Η Mercedes-AMG ξεκίνησε την παραγωγή του ισχυρότερου τετρακύλινδρου κινητήρα στον κόσμο στο εργοστάσιο της στο Affalterbach. Ο ανασχεδιασμένος κινητήρας M 139 χωρητικότητας 2,0 λίτρων αποδίδει έως και 421 PS, έχει δηλαδή 211 PS ανά λίτρο!
Σε σχέση με τον προκάτοχό του (M 133), ο νέος M 139 είναι ισχυρότερος κατά 41 PS ενώ έχει και 25 Nm περισσότερη ροπή. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος – με 421 PS και 500 Nm ροπής (S-model), ή με 387 PS και 480 Nm ροπής (βασική έκδοση).
Ο M 139 έχει αεροδυναμικό σχεδιασμό με την εισαγωγή στο εμπρός μέρος και το turbo και την εξαγωγή στο πίσω μέρος. Σύμφωνα με την AMG, η απόδοση της ισχύος είναι παρόμοια με αυτή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα, με μια ισορροπημένη καμπύλη ροπής και τη μέγιστη τιμή της να προσφέρεται μεταξύ 5.000-5.250 rpm (4750-5000 rpm για τη βασική έκδοση) και τον κόφτη να βρίσκεται στις 7.200 rpm. Το νέο twinscroll turbo συνδυάζει βέλτιστη απόκριση χαμηλά, με περισσότερη ισχύ στις ψηλότερες rpm, και για πρώτη φορά έχει
Ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, ο στροφαλοφόρος άξονας από σφυρήλατο ατσάλι και τα πιστόνια από σφυρήλατο αλουμίνιο. Για μειωμένη τριβή, τα χιτώνια των κυλίνδρων έχουν επικάλυψη NANOSLIDE, μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται και στη Formula 1. Τέλος, σημαντικά βελτιωμένο είναι και το σύστημα ψύξης του μοτέρ για μέγιστη απόδοση.
Συνεχίζοντας την παράδοση της AMG, κάθε κινητήρας συναρμολογείται στο χέρι από έναν ειδικά εκπαιδευμένο τεχνικό ο οποίος βάζει την υπογραφή του στο μοτέρ. Η διαδικασία της παραγωγής έχει εκσυχρονιστεί, με ψηφιακό έλεγχο όλων των επιμέρους στοιχείων του κινητήρα, ασύρματα εργαλεία και ένα αυτόνομο καρότσι με όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα το οποίο ακολουθεί κάθε τεχνικό κατά τη διαδικασία της συναρμολόγησης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Mercedes-AMG M 139 υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 2,0 λίτρων | |
Χωρητικότητα | 1991 cc |
Διάμετρος x Διαδρομή | 83.0 x 92.0 mm |
Ισχύς |
310 kW (421 hp) στις 6750 rpm (S-model) 285 kW (387 hp) στις 6500 rpm (βασική έκδοση) |
Ροπή |
500 Nm στις 5000-5250 rpm (S-model) 480 Nm στις 4750-5000 rpm (βασική έκδοση) |
Μέγιστες στροφές ανά λεπτό | 7200 rpm |
Σχέση συμπίεσης | 9.0:1 |
Υπερτροφοδότηση | Twin-scroll τούρμπο |
Μέγιστη πίεση |
2.1 bar (S-model) 1.9 bar (βασική έκδοση) |
Τροφοδοσία | Άμεσος και Έμμεσος ψεκασμό. |
Κυλινδροκεφαλή | Δύο εκκεντροφόροι, 16 βαλβίδες, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων. |
Βάρος (με τα υγρά) | 60.5 kg |