CARSNEWS
AUTONEWS

Mercedes-Benz CLA 180d Coupe. Μία ντίβα με ουσία.

Η Mercedes-Benz μας σύστησε για πρώτη φορά την CLA το 2013 προσφέροντας κάτι διαφορετικό από πλευράς design σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μοντέλα στην κατηγορία. Όμως έπρεπε να περιμένουμε μέχρι το τον Ιανουάριο του 2019 και την δεύτερη γενιά του μοντέλου για να δούμε ολοκληρωμένο το όραμα της γερμανικής εταιρίας όσον αφορά στο πώς πρέπει να είναι και τι πρέπει να προσφέρει η CLA. Γιατί η νέα, ξυπνά μνήμες από τις “παλιές καλές” Mercedes με μία μοντέρνα προσέγγιση και σύγχρονη τεχνολογία. Πιο σημαντικά όμως, η νέα CLA είναι το αυτοκίνητο που μικραίνει τις αποστάσεις και κάνει την ημέρα σου λίγο πιο ευχάριστη με τα χαρίσματα της και θα μου επιτρέψεις να εξηγηθώ. Η Mercedes-Benz CLA180d μπήκε μία καυτή Τετάρτη στη ζωή μου με την υπόσχεση να μείνει στο πλάι μου για τις επόμενες 7 ημέρες. Αναπόφευκτα, οι πρώτες εντυπώσεις βασίζονται στο αισθητικό κομμάτι και εκεί, η CLA ήξερε ότι δεν έχει κάτι να φοβηθεί. Στάθηκε ως ντίβα μπροστά μου με εξαιρετικές αναλογίες και έναν εγγενή δυναμισμό που μοιάζει να υποδηλώνει μία σιγουριά.

Πολύ όμορφη στο εμπρός μέρος της…

Με το μήκος της να αγγίζει τα 4.688 χιλιοστά είναι 48 mm μακρύτερη από τον προκάτοχο της ενώ και το πλάτος των 1.830 χιλιοστών, είναι κατά 53 mm μεγαλύτερο. Παρά το γεγονός ότι το ύψος έχει μείνει σχεδόν απαράλλαχτο σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, η νέα CLA έχει μία… παρουσία και σε αυτό συνεισφέρει τόσο το χαμηλό εμπρός μέρος με τα λεπτά φωτιστικά σώματα και τα φουσκώματα στο καπό, όσο και οι γραμμές που δείχνουν να ρέουν φυσικά προς τα πίσω. Αισθητικά, οι επιρροές από την μεγαλύτερη CLS δεν κρύβονται αλλά δεν νομίζω ότι θα δυσαρεστήσουν κανέναν, κυρίως επειδή έχουν ενσωματωθεί ευφυώς και το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι μία φωτοτυπία υπό κλίμακα. Με το πακέτο AMG δε, που χαμηλώνει μεταξύ άλλων την απόσταση από το έδαφος, η Mercedes-Benz CLA αποκτά και κάποιες αθλητικές νότες που δεν είναι παράταιρες ή άκομψες.

…αλλά το πίσω κομμάτι είναι αυτό που κλέβει πραγματικά τη παράσταση

Ανοίγοντας τις πόρτες, με τα άνευ πλαισίων παράθυρα (όπως αρμόζει σε ένα coupe), η εικόνα που συνάντησα ήταν γνώριμη και αναμενόμενη. Ο σχεδιασμός αντικατοπτρίζει αυτόν της A-Class που δοκιμάσαμε πριν από λίγο καιρό και την παράσταση κλέβουν οι δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Η πρώτη, μπροστά στον οδηγό, φιλοξενεί τον παραμετροποιήσιμο πίνακα οργάνων και η άλλη, λίγο πιο δεξιά, το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και χρησιμοποιείται για την ρύθμιση των διάφορων υποσυστημάτων του οχήματος. Μπορεί στην πρώτη επαφή να υπάρχει μία δυσκολία στον χειρισμό, αλλά υπάρχει οργάνωση πίσω από το χάος των πληροφοριών και η εξοικείωση δεν θα αργήσει να έρθει. Σε αυτό βοηθά η πληθώρα των επιλογών καθώς ο οδηγός μπορεί να χειριστεί τα πάντα είτε με τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι, είτε με το touchpad στην κεντρική κονσόλα, είτε με φωνητικές εντολές (Hey Mercedes) είτε μέσω της ίδιας της οθόνης στο ταμπλό!

