CARSNEWS
AUTONEWS

Mercedes-Benz Trucks. Με σημαντικά βραβεία

Τα πιο πρωτοποριακά φορτηγά για το ηλεκτρικό μέλλον φέρουν το τριάκτινο αστέρι – αυτή είναι η ετυμηγορία της καταξιωμένης κριτικής επιτροπής του θεσμού International Truck of the Year (IToY), η οποία απένειμε τη σημαντική διάκριση Truck Innovation Award 2021 σε δύο αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά της Mercedes-Benz: στο eActros με μπαταρία και το Mercedes-Benz GenH2 Truck με κυψέλη καυσίμου. Η κριτική επιτροπή του IToY, η οποία αποτελείται από 25 συντάκτες και καταξιωμένους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου που εκπροσωπούν τα μεγαλύτερα περιοδικά για φορτηγά στην Ευρώπη και τη Νότια Αφρική, υπογράμμισαν κυρίως τη συνολική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, η οποία βασίζεται σε μια σαφή, μακροπρόθεσμη στρατηγική.

Το 2016, Η Daimler Trucks ήταν η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία παγκοσμίως που παρουσίασε ένα ηλεκτρικό, βαρύ φορτηγό για τον κλάδο των αστικών διανομών. Το 2018, έκανε πρεμιέρα το πρωτότυπο eActros και την ίδια χρονιά ξεκίνησαν εντατικές δοκιμές από τους πελάτες. Η μαζική παραγωγή του eActros έχει προγραμματιστεί για το 2021 και θα έχει αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα. Το Σεπτέμβριο του 2020, η Daimler Trucks παρουσίασε το Mercedes-Benz GenH2 Truck, ένα πρωτότυπο φορτηγό με κυψέλη καυσίμου και αυτονομία 1000 χιλιομέτρων, η οποία θα είναι ακόμη μεγαλύτερη στην έκδοση μαζικής παραγωγής που θα προορίζεται για απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Οι δοκιμές από τους πελάτες προβλέπεται να ξεκινήσουν το 2023 ενώ η έναρξη της μαζικής παραγωγής είναι προγραμματισμένη για το δεύτερο μισό της ίδιας δεκαετίας.

Επιπλέον, φέτος το Σεπτέμβριο, η Daimler Trucks παρουσίασε τη στρατηγική της για την τεχνολογία εξηλεκτρισμού των οχημάτων της, μια γκάμα που καλύπτει από τις αστικές διανομές μέχρι τις διεθνείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, επικυρώνοντας τη δέσμευσή της ως προς τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή. Στο πλαίσιο αυτής της ολοκληρωμένης προσέγγισης, η Daimler Trucks παρουσίασε για πρώτη φορά τη νέα αρχιτεκτονική της δομοστοιχειωτής πλατφόρμας παγκοσμίως, τη λεγόμενη ePowertrain, η οποία, μεταξύ άλλων, έτυχε ιδιαίτερα θετικής υποδοχής από την κριτική επιτροπή.

MercedesBenz eActros: μια εναλλακτική λύση για ουδέτερο ισοζύγιο CO2 τοπικά στις αστικές διανομές

Τα συμπεράσματα από τις δοκιμές πελατών του Mercedes-Benz eActros ενσωματώθηκαν άμεσα στη διαδικασία εξέλιξης του πρωτοτύπου σε όχημα μαζικής παραγωγής. Μέχρι στιγμής, έχουν δείξει ότι το ηλεκτρικό eActros που κινείται αμιγώς με μπαταρία είναι απολύτως κατάλληλο για βιώσιμες βαριές διανομές. Σε καμία περίπτωση δεν υστερεί έναντι ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου φορτηγού από άποψη διαθεσιμότητας και επιδόσεων. Ωστόσο, το eActros μαζικής παραγωγής θα είναι πολύ ανώτερο από το τωρινό πρωτότυπο σε κάποιους τομείς, όπως η αυτονομία, η ισχύς του συστήματος κίνησης και η ασφάλεια. Το eActros μαζικής παραγωγής θα είναι αντάξιο ενός συμβατικού Actros σε ό,τι αφορά το ωφέλιμο φορτίο. Το eActros θα κυκλοφορήσει ως διαξονικό και τριαξονικό φορτηγό.

