CARSNEWS
NEW MODELS

MEC-View: Αυξημένη ασφάλεια κίνησης στις διασταυρώσεις

Στην προκειμένη περίπτωση θα αναφερθούμε στο πρόγραμμα MEC-View, το οποίο τρέχει η Bosch, σε συνεργασία με τις Mercedes-Benz, Nokia, Osram, Tom Tom, IT Designers και τα πανεπιστήμια Duisburg-Essen και Ulm. Αυτό έχει ως στόχο την προστασία των πεζών, των δικυκλιστών αλλά και των επιβατών των αυτοκινήτων κατά την κίνηση σε διασταυρώσεις. Είναι γεγονός ότι ακόμα και εκεί που υπάρχουν φανάρια, ο κίνδυνος ενός ατυχήματος είναι σαφώς πιο αυξημένος, σε σχέση με άλλα σημεία του οδικού δικτύου όπου δεν τέμνονται οι τροχιές των οχημάτων.

Για το σκοπό αυτό, το πρόγραμμα MEC-View εφοδίασε τους φωτεινούς σηματοδότες με αισθητήρες lidar, καθώς και με κάμερες, οι οποίες παρακολουθούν συνεχώς τη συγκεκριμένη περιοχή. Οποτεδήποτε πλησιάσει στη διασταύρωση ένα αυτοκίνητο, ένας πεζός ή ένας δικυκλιστής, είναι σε θέση να τον αναγνωρίσουν και, μέσω τεχνολογιών κυψέλης, να ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο όλα τα αυτοκίνητα που προσεγγίζουν. Με αυτό τον τρόπο ο κάθε οδηγός λαμβάνει έγκαιρα όλη την απαραίτητη πληροφορία ώστε να δώσει προσοχή, πολύ πριν αντιληφθεί ο ίδιος με τις αισθήσεις του (ή το αυτοκίνητό του με τους αισθητήρες του) τον οποιονδήποτε δυνητικό κίνδυνο.

Το MEC-View τρέχει τα τελευταία τρία χρόνια στην πόλη της Ulm στη Γερμανία και ήδη έχουν συγκεντρωθεί αρκετά δεδομένα από τους ερευνητές ώστε να τα αξιοποιήσουν στην περαιτέρω εξέλιξη των τεχνολογιών V2X. Όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν, «bird’s-eye beats worm’s eye». Η τοποθέτηση των αισθητήρων σε ύψος έως 6 μέτρων από το δρόμο, επιτρέπει έναν πολύ καλύτερο έλεγχο, ακόμα και σε συνθήκες αυξημένης κίνησης. Όσο εξελιγμένα ηλεκτρονικά και να φέρει ένα όχημα, δύσκολα μπορεί να αντιληφθεί έναν ποδηλάτη που ελίσσεται μέσα στην κίνηση ή κάποιο ασθενοφόρο που προσεγγίζει με αναμμένους τους φάρους. «Επειδή το ίδιο το όχημα δεν μπορεί να δει γύρω από γωνίες ή μέσα από τοίχους, χρησιμοποιούμε τους αισθητήρες φωτεινού σηματοδότη για να επεκτείνουμε το οπτικό πεδίο των αισθητήρων του οχήματος», αναφέρει σχετικά ο Dr. Rüdiger Walter Henn, επί κεφαλής του προγράμματος.

Στην πράξη, οι εικόνες και τα δεδομένα που συγκεντρώνονται από τους αισθητήρες, συνδυάζονται άμεσα με υψηλής ανάλυσης χάρτες. Η πληροφορία αυτή, ολοκληρωμένη πλέον, μεταδίδεται μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας LTE και σύντομα μέσω 5G, που θα προσφέρει και τις απαραίτητες ταχύτητες και bandwidth για όλη αυτή τη μεταφορά πληροφορίας.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Από την… Ινδία οι νέες “Καναδέζες” του Ελληνικού Στρατού

cars

Η Volvo αναθεωρεί τις ετήσιες πωλήσεις της

cars

Alfa Romeo TZ3 Stradale Zagato: Μια άγνωστη ιταλίδα Θεά

cars

Η σύγχρονη Lamborghini Miura καίει καρδιές

cars

Ο Μεγάλος Περίπατος: Στην πρίζα… γενικώς

cars

To εκπληκτικό το Nissan GT-R50 by Italdesign (Video)

cars

Γιατί τα αυτοκίνητα πόλης σκοτώνουν;

cars

H ασύλληπτη συλλογή αυτοκινήτων του Lewis Hamilton

cars

H Νότια Κορέα και οι Γερμανοί

cars