Κλασικό τετράθυρο κουπέ από τα πλαϊνά

Συνεχίζοντας την “εξερεύνηση”, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα αναβαθμισμένα υλικά και την βελτίωση της συναρμογής τους που ήδη από την πρώτη στιγμή δημιουργούν μία αύρα πολυτέλειας και ποιότητας. Σαφώς υπάρχουν κάποια… ψεγάδια στην επιλογή υλικών σε λιγότερο εμφανή σημεία, αλλά δεν είναι κάτι στο οποίο κολλάς. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης  ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες θα αρχίσουν να απολαμβάνουν τόσο το αυξημένο πλάτος όσο και το αυξημένο μεταξόνιο ( 30 mm συγκρινόμενο με αυτό της προηγούμενης γενιάς) που προσφέρουν μεγαλύτερη ευρυχωρία κυρίως στα πόδια και στο άνω μέρος του σώματος.

Γνώριμη η εικόνα από την A Class, με την υψηλή τεχνολογία να είναι το βασικό χαρακτηριστικό

Τα όποια “παράπονα” θα περιοριστούν στον χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών αλλά για να είμαστε δίκαιοι, είναι λογικά για αυτού του είδους το αμάξωμα. Κάποιες παραχωρήσεις είναι απαραίτητες και το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών που είναι οριακά μικρότερος σε σχέση με την πρώτη CLA και διαμορφώνεται στα 460 λίτρα. Οφείλουμε να αναφέρουμε όμως ότι το άνοιγμα του είναι μεγαλύτερο και αυτό προσθέτει πόντους στον τομέα της πρακτικότητας.

Ικανοποιητικοί οι χώροι για τέσσερα άτομα, αρκεί οι πίσω να μην είναι ιδιαίτερα ψηλοί

Κάτω από το καπό για το αυτοκίνητο της δοκιμής, βρίσκεται ο turbodiesel των 1,5 λίτρων που χάρη στις επεμβάσεις των μηχανικών της Mercedes-Benz, αποδίδει πλέον 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής από τις 1.750 έως και τις 2.500 σ.α.λ. Πρακτικά, ο κινητήρας αυτός δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα να κινήσει αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.490 κιλών αρκεί κάποιος να έχει συνείδηση των δυνατοτήτων του. Σύμφωνα με την Mercedes, τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 205 km/h αλλά αμφότερα αυτά τα νούμερα, είναι ανούσια.

Στρωτή λειτουργία, επαρκής ροπή και χαμηλή κατανάλωση

Στον δρόμο, ο πετρελαιοκινητήρας είναι αρκετά ελαστικός, “τραβώντας” ακόμα και από τις 1.300 σ.α.λ. ενώ δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα να διατηρήσει ταχύτητες 130-140 km/h (ή ακόμα υψηλότερες…) ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο με τέσσερα άτομα και τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες. Αρωγός στην προσπάθεια και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που στο πρόγραμμα “D” λειτουργεί υποδειγματικά με γρήγορες, ομαλές αλλαγές και στην “χειροκίνητη” λειτουργία ακολουθεί τις επιθυμίες του οδηγού χωρίς να δυσανασχετεί.

Το βασικότερο χαρακτηριστικό της στο δρόμο είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης

Αυτό που εντυπωσιάζει όμως, είναι η γενικότερη συμπεριφορά της CLA. Στον αυτοκινητόδρομο, ο πολύ χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας (0,23 Cd) έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των αεροδυναμικών θορύβων με την ηχομόνωση να αφήνει έξω από την καμπίνα τις υπόλοιπες ακουστικές ενοχλήσεις από τον δρόμο και τα ελαστικά ή τα μηχανικά μέρη. Το 7G-DCT κιβώτιο δε, φροντίζει ώστε ο κινητήρας να γυρνά σε χαμηλούς ρυθμούς περνώντας σχεδόν απαρατήρητος δεδομένης και της απουσίας των κραδασμών ανεξαρτήτως ταχυτήτων. Στις ανοιχτές στροφές υψηλών ταχυτήτων, η CLA πατάει με σιγουριά και αυτοπεποίθηση και σε πιο “κλειστές” διαδρομές, ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την άφθονη πρόσφυση που του προσφέρουν τα ελαστικά (σε ζάντες 18 ιντσών με το πακέτο AMG) καθώς η ανάρτηση με τα γόνατα McPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ελέγχει απόλυτα το αμάξωμα επιτρέποντας μονάχα τις κλίσεις στον βαθμό που χρειάζονται.

