Έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία φορά που ακούσαμε έναν κατασκευαστή να γυρνά την πλάτη στην “Σειρήνα” που λέγεται SUV και νομίζω ότι καλό θα ήταν να φρεσκάρουμε λίγο την μνήμη μας. Ο λόγος για την McLaren που τον Ιανουάριο του 2018 είχε δηλώσει μέσω του επικεφαλής σχεδιασμού της, Dan Parry-Williams, ότι δεν πρόκειται να λανσάρει ένα SUV. Ποτέ! Τώρα, ο διευθυντής της “Sports Series” της αγγλικής φίρμας, Darren Goddard, επαναλαμβάνει την βασική γραμμή της εταιρίας και επεκτείνεται λίγο για να μας εξηγήσει την λογική πίσω από αυτήν.
“Δεν υπάρχει τίποτα cool σε ένα SUV.“
Δηλώνει αρχικά, παραδεχόμενος επίσης ότι η McLaren παρακολουθεί την συγκεκριμένη κατηγορία και την επιτυχία που απολαμβάνουν προτάσεις όπως η Porsche Cayenne και η Lamborghini Urus. Βλέπει επίσης ότι σιγά-σιγά, δεν θα υπάρχει κατασκευαστής που να μην προσφέρει ένα SUV στην γκάμα του καθώς εκτός από τις Bentley Bentayga και Rolls-Royce Cullinan που ήδη κυκλοφορούν, περιμένουμε την Aston Martin DBX και την Ferrari Purosangue. Η McLaren όμως δεν βρίσκει κάποιον λόγο να ακολουθήσει το κοπάδι.
“Απλά κυνηγούν τον όγκο πωλήσεων. Δεν είναι αγνό.“
Και κάπως έτσι, η συγκεκριμένη κατηγορία έχει χάσει όλο το ενδιαφέρον που ενδεχομένως έχει. Η McLaren είναι μία εταιρία που έχει κάνει σημαία της το “exclusivity” κι έτσι δεν επιδιώκει υψηλούς όγκους πωλήσεων. Στόχος της είναι να αγγίξει τα 6.000 αυτοκίνητα ετησίως και να μείνει εκεί – γιατί αυτό θεωρεί πως είναι το ενδεδειγμένο για την ίδια. Σεβαστό. Όμως η McLaren δεν θέλει να μείνει πίσω στον αγώνα του εξηλεκτρισμού και γι’ αυτό ήδη “τρέχει” το πρόγραμμα. Το κάνει όμως με τον δικό της τρόπο, που σημαίνει εξέλιξη ενός πακέτου από το 0, για τα πάντα.
“Αυτή είναι η πρόκληση. Δεν ψάχνουμε να αγοράσουμε ένα πάτωμα “skateboard” από κάποιον άλλο. Αλλά συνεργαζόμαστε με εταιρίες για κινητήρες, μπαταρίες και συστήματα ελέγχου.“
Ανέφερε ο Goddard, τονίζοντας ότι υπάρχουν πάρα πολλές αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν πριν δούμε την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική McLaren στην αγορά και πρέπει να εξελιχθεί περαιτέρω η τεχνολογία πριν κριθεί ως επαρκής για ότι θέλει να κάνει η αγγλική μάρκα με αυτήν.