους πολλούς. Να δείχνεις διαφορετικός, να είσαι διαφορετικός. Και να το βλέπεις αυτό ως θετικό κι όχι ως αρνητικό.

hamilton-imola20-h1000x600

ΠΣ: Εντός πίστας, τι σου δίνει συνεχώς κίνητρα;

LH: Την επιτυχία δεν στη χαρίζει κανείς. Σκύβω λοιπόν το κεφάλι και δουλεύω σκληρά. Το πρόγραμμα μου είναι τρελό και έχω πολλούς στόχους. Ξέρω όμως, πως ο μοναδικός τρόπος να τους πετύχω είναι προσπαθώντας. Θέλω να γίνω όσο καλύτερος μπορώ. Λατρεύω να συνεργάζομαι με την ομάδα, λατρεύω τους αγώνες, τις μάχες, την αναζήτηση της τελειότητας. Αυτό με κάνει να σηκώνομαι το πρωί από το κρεβάτι μου. Σε κάθε Grand Prix, πρέπει να πιέζουμε όσο γίνεται περισσότερο. Μπορούμε να ξεζουμίσουμε περισσότερο το μονοθέσιο και σε ατομικό επίπεδο μπορώ πάντα να τα πάω καλύτερα. Όσο για την ομάδα μας, έχει βελτιωθεί πολύ όλα αυτά τα χρόνια. Ειδικά όσα είμαι μαζί με τον Valtteri (Bottas). Ταυτόχρονα, θεωρώ πως πρέπει να απολαμβάνεις τη ζωή και ειδικά όταν είσαι επιτυχημένος σε ένα περιβάλλον τόσο υψηλής πίεσης όπως η Formula 1, πρέπει να εκτονώνεσαι με άλλους τρόπους. Μόνο έτσι προχωράς.

ΠΣ: Πόσο σημαντικά είναι για σένα τα ρεκόρ;

LH: Φυσικά όλοι νοιάζονται για τα ρεκόρ και τη κληρονομιά που αφήνουμε πίσω μας, όμως αυτό δεν είναι το μοναδικό μας κίνητρο. Αυτό που πέτυχε ο Michael Schumacher στην καριέρα του, έθεσε τα στάνταρ με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Οι νίκες και οι τίτλοι του ήταν σε μία διαφορετική εποχή του σπορ. Δεν έχω τίποτα παρά το μέγιστο σεβασμό για τα επιτεύγματά του. Δεν τρέχω για να κυνηγώ ρεκόρ άλλων οδηγών. Θέλω απλά να είμαι όσο γίνεται καλύτερος.

Η τελευταία ερώτησή μας αφορούσε στο νέο του συμβόλαιο. Τότε φαινόταν να βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι: υπήρχαν διαθέσιμες θέσεις σε μεγάλες ομάδες (βλ. Ferrari, Red Bull), αιωρούνταν η πιθανότητα αποχώρησης από το σπορ κ.α. Δώδεκα μήνες μετά, ακόμα δεν έχει υπογράψει. Αν και το πιο πιθανό είναι αυτό να αφορά διαπραγματεύσεις όρων που δεν είναι διατεθειμένος να αλλάξει λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας.

hamilton-turkey20-b1000x600

Είχε όμως ενδιαφέρον η απάντησή του: «Για να είμαι ειλικρινής, παρότι ήμουν πολύ προνομιούχος και έζησα ένα απίστευτο ταξίδι ως εδώ, λατρεύοντας κάθε στιγμή του και ακόμα περισσότερο τώρα, περισσότερο από ποτέ, σε συνεργασία με αυτή την ομάδα. Ποιος ξέρει που θα βρίσκεται και τι θα θέλει μετά από ένα χρόνο; Πως θα επεξεργάζεται κάθε σκέψη του τότε; Αυτή τη στιγμή, λατρεύω αυτό που κάνω και σκοπεύω να συνεχίσω αλλά αυτό είναι κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει σε μία ημέρα, σε ένα μήνα, σε ένα χρόνο. Το σημαντικότερο είναι να συνεχίσω να δουλεύω, μέρα με τη μέρα, προσπαθώντας να βελτιωθώ και να γίνω καλύτερος. Συνήθως μία τέτοια απόφαση την παίρνεις πολύ πριν το τέλος του χρόνου, δεν περιμένεις στο τέλος του συμβολαίου σου για να αποφασίσεις την επόμενη ημέρα. Συνήθως τέτοιες αποφάσεις τις παίρνεις τουλάχιστον δέκα μήνες νωρίτερα. Έτσι λοιπόν, λογικά στο ξεκίνημα της επόμενης χρονιάς θα πρέπει να αποφασίσω αν θα θέλω να συνεχίσω και μετά το 2020. Όσο για τους καθοριστικούς παράγοντες που ρώτησες, υποθέτω αν ακόμα αγαπώ αυτό που κάνω κι αν ακόμα το κάνω καλά, τότε γιατί να σταματήσω;».

Παρότι λοιπόν ο Covid-19 έχει φέρει τεράστια καθυστέρηση στο να πάρει τις αποφάσεις του, κοινή συνισταμένη του τότε και του τώρα είναι πως αγαπά αυτό που κάνει και το κάνει καλά. Δεν πρόκειται λοιπόν να σταματήσει!

Η συνέντευξη με τον Lewis Hamilton πραγματοποιήθηκε με αρωγό τη Monster Energy.

Διαβάστε επίσης:

O No1 μηχανικός του Hamilton μιλάει αποκλειστικά στο carsnews

O Αγωνιστικός Διευθυντής της Mercedes F1, Ron Meadows, αποκλειστικά στο carsnews!

Antonio Felix da Costa: Ο πρωταθλητής της Formula E, αποκλειστικά στο carsnews!

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

“Άνθρακας” ο δισεκατομμυριούχος από το Χονγκ Κονγκ που θέλει

cars

George Russell verdict on Sebastian Vettel possibly being his new F1 team-mate

cars

GP Άμπου Ντάμπι: Ταχύτερος ο Bottas στο FP1, στις μπαριέρες ο Vettel

cars

F1 teams get greater freedom for filming day shakedowns in 2024

cars

Formula 1 – GP Βραζιλίας: Άλλη μια νίκη για τον Φερστάπεν

cars

O Βολφ ανανέωσε με τη Mercedes και έστειλε μήνυμα νίκης

cars

Η FIA «έριξε άκυρο» στη Haas F1

cars

Επιστρέφει στα paddock της F1 ο Σεμπάστιαν Φέτελ

cars

Το Instagram F1 Live με Σεϊτανίδη-Πουρναράκη (video)

cars