Η αντικατάσταση όχι ενός, ούτε δύο αλλά τριών μοντέλων είναι μία ούτως ή άλλως δύσκολη υπόθεση. Το έργο γίνεται ακόμα πιο δύσκολο όταν το μοντέλο που αντικαθιστά τις Elise, Exige και Evora λειτουργεί ταυτόχρονα ως ορόσημο για το τέλος μίας ολόκληρης εποχής για την Lotus, όντας το τελευταίο μοντέλο που θα είναι διαθέσιμο με μη-εξηλεκτρισμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η Emira όμως είναι ικανή να αντεπεξέλθει στην πρόκληση ως το πρώτο πραγματικά νέο μοντέλο της αγγλικής εταιρίας με εξαίρεση την πανάκριβη και super-exclusive Evija.
Η Lotus Emira έχει μήκος που αγγίζει τα 4.41 μέτρα, πλάτος 1.89 μέτρα και ύψος 1.22 μέτρα και αυτό την κάνει μεγαλύτερη τόσο από την Porsche 718 Cayman όσο και από την Alpine A110 στις οποίες στοχεύει. Το αγγλικό sports car έχει μεταξόνιο της τάξης των 2.575 χιλιοστών που εγκυκλοπαιδικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι μεγαλύτερο όχι μόνο από αυτό της 718 Cayman, αλλά και από αυτό της Evora! Με λίγα λόγια, η Emira τοποθετείται πάνω από τα μοντέλα που αντικαθιστά κι όμως, η Lotus έχει καταφέρει να διατηρήσει το βάρος σε λογικά επίπεδα καθώς στην ελαφρύτερη διαμόρφωση της, το νέο μοντέλο ζυγίζει 1.405 κιλά.
Για την κίνηση της φροντίζει ο γνωστός supercharged V6 που παρέχει εδώ και αρκετά χρόνια στην Lotus η Toyota, που θα συνδυάζεται είτε με ένα μηχανικό, είτε με ένα αυτόματο κιβώτιο. Ως εναλλακτική όμως, η Lotus θα προσφέρει και έναν κινητήρα-έκπληξη. Ο λόγος για τον δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα της AMG που έρχεται ρυθμισμένος ειδικά για την συγκεκριμένη εφαρμογή και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο. Η Lotus δεν παρέχει ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά, αρκούμενη σε αυτό το σημείο να αναφέρει ότι η Emira θα διαθέτει από 360 έως 400 άλογα με μέγιστη ροπή τα 420 Nm. Κάπως έτσι, περιμένουμε το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 4.5 δευτερόλεπτα, την τελική να πλησιάζει τα 300 km/h και τις εκπομπές ρύπων να μην ξεπερνούν τα 180 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Όσον αφορά στο design, οι επιρροές από την μεγαλύτερη και ακριβότερη Evija είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς και αυτό δεν είναι καθόλου κακό καθώς το νέο μοντέλο της Lotus διαθέτει αθλητική στάση και σύγχρονες αλλά λιτές γραμμές. Εκεί που πραγματικά ξεχωρίζει η Emira σε σύγκριση με τα μοντέλα που αντικαθιστά, είναι στην μοντέρνα καμπίνα με τον μεγάλο, ψηφιακό πίνακα οργάνων σε μία οθόνη 12.3 ιντσών και την επιπλέον οθόνη 10.25 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που προσφέρει συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Δραστικά αναβαθμισμένη είναι και η εργονομία, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν ευκολότερη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, αλλά και οι χώροι και τα υλικά, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η Emira προσφέρει 208 λίτρα χώρου αποσκευών πίσω από τα καθίσματα και άλλα 151 λίτρα πίσω από τον κινητήρα! Ανάλογη είναι η αναβάθμιση και στην τεχνολογία με αισθητήρες παρκαρίσματος, αερόσακους, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες κ.ά. ενώ διαθέσιμο προαιρετικά είναι και το Lotus Driver’s Pack που προσθέτει ένα σύστημα launch control, σκληρότερη ανάρτηση και πιο… ειδικά ελαστικά (Michelin Pilot Sport Cup 2S αντί για τα standard Goodyear Eagle F1).
Η Lotus Emira, είναι προγραμματισμένη να λανσαριστεί στην αγορά το καλοκαίρι του 2022 με τιμή που στην Ευρώπη αναμένεται να μην υπερβαίνει τα €72.000 σε σημαντικές αγορές όπως η γερμανική και η γαλλική. Φυσικά, στην αρχή θα είναι διαθέσιμη η “φορτωμένη” First Edition με τον supercharged V6 βενζινοκινητήρα και ανάλογη τιμή.
The post Lotus Emira. Η αρχή του τέλους μίας εποχής! first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr