Η Mazda παρουσιάζει το πλάνο της για την εποχή της ηλεκτροκίνησης, δείχνοντας πως η ιαπωνική εταιρεία θέλει να παραμείνει πιστή στη φιλοσοφία της « great-to-drive cars» στους πελάτες της ενώ ταυτόχρονα προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της νέας εποχής.
Σε ειδική παρουσίαση στο Τόκιο, ο πρόεδρος και CEO Masahiro Moro και η ηγετική του ομάδα αποκάλυψαν μια σειρά στρατηγικών που θα καθορίσουν την πορεία της εταιρείας έως το 2030. Η Mazda μιλά για μια «σεισμική αλλαγή» που βιώνει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και, αντί να μείνει παθητικός θεατής, χαράσσει το δικό της δρόμο, με τρεις βασικούς πυλώνες όπως:
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλες τις τιμές και εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων της Mazda
Lean Asset Strategy: Συνεργασίες και έξυπνες επενδύσεις: Η εταιρεία προχωρά σε βελτιστοποίηση των επενδύσεων, μειώνοντας το αναμενόμενο κόστος στα 1,5 τρις γεν από τα 2 τρις που είχαν αρχικά προγραμματιστεί. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει στενότερες συνεργασίες με κατασκευαστές και προμηθευτές τεχνολογίας, όπως η Toyota, η Denso, η BluE Nexus αλλά και η κινεζική Changan Automobile. Μέσα από αυτές τις συνεργασίες, η Mazda θα αξιοποιήσει υφιστάμενες γνώσεις και τεχνολογίες, ώστε να μειώσει κόστη αλλά να διατηρήσει την ποιότητα που περιμένουν οι πελάτες της.
Multi-Solution Strategy: Η σωστή πρόταση για κάθε οδηγό: Η Mazda ξεκαθαρίζει ότι δεν θα ακολουθήσει «μονοπάτι μίας λύσης» για τους πελάτες της. Αντιθέτως, θα συνεχίσει να προσφέρει πολλαπλές επιλογές κινητήρων: θερμικούς, υβριδικούς και αμιγώς ηλεκτρικούς. Στόχος είναι κάθε αγορά και κάθε οδηγός να έχει την επιλογή που ταιριάζει καλύτερα στο περιβάλλον και τις ανάγκες του, χωρίς να χαθεί το στοιχείο της οδηγικής απόλαυσης που χαρακτηρίζει την εταιρεία.

Monozukuri Innovation 2.0: Νέες βάσεις στην παραγωγή: Ο τρίτος πυλώνας αφορά το πώς θα κατασκευάζονται τα μελλοντικά μοντέλα. Η Mazda μιλά για την επόμενη γενιά της φιλοσοφίας Monozukuri Innovation, που θα συνδυάζει ψηφιακή ανάπτυξη, νέες τεχνολογίες καινοτομίας και «έξυπνες» γραμμές παραγωγής. Ο στόχος είναι η αύξηση της ευελιξίας και της ταχύτητας, ώστε τα νέα μοντέλα – είτε θερμικά είτε ηλεκτρικά – να φτάνουν πιο γρήγορα στην αγορά.
Μαζί με τους στρατηγικούς πυλώνες, η Mazda παρουσίασε και τρεις τεχνολογικές καινοτομίες που θα στηρίξουν αυτήν τη μετάβαση:
SKYACTIV-Z κινητήρας: Η νέα γενιά κινητήρων που θα κάνει πρεμιέρα στο επόμενο CX-5 το 2027. Θα πληροί τις προδιαγραφές Euro 7, θα προσφέρει καλύτερη κατανάλωση και υψηλή απόδοση, ενώ θα συνεργάζεται με το υβριδικό σύστημα της Mazda.
Νέα πλατφόρμα για Battery EVs: Ανάπτυξη in-house, με ευελιξία για διαφορετικές χωρητικότητες μπαταριών και τύπους αμαξωμάτων. Η παραγωγή θα γίνεται στην Ιαπωνία, με μπαταρίες που θα εξελίξει σε συνεργασία με την Panasonic Energy. Πρώτο δείγμα το Mazda6e, ενώ ακολουθεί ένα ηλεκτρικό SUV στην περίοδο 2025-2027.
Εξελιγμένη τεχνολογία παραγωγής: Αντί να κατασκευάσει νέες μονάδες, η Mazda θα αξιοποιήσει τις υφιστάμενες «μικτές» γραμμές παραγωγής, προσαρμοσμένες και για EVs. Η νέα προσέγγιση υπόσχεται 85% λιγότερο αρχικό κόστος και 80% λιγότερο χρόνο προετοιμασίας σε σχέση με την κατασκευή νέων εργοστασίων.
Η Mazda δεν βλέπει την ηλεκτροκίνηση μόνο ως υποχρέωση, αλλά ως ευκαιρία να ανανεώσει την ταυτότητά της και να τη μεταφέρει στη νέα εποχή. Με νέους κινητήρες, εξελιγμένες πλατφόρμες EV και καινοτομίες στην παραγωγή, η εταιρεία δείχνει ότι θέλει να προσαρμοστεί χωρίς να προδώσει τις αρχές της: ποιότητα, αξιοπιστία και οδηγική απόλαυση.