CARSNEWS
AUTONEWS

McLaren Artura. Το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της McLaren.

Έπρεπε να περάσουν περισσότερα από 11 χρόνια για να δούμε την πρώτη πραγματικά ολοκαίνουρια McLaren μετά την 12C και το έργο της αγγλικής εταιρίας ήταν ιδιαίτερα δύσκολο καθώς αυτή, η Artura που πραγματοποίησε το ντεμπούτο της αργά εχθές το βράδυ, θα ήταν το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής για την μάρκα. Ένα σχέδιο που ξεκίνησε πρακτικά από το μηδέν για να μας δείξει πώς θα κινηθεί η McLaren στην εποχή του εξηλεκτρισμού.

Ναι, η Artura είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της μάρκας (αφού η παραγωγή της McLaren P1 περιοριζόταν στα 375 αυτοκίνητα). Θα ακολουθήσουν κι άλλα εξηλεκτρισμένα, ακόμα και ένα αμιγώς ηλεκτρικό κάποια στιγμή “μετά το 2025” αλλά η Artura είναι η πρώτη ένδειξη για το πώς θα χειριστεί η McLaren το μέλλον και ως τέτοια, είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρα καθώς τονίζει έμπρακτα ότι η φίρμα δεν είναι διατεθειμένη να θυσιάσει τις παραδοσιακές αξίες της στον βωμό των χαμηλότερων εκπομπών ρύπων. Έτσι, παρότι τα μέρη που απαρτίζουν το υβριδικό σύστημα και μόνο ζυγίζουν 130 κιλά, η McLaren Artura είναι μόλις 27 κιλά βαρύτερη από την 720S δείχνοντας το εύρος της δίαιτας που έχει υποστεί το νέο μοντέλο.

Στην καρδιά του υβριδικού sports car βρίσκεται ένας ολοκαίνουριος twin-turbo V6 με χωρητικότητα 3,0 λίτρων, περιεχόμενη γωνία 120ο και τους υπερτροφοδότες τοποθετημένους στο εσωτερικό του “V” για βέλτιστη χωροταξία και την ταχύτερη δυνατή απόκριση. Ο βενζινοκινητήρας από μόνος του παράγει σχεδόν 585 ίππους και 585 Nm ροπής και είναι σε θέση να στροφάρει μέχρι τις 8.500 σ.α.λ. ενώ συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων με αποτέλεσμα η συνολική ιπποδύναμη της Artura να είναι 680 ίπποι και η ροπή να αγγίζει τα 720 Nm. Μία πρωτοτυπία που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι το νέο, 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που ολοκληρώνει το powertrain δεν διαθέτει όπισθεν καθώς για την κίνηση προς τα πίσω η McLaren εκμεταλλεύεται την δυνατότητα του ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί και αντίστροφα. Επιπλέον, να σημειώσουμε ότι ως plug-in υβριδική, η Artura μπορεί να κινηθεί έως και 30 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία των 7,4 kWh!

Όταν όμως ο twin-turbo V6 και ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 3,0 δευτερόλεπτα, τα 200 km/h από στάση έρχονται σε 8,3 και τα 300 km/h σε 21,5 δευτερόλεπτα, με την τελική να περιορίζεται στα 330 km/h! Στα υπόλοιπα μηχανικά, η Artura χρησιμοποιεί μπροστά μία διάταξη με διπλά ψαλίδια εμπνευσμένη από την McLaren Senna και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ “Proactive” και επιμένει στην ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης υποστηρίζοντας ότι είναι ο καλύτερος συμβιβασμός ανάμεσα στο packaging και την αίσθηση και αμεσότητα. Από την άλλη, δεν επιμένει στα μηχανικά διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης καθώς η Artura εξοπλίζεται με ένα e-diff που συνεργάζεται καλύτερα με το υβριδικό κινητήριο σύνολο και επιτρέπει την ρύθμιση ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού. Οι ζάντες ελαφρού κράματος έχουν διάμετρο 19 ιντσών μπροστά και 20 πίσω και ντύνονται με ελαστικά Pirelli P Zero Corsa. Αυτό είναι το πραγματικά ολοκαίνουριο sports car της McLaren. Υβριδικό, με μήκος 4.5 μέτρα, πλάτος ελάχιστα μικρότερο από 2.0 μέτρα, μεταξόνιο της τάξης των 2.640 χιλιοστών και βάρος που δεν υπερβαίνει τα 1.495 κιλά. Για τον σχεδιασμό θα αφήσω τις φωτογραφίες να μιλήσουν.

The post McLaren Artura. Το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της McLaren. first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Tesla επιλέγει τη Γερμανία για το επόμενο εργοστάσιο της.

cars

Νέο Peugeot 208. Αναλυτικά οι τιμές του

cars

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS. Το καλό καλύτερο

cars

Askoll eB1. Nέο ηλεκτρικό ποδήλατο 

cars

Renault Megane 1.5 dCi GT Line. Απολαυστικό και οικονομικό

cars

Νέα Μercedes-Benz GLB. Η νέα πρόταση στα SUV

cars

Η Land Rover λανσάρει επιτέλους το Defender V8.

cars

FCA και Mopar συνεργάζονται για «καθαρό αέρα»

cars

Η McLaren Elva είναι ένα συγκλονιστικό roadster 815 ίππων!

cars