CARSNEWS
AUTONEWS

Mercedes GLA 200. Ολιστική αναβάθμιση

Όταν έχεις στα χέρια σου ένα μοντέλο το οποίο στη πρώτη του κιόλας γενιά κατάφερε να πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, όταν έρχεται η στιγμή να το αντικαταστήσεις, τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά. Ο λόγος για την GLA, ένα πολύ επιτυχημένο εγχείρημα εκ μέρους της Mercedes, το οποίο πλέον μπήκε στη δεύτερη γενιά του. Μία γενιά η οποία είναι ολιστικά αναβαθμισμένη και αλλαγμένη σε σχέση με τον προκάτοχό της. Μία γενιά η μας οποία εισάγει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην ιδιαίτερα μεγάλη γκάμα των SUV μοντέλων της Γερμανικής εταιρίας.

Και λέμε SUV και όχι κροσσόβερ, διότι όπως καθιστά σαφές η Mercedes, την ενδιαφέρουν περισσότερο τα SUV μοντέλα, δικίνητα ή τετρακίνητα, καθώς τόσο η δεύτερη γενιά της GLA όσο βεβαίