Δυστυχώς, αυτή θα είναι η πλέον σκληροπυρηνική έκδοση που θα κατασκευάσει η Mazda για το Mazda3 και δυστυχώς, δεν πρόκειται να την δεις ποτέ στον δρόμο. Σε κάποια πίστα, ίσως αλλά στον δρόμο αποκλείεται αφού πρόκειται για την αγωνιστική έκδοση του ιαπωνικού hatchback η οποία εξελίχθηκε ώστε να συμμορφώνεται με τους TCR κανονισμούς.
Εμφανισιακά και όχι μόνο, το αγωνιστικό προφανώς βασίζεται στην έκδοση παραγωγής του Mazda3, όμως υπάρχουν κάποιες αλλαγές που προορίζονται για την βελτιστοποίηση του αυτοκινήτου για χρήση στην πίστα. Στην λίστα των προσθηκών, βρίσκουμε την γιγαντιαία πίσω αεροτομή που συνδυάζεται με έναν εξίσου μεγάλο διαχύτη. Κάπου εκεί βρίσκεται και η μοναδική, κεντρικά τοποθετημένη απόληξη της εξάτμισης ενώ μπροστά παρατηρούμε το απαραίτητο splitter και στο καπό, μία ευμεγέθη εισαγωγή αέρα που εξυπηρετεί τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα. Το “πακέτο” συμπληρώνουν οι πανέμορφες, 18άρες ζάντες της Rays που ντύνονται με ελαστικά της Michelin και η ανάρτηση προέρχεται από την Bilstein ή προαιρετικά, από την Ohlins.
Για την κίνηση, φροντίζει ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας που παράγει 350 ίππους και 490 Nm ροπής και στροφάρει μέχρι τις 7.000 σ.α.λ. Αυτός, συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, σειριακό κιβώτιο της SADEV (ή προαιρετικά της Xtrac), με την κλιμάκωση των σχέσεων, την ισχύ του κινητήρα και το αεροδυναμικό στήσιμο του Mazda3 TCR να επιτρέπουν τελική ταχύτητα της τάξης των 240 km/h. Όπως είπαμε, δυστυχώς τα πλάνα της Mazda δεν περιλαμβάνουν κάποια street-legal έκδοση του αγωνιστικού αλα-Golf TCR αλλά η ελπίδα για ένα νέο Mazdaspeed3 πεθαίνει τελευταία.