Δεν είναι υπερβολή ο χαρακτηρισμός σύμβολο για ένα αυτοκίνητο σαν το Land Rover Defender και αυτή είναι η πρώτη φορά εδώ και μερικές δεκαετίες που η αγγλική εταιρία έχει την ευκαιρία να κάνει κάτι πραγματικά νέο με το συγκεκριμένο μοντέλο. Το αποτέλεσμα λοιπόν, τουλάχιστον σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών και σχεδιασμού δεν απογοητεύει. Το αντίθετο θα έλεγα. Το ολοκαίνουριο Defender δεν μπορεί να απέχει πολύ από αυτό που φαντάζονταν οι φανατικοί φίλοι του όσον αφορά στην μεταφορά του στον 21ο αιώνα.
Στην θεωρία, η Land Rover έπρεπε να ισορροπήσει ανάμεσα στις απαιτήσεις των σκληροπυρηνικών και την ανάγκη για ένα αυτοκίνητο με ευρεία πελατειακή βάση. Ένα έργο εξαιρετικά δύσκολο. Το νέο Defender θα είναι το πρώτο που θα γίνει διαθέσιμο και στην Β. Αμερική καθώς και στην Κίνα. Συνολικά, η Land Rover μπορεί να υπολογίζει σε 128 αγορές ενώ παράλληλα, ποντάρει πολλά και στην εξατομίκευση καθώς οι πελάτες θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε 170 διαφορετικά αξεσουάρ για το δικό του Defender. Επίσης, η εταιρία προσπαθεί να προσφέρει ένα Defender για κάθε χρήση και κάθε γούστο, οπότε το 5-θυρο Defender 110 που θα λανσαριστεί αρχικά στην αγορά, θα είναι διαθέσιμο σε 4 εκδόσεις (Explorer, Adventure, Country και Urban) ανάλογα με την πρωτεύουσα χρήση για την οποία προορίζεται. Λίγο αργότερα, θα ακολουθήσει το πιο μικρό και 3-θυρο Defender 90 καθώς και δύο επαγγελματικές εκδόσεις. Αυτά όμως είναι… “λεπτομέρειες”. Ας δούμε τι εστί νέο Land Rover Defender.
Αρχικά, σε κερδίζει με την εμφάνιση του. Είναι σαφές ότι έχει εξελιχθεί σε σύγκριση με το κλασικό, αλλά διατηρεί κάποια χαρακτηριστικά (βλ. εμπρός και πίσω πρόβολοι, τετραγωνισμένοι θόλοι, “Alpine” παράθυρα στην οροφή κ.ά.). Φαίνεται “σκληρό αλλά προσιτό” όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρίας, Gerry McGovern. Κι έπειτα, υπάρχει η καμπίνα με το μεγάλο, επίπεδο και χαμηλό ταμπλό που είναι κατασκευασμένο από κράμα μαγνησίου, αποτελεί δομικό κομμάτι του αυτοκινήτου και ενσωματώνει και χειρολαβές, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα περιπέτειας ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις. Η οθόνη των 10 ιντσών δεν είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό και αυτή είναι μία συνειδητή απόφαση ενώ λίγο πιο κάτω, βρίσκεται ο επιλογέας του αυτόματου (αποκλειστικά) κιβωτίου ταχυτήτων. Μπροστά από τον οδηγό δε, υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων. Πρακτικά, το Defender 110 μπορεί να γίνει παραγγελία ως κλασικό 5-θέσιο, 6-θέσιο ή 7-θέσιο ενώ ο χώρος των αποσκευών πίσω από την δεύτερη σειρά καθισμάτων αγγίζει σε χωρητικότητα τα 1.075 λίτρα και αυξάνεται στα 2.390 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Όσον αφορά στα μηχανικά, το νέο Defender βασίζεται στην D7x πλατφόρμα της Land Rover, η οποία περιγράφεται ως “95% νέα” και είναι η πιο άκαμπτη που έχει κατασκευάσει η μάρκα. Εκτός αυτού, είναι και μία από τις πλέον ευέλικτες αφού μπορεί να φιλοξενήσει και εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, αλλά όχι ηλεκτρικά. Αυτή είναι η πλατφόρμα που επιτρέπει στο Defender 291 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, γωνία προσέγγισης 38 μοιρών, διαφυγής 40 μοιρών, 900 κιλά ωφέλιμο βάρος, 300 κιλά φορτίου οροφής και 3.500 κιλά ρυμουλκούμενο βάρος. Όχι μόνη της βεβαίως καθώς καίριο ρόλο παίζει η ανεξάρτητη ανάρτηση (είτε με κλασικά ελατήρια είτε με αέρα), το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με το προηγμένο Configurable Terrain Response, το κεντρικό και το ενεργό πίσω διαφορικό, η τεχνολογία υποβοήθησης που εκφράζεται με το Clearsight Ground View σύστημα για παράδειγμα και φυσικά, οι κινητήρες.
Σχετικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι αρχικά, το νέο Defender θα προσφέρεται με 2 βενζινοκινητήρες και 2 πετρελαιοκινητήρες. Οι πρώτοι, είναι ο 4-κύλινδρος του P300 με όσα άλογα αναφέρει το όνομα του και ο 6-κύλινδρος mild-hybrid του P400. Οι δεύτεροι είναι αμφότεροι 4-κύλινδροι και προσφέρουν 430 Nm ροπής αλλά 200 άλογα στην έκδοση D200 και 240 στην D240. Οι επιδόσεις δεν θα αφήσουν κανέναν ανικανοποίητο καθώς ακόμα και στην πιο αργή έκδοση (D200), το Defender δεν χρειάζεται περισσότερα από 10,2 δευτερόλεπτα για την δοκιμασία του 0-100 km/h ενώ στο άλλο άκρο, η ισχυρότερη (P400), η ίδια διαδικασία ολοκληρώνεται σε 6,4 δευτερόλεπτα. Ένα εργαλείο για κάθε χρήση λοιπόν. Αυτό είναι το ολοκαίνουριο Land Rover Defender που ενδεχομένως να είναι το εξιτήριο της αγγλικής φίρμας από την εντατική.