Πατάει με σιγουριά και στρίβει ακριβώς όπως θέλετε

Η CLA δείχνει “ζωντανή” στις εντολές του οδηγού, αν και το τιμόνι παρότι άμεσο μοιάζει κάπως αποκομμένο, αλλά παραμένει απολύτως ουδέτερη και ισορροπημένη, διατηρώντας την αυτοκυριαρχία της ακόμα σε ακραίες καταστάσεις, όπου επεμβαίνει το σχετικά απελευθερωμένο ESP. Σε γενικές γραμμές πάντως, δίνει την αίσθηση ότι είναι πιο αθλητική από την A-Class με ότι αυτό συνεπάγεται – θετικό ή αρνητικό. Σε χαμηλές ταχύτητες δε, το 4-θυρο coupe της Mercedes-Benz με το πακέτο AMG είναι σφιχτό αλλά άνετο. Η ανάρτηση φιλτράρει τις ανωμαλίες πριν αυτές περάσουν στην καμπίνα όπου τίποτα δεν τρίζει και όλα είναι εξαιρετικά ήσυχα. Ακόμα και το σύστημα start-stop, που σημειωτέον λειτουργεί υποδειγματικά, μετά βίας κάνει αισθητή την παρουσία του. Το κιβώτιο “ψάχνει” πάντοτε την μεγαλύτερη δυνατή σχέση για την βελτιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου αλλά είναι και έτοιμο να κατεβάσει ταχύτητες αν ο οδηγός χρειαστεί να επιταχύνει ενώ το τιμόνι που δεν εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, μοιάζει ιδανικό για τυπικές αστικές μετακινήσεις. Αξιέπαινο επίσης το σύστημα πλοήγησης με τις δυνατότητες “επαυξημένης πραγματικότητας” που λειτουργεί με ταχύτητα και ακρίβεια και εκμεταλλεύεται την κάμερα στο εμπρός μέρος για να προβάλει την διαδρομή και τις οδηγίες στην μεγάλη οθόνη.

Ιδιαίτερα απολαυστική οδηγικά, σε κάθε κατάσταση

Εν κατακλείδι, είναι δύσκολο να αντισταθείς στην γοητεία της Mercedes-Benz CLA. Η 2η γενιά αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για το μοντέλο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει μειονεκτήματα. Στην καμπίνα για παράδειγμα, τα υλικά θα μπορούσαν να είναι καλύτερα σε 1-2 σημεία ενώ η ανάρτηση βρίσκει τα όρια της σε πραγματικά άθλιους δρόμους. Με προβλημάτισε επίσης, η υπερευαισθησία του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας που σε ένα μεμονωμένο περιστατικό, “διάβασε” λανθασμένα κάποιες ξεχασμένες από την εποχή έργων διαγραμμίσεις και έσπευσε να επιβραδύνει το αυτοκίνητο “τραβώντας” παράλληλα το τιμόνι προς τα δεξιά.

Εκτός από όμορφα είναι και άνετα, ενώ διαθέτουν και πολύ καλή πλευρική στήριξη

Τέλος, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στην τιμή της, που ξεκινά από τα €32.250 για την βασική βενζινοκίνητη έκδοση και από τα €33.300 για την βασική πετρελαιοκίνητη αλλά γρήγορα σκαρφαλώνει στα επίπεδα μεγαλύτερων αυτοκινήτων με μερικά extras. Αλλά όλα αυτά δεν αφαιρούν από το γεγονός ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό όχημα, σαφώς καλύτερο από τον προκάτοχο του και αντάξιο του ονόματος Mercedes-Benz. Αρκεί να είσαι διατεθειμένος να κάνεις τις παραχωρήσεις που αφορούν κυρίως στο στιλ του αμαξώματος και τους προσφερόμενους χώρους.

Με το πακέτο AMG, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και οι ζάντες, η εμφάνιση είναι ακόμη πιο ωραία
  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εσωτερικό
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά

  • Τιμή
  • Υπερευαισθησία συστημάτων υποβοήθησης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 116
0-100 10.6″
Τελική ταχύτητα 205 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 105 γρ/χλμ
Eξίσου ικανοποιητικός

Related Articles

Πιο μαύρη από ποτέ. Αυτή είναι η απόκοσμη BMW VBX6!

cars

Η Porsche σκέφτεται μία 911 SUV

cars

Ντεμπούτο-έκπληξη για την επόμενη γενιά των Toyota 86/Subaru BRZ;

cars

Η Ford ίσως εξελίξει και δεύτερο EV με την βοήθεια της Volkswagen.

cars

Η Lister επέλεξε την ηλεκτρική I-Pace ως το επόμενο μοντέλο της!

cars

Citroen SpaceTourer The Citroenist Concept. Μοντέρνο και ευέλικτο!

cars

Leave a Comment