Επιπλέον, το 2020 η Daimler Trucks παρουσίασε μια προεπισκόπηση του Mercedes-Benz eActros LongHaul, ενός φορτηγού μεγάλων αποστάσεων που κινείται αμιγώς με μπαταρία και σχεδιάστηκε για ενεργειακά αποδοτικές μεταφορές σε κανονικές αποστάσεις και προγραμματιζόμενα δρομολόγια. Η Daimler Trucks αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή του eActros LongHaul το 2024. Η αυτονομία του θα ανέρχεται σε περίπου 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση μπαταρίας.

MercedesBenz GenH2 Truck: πρωτότυπο φορτηγό με κυψέλη καυσίμου για  ευέλικτες και απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

Οι μηχανικοί ανάπτυξης της Daimler Trucks χρησιμοποίησαν ως βάση τις δυνατότητες του συμβατικού φορτηγού μεγάλων αποστάσεων Mercedes-Benz Actros σε ό,τι αφορά στην ελκτική ισχύ, την αυτονομία και τις επιδόσεις. Για παράδειγμα, η έκδοση μαζικής παραγωγής του GenH2 Truck αναμένεται να έχει μικτό βάρος οχήματος 40 τόνους και ωφέλιμο φορτίο 25 τόνους. Το υψηλό ωφέλιμο φορτίο και η μεγάλη αυτονομία επιτυγχάνονται χάρη σε δύο ειδικά ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου και ένα ιδιαίτερα ισχυρό σύστημα κυψέλης καυσίμου, τα οποία αποτελούν τον πυρήνα του σχεδιασμού του GenH2 Truck. Η Daimler Trucks προτιμά τη χρήση υγρού υδρογόνου (LH2), διότι σε αυτήν την κατάσταση, η ενεργειακή πυκνότητα της πηγής ενέργειας σε σχέση με τον όγκο είναι πολύ υψηλότερη συγκριτικά με το αέριο υδρογόνο.

Συνεπώς, τα ρεζερβουάρ ενός φορτηγού με κυψέλη καυσίμου που χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο είναι πολύ μικρότερα και, λόγω της χαμηλότερης πίεσης, σημαντικά ελαφρύτερα. Έτσι, αυξάνεται η χωρητικότητα και το ωφέλιμο φορτίο των φορτηγών. Συγχρόνως, μπορεί να μεταφέρεται μεγαλύτερη ποσότητα υδρογόνου, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία των φορτηγών. Όλα αυτά καθιστούν το GenH2 Truck μαζικής παραγωγής εξίσου κατάλληλο με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο φορτηγό για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων που διαρκούν πολλές ημέρες και προγραμματίζονται δύσκολα, αλλά και για περιπτώσεις όπου η ημερήσια ανάγκη για ενέργεια είναι υψηλή.

The post Mercedes-Benz Trucks. Με σημαντικά βραβεία first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νέο Ford Puma. Διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

cars

Μήπως η Toyota εξετάζει μία ακόμα πιο ακραία έκδοση του Yaris;

cars

Η Lamborghini Sian Roadster είναι μία πανάκριβη, sold-out πραγματικότητα!

cars

Citroen E-Jumpy. Eξηλεκτρισμός και στα επαγγελματικά οχήματα

cars

Νέο Toyota Yaris. Με έμφαση στη σχεδίαση

cars

Νέο Renault Captur. Με πληθώρα επιλογών

cars

Οι περικοπές και το Brexit καθυστερούν την επόμενη γενιά του Mini.

cars

Οϊμέ! Χάνεται η “μυρωδιά καινούριου”!

cars

Audi e-tron GT. Ξεκίνησε η παραγωγή του

cars