CARSNEWS
AUTONEWS

Lotus. Μεγάλη νίκη από έναν μεγάλο

Η ιστορία είναι εδώ και είναι πολύ μεγάλη για μία μάρκα που έγινε συνώνυμο των σπόρ αυτοκινήτων, των ξεχωριστών αυτοκινήτων αλλά και της μάρκας με τις 81 νίκες στην F1, τα εφτά παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών και τα έξη παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών.! Της μάρκας που είχε ιδρυτή μία «μορφή» του αυτοκινήτου, τον Κόλιν Τσάπμαν, που δημιούργησε το πρώτο του αγωνιστικό αυτοκίνητο σε ένα μικρό γκαράζ το 1948 και αυτή είναι ανεπίσημα η χρονιά ίδρυσης αλλά επισήμως τοποθετείται δύο χρόνια αργότερα, δηλαδή το 1950. Στο κείμενο αυτό θα αναφερθούμε στο κομμάτι εκείνο της ιστορίας της που κυρίως έκανε γνωστή την Lotus στο ευρύ κοινό  και αυτό είναι η αγνωστική της παρουσία στις πίστες του κόσμου.

Αρχίζει πριν 60 χρόνια

Είμαστε στο Μονακό και είναι 29 Μαΐου 1960, θα λέγαμε σαν σήμερα, όπου όλα είναι έτοιμα για τον μεγάλο και διάσημο από τότε αγώνα στο πριγκιπάτο και μαζί με όλους είναι έτοιμος και ο ουρανός που μαζεύει σύννεφα για να βρέξει, κάτι που δεν αργεί να κάνει ανεβάζοντας το ενδιαφέρον του αγώνα. Το μονοθέσιο είναι η Lotus Type 18 και οδηγός ο Sir Στέρλιγκ Μός «ένας από τους μεγαλύτερους οδηγούς στην ιστορία που δεν κατέκτησε ποτέ ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα» όπως είχε γραφεί τότε και φυσικά ισχύει απολύτως. Το δικό της ενδιαφέρον είχε και η ιδιωτική αγωνιστική ομάδα που υποστήριζε την προσπάθεια και ήταν η Rob Walker Racing Team και αν κάτι σας θυμίζει το όνομα έχετε δίκιο καθώς ο ιδρυτής της ομάδας ήταν ο κληρονόμος της αυτοκρατορίας ουίσκι Johnnie Walker!. Η συνεργασία υπήρξε άψογη μεταξύ Μός-Γουώκερ με αμοιβαία εμπιστοσύνη στις ικανότητες του Μός και στην αξιοπιστία του μονοθέσιου που δέχθηκε πολλές μετατροπές στο αλουμινένιο σασί του για μείωση του βάρους αλλά και στον κινητήρα, καταφέρνοντας έτσι να το κάνουν ιδανικό για την δύσκολη διαδρομή στους δρόμους του Μονακό.

Δεν ήταν όμως μόνο η βροχή που έκανε ενδιαφέροντα τον αγώνα. Ηταν τα μονοθέσια με τρία Ferrari, οι ανττίπαλοι μεταξύ των οποίων «μυθικά» ονόματα όπως Μπρούκς Μακ Λάρεν, Φίλ Χίλ, Γκράχαμ Χίλ, Τζάκ Μπράμπαμ, Τζόν Σέρτις με τον καθένα να είναι ικανός και έτοιμος για την νίκη και φυσικά η διάρκεια του αγώνα που θα τα «δοκίμαζε» όλα αυτά, με τους 100 γύρους και τις τρείς ώρες! Η γιορτή ξεκίνησε από τις επίσημες δοκιμές όπου ο Μός έστειλε τα πρώτα χαιρετίσματα κάνοντας τον πρώτο χρόνο και μάλιστα με νέο ρεκόρ γύρου. Τελικά στην σχάρα εκκίνησης την επομένη πήραν θέση 16 μονοθέσια, με οκτώ οδηγούς που δεν πέρασαν από τα προκριματικά και ξεκινάει ο διάσημος αγώνας. Η έκπληξη ήρθε από τον Τζό Μπόνιερ με BRM (ο πρώτος Σουηδός οδηγός στην F1) που κάνει εκπληκτική εκκίνηση και από την πέμπτη θέση μπαίνει μπροστά έχοντας πίσω του τον Μός και πάνε έτσι για 17 γύρους, όταν «τελείωσαν» τα φρένα της BRM και ο Μός που βρίσκεται στις εξατμίσεις του παίρνει την αρχηγεία του αγώνα.

