Η δεκαετία του ’60 ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα χρονική περίοδος. Ήταν η εποχή του “Space Race” ανάμεσα στην Σοβιετική Ένωση και τις Η.Π.Α., της πρώτης κασέτας, του πρώτου υπερ-υπολογιστή αλλά και η εποχή της δολοφονίας των JFK και Martin Luther King Jr. Ήταν η εποχή του πειραματισμού και το επιστέγασμα μίας ολόκληρης δεκαετίας ως νοοτροπία και διάθεση για διαφοροποίηση για την Mercedes-Benz, ήταν μία σειρά πρωτοτύπων που δημιουργήθηκε με στόχο την εξερεύνηση εναλλακτικών τεχνολογιών, διαφορετικών ιδεών και γενικώς, των ορίων της επιστήμης εκείνη την περίοδο.
Το πρώτο, ήρθε το φθινόπωρο του 1969 και ονομαζόταν C111. Διέθετε fiberglass αμάξωμα, έναν 3-ρότορο Wankel βενζινοκινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και προηγμένη αεροδυναμική για την εποχή του. Στην 40η έκθεση της Γενεύης τον επόμενο χρόνο όμως, έμελε να παρουσιαστεί η δεύτερη εκδοχή του ίδιου concept. Η Mercedes-Benz C111-II αποκαλύφθηκε στον κόσμο τον Μάρτιο του 1970 για να “χτίσει” πάνω στις ιδέες του προκατόχου της και πιθανώς χωρίς να το γνωρίζουν οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρίας τότε, για να αφήσει εποχή.
Ο περιστροφικός κινητήρας απέκτησε έναν ακόμα ρότορα και 4-ρότορος πλέον, με κάθε θάλαμο καύσης να έχει χωρητικότητα 602 κ.εκ., ήταν ικανός για 350 ίππους. Με τα σημερινά δεδομένα, αυτή η ιπποδύναμη δεν είναι αρκετή ούτε για να τοποθετήσει ένα καυτό hatchback στην κορυφή της κατηγορίας του αλλά τότε, έφτανε για να επιταχύνει την ελαφριά και αεροδυναμικά αποδοτική C111-II στην τελική ταχύτητα των 300 km/h της.
Όμως το πειραματικό μοντέλο της γερμανικής εταιρίας δεν σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως ένα έκθεμα, ούτε υιοθετούσε την νοοτροπία του πειραματισμού για χάρη του πειραματισμού. Ναι, highlights όπως οι gullwing πόρτες, το εξαιρετικά χαμηλό ύψος που δεν ξεπερνούσε τα 1.120 χιλιοστά και τα pop-up φωτιστικά σώματα τραβούσαν την προσοχή του κόσμου αλλά η C111-II ήταν κάτι περισσότερο από ένα απλό concept. Κατά τον σχεδιασμό της, είχε δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην πρακτικότητα και την ευχρηστία με βελτιώσεις που εστίαζαν στην διεύρυνση του οπτικού πεδίου του οδηγού, αλλά και την προσφορά επιπλέον αποθηκευτικών χώρων. Το πρωτότυπο της Mercedes-Benz μπορούσε να βολέψει μία μεγάλη και δύο μικρές βαλίτσες ενώ υπήρχε πρόβλεψη μέχρι και για την μεταφορά πέδιλων σκι. Ανάλογα μοντέρνο αλλά και πρακτικό ήταν και το εσωτερικό δε.
Ήδη από την παρουσίαση της πρώτης C111, η Mercedes έγινε δέκτης του ενδιαφέροντος του κόσμου. Το 1969 κάποιος εύπορος λονδρέζος πρόσφερε στην γερμανική μάρκα 500.000 γερμανικά μάρκα για να κάνει δικό του το νέο μοντέλο της ενώ λευκές επιταγές έφταναν στην Στουτγάρδη για αρκετούς μήνες μετά το ντεμπούτο του. Ωστόσο δεν υπήρχε καμία πρόθεση από πλευράς Mercedes να ικανοποιήσει τους πελάτες της. Αντιθέτως, οι πειραματισμοί της συνεχίστηκαν με τις πετρελαιοκίνητες C111-IID και C111-III και τέλος, την C111-IV που εξοπλιζόταν με έναν twin-turbo V8 500 ίππων και κατάφερε να ξεπεράσει τα 400 km/h και τα 250 μίλια ανά ώρα τον Μάιο του 1979. Καμία δεν πέρασε στην παραγωγή, αλλά όλες συνεισέφεραν στο να διαμορφωθεί ένας “χάρτης” για την μετέπειτα πορεία της Mercedes. Αυτή ήταν η επιτυχία της δημιουργίας του Bruno Sacco και η 50η επέτειος από την παρουσίαση της C111-II ήταν μία καλή ευκαιρία για να θυμηθούμε και να μάθουμε…
Follow @CarsnewsGr