Η Lamborghini αποκάλυψε το μοντέλο με το οποίο θα συνταράξει τους επισκέπτες της εκθέσεως στην Φρανκφούρτη και αυτό ονομάζεται Sián – ένα αυτοκίνητο που χαρακτηρίζεται από τον επικεφαλής της φίρμας, Stefano Domenicali ως ένα “αριστούργημα στις δυνατότητες” και το οποίο έχει ήδη στο όνομα του αρκετές πρωτιές. Η Lamborghini Sián είναι το πρώτο υβριδικό μοντέλο της εταιρίας, είναι το ισχυρότερο, το ταχύτερο και είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που χρησιμοποιεί υπερπυκνωτή σε υβριδική λύση. Καθόλου άσχημα και ακόμα δεν έχουμε μπει σε λεπτομέρειες.
Εμφανισιακά, η Sián είναι μία άσκηση για το μέλλον αλλά ταυτόχρονα, εκφράζει “την καρδιά και την ψυχή μίας Lamborghini, όπως αναφέρεται. Οι επιρροές από το Terzo Millennio concept είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς τόσο στα εμπρός φωτιστικά σώματα όσο και στο splitter ενώ η έμπνευση για την σφηνοειδή, “wedge” σιλουέτα αντλείται από την δουλειά του Marcello Gandini κυρίως στην Countach. Το ίδιο ισχύει και για την εξάδα των πίσω φωτιστικών σωμάτων όσο και για το τούνελ-“περισκόπιο” στην οροφή. Όλα αυτά βέβαια, δεν σημαίνουν ότι το σχήμα και ο γενικότερος σχεδιασμός της Sián ορίστηκαν αποκλειστικά από την ιστορία και το μέλλον της Lamborghini καθώς ιδιαίτερο βάρος δόθηκε και στην αεροδυναμική. Σε αυτόν τον τομέα, την παράσταση κλέβει το χαμηλό εμπρός splitter και η ενεργή πίσω αεροτομή που υψώνεται μόνο όταν η ταχύτητα ξεπεράσει κάποιο όριο.
Κακά τα ψέματα όμως, το piece de resistance της Sián είναι ο υβριδικός V12 που κρύβεται κάτω από το διαφανές κάλυμμα. Πρόκειται για τον ίδιο ατμοσφαιρικό V12 των 6,5 λίτρων που βρίσκουμε και στην Aventador SVJ αλλά η ιπποδύναμη του έχει αυξηθεί στα 785 άλογα (στις 8.500 σ.α.λ.). Αυτός, συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο στο οποίο ενσωματώνεται και ο ηλεκτροκινητήρας που προσφέρει 34 ίππους επιπλέον όταν χρειάζεται. Έτσι, η απόδοση αγγίζει τα 819 άλογα, με την Lamborghini να αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι καλύτερη από την Aventador SVJ. Τον ηλεκτροκινητήρα δεν τροφοδοτεί με ενέργεια κάποια μπαταρία ιόντων λιθίου αλλά ένας υπερπυκνωτής που είναι 3 φορές ισχυρότερος από μία μπαταρία με το ίδιο βάρος και 3 φορές ελαφρύτερος από μία εξίσου δυνατή μπαταρία. Όλα αυτά, σημαίνουν ότι το σπριντ στα 100 km/h απαιτεί “λιγότερο από 2,8 δευτερόλεπτα”, με την τελική να διαμορφώνεται στα 350 km/h. Χαρακτηριστικό των δυνατοτήτων της Sián είναι ότι στην ρεπρίζ από τα 30 km/h στα 60 είναι 0,2 δευτερόλεπτα ταχύτερη από την Aventador SVJ ενώ για το 70-120 km/h χρειάζεται 1,2 δευτερόλεπτα λιγότερο!
Κι όταν η μπαταρία εξαντληθεί, για την φόρτιση της φροντίζει ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας εξελιγμένο από την ίδια την Lamborghini. Το μόνο αρνητικό, για όποιον έχει τα χρήματα ώστε να σκέφτεται να αποκτήσει μία Sián, είναι ότι η Lamborghini θα κατασκευάσει μόλις 63 αυτοκίνητα, κάθε ένα σύμφωνα με τις οδηγίες του ιδιοκτήτη του. Φυσικά, έχουν όλα προ-πωληθεί οπότε μην κάνεις καν τον κόπο…