Λίγους γύρους μετά, η βροχή κάνει την εμφάνισή της και ο αγώνας δυσκολεύει με τους οδηγούς να προσπαθούν να κρατηθούν στον δρόμο. Στον 43ο γύρο ο Μπράμπαμ που βρίσκεται στην δεύτερη θέση κάνει μία ακόμη προσπάθεια να μπεί μπροστά αλλά πριν ολοκληρώσει την προσπάθεια ¨προδίδεται» από το κιβώτιο ταχυτήτων. Ένα εξάρτημα που έχει χαλαρώσει αναγκάζει τον Μός να μπεί στα πίτς και ο Μπόνιερ περνάει και πάλι στην πρώτη θέση ενώ ο Γκράχαμ Χίλ κάποια στιγμή και με την βροχή να δυναμώνει δεν μπόρεσε να κρατήσει την δική του BRM και έπεσε στο κουβούκλιο των σχολιαστών του αγώνα! Ο Μός βγαίνει από τα πίτς αλλά «γυαλίζει το μάτι του» και όντας ο βασιλιάς της βροχής όπως τον έλεγαν δεν είχε διάθεση να αφήσει στον Σουηδό την πρώτη θέση και αρχίζοντας επίθεση τον περνάει λίγους γύρους μετά και μένει στην πρώτη θέση μέχρι τον τερματισμό με τον Μπρούς Μακ Λάρεν δεύτερο με Cooper-Climax και τον Φίλ Χίλ με Ferrari  τρίτο.

 Άνθρωποι και μηχανές

Πρώτα οι άνθρωποι και από τον Anthony Colin Bruce Chapman τον ιδρυτή της μάρκας με όνομα του οποίου τα αρχικά βρίσκονται επάνω στο σήμα της εταιρίας, μέχρι σήμερα που η εταιρία μετά από πολλούς κλυδωνισμούς (οικονομικούς και όχι μόνο) συνεχίζει να υπάρχει και να δημιουργεί , ανήκοντας πλέον στην κινεζική Geely. Αμέσως μετά ο Στέρλιγκ Μός, ένας πραγματικός Sir, ένας άνθρωπος με τεράστιο ανάστημα, ένας αληθινός τζέντλεμαν που με εκείνη την νίκη του έθεσε νέες βάσεις στο κορυφαίο άθλημα για να ακολουθήσουν πάρα πολλές νίκες και τίτλοι, από άλλους κορυφαίους οδηγούς όπως ο Τζίμι Κλάρκ, Φιντιπάλντι, Αντρέτι, Πέτερσον, Ντε Αντζελις, Σένα, Τζάκι Ιξ, Ραικόνεν και αρκετοί ακόμη. Πέθανε πλήρης ημερών σε ηλικία 90νετών, μόλις ένα μήνα πριν (12 Απριλίου 2020) στο σπίτι του στο Λονδίνο.

Μετά οι μηχανές με την Lotus να έχει καταφέρει στο πέρασμα των χρόνων να γίνει γνωστή και αναγνωρίσιμη ακόμη και από εκείνους που δεν είναι φίλοι του σπόρ. Αρκεί όμως η αναφορά του ονόματος της μάρκας για να σκεφθούμε αμέσως σπόρ και επιδόσεις όπως και αρκετά πολύ όμορφα αυτοκίνητα.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Audi RS Q E-Tron. Ένα ηλεκτρικό “όπλο” 680 ίππων για το Dakar!

cars

Μην περιμένεις το Ford Maverick στην Ευρώπη.

cars

Νέο Volkswagen Polo GTI. Oι πρώτες πληροφορίες

cars

Πλησιάζει η ώρα του Hyundai Elantra N.

cars

Aston Martin Vanquish 25. Όταν ο Ian Callum διασκευάζει Ian Callum.

cars

Nissan Kicks. Έναρξη πωλήσεων  στην Ιαπωνία

cars

Mercedes – Εξακολουθεί να βρίσκεται στη κορυφή της premium κατηγορίας

cars

Kalle Rovanperä: Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του WRC κερδίζει και αγώνες Drift

cars

Ο καιρός σήμερα 11/3/2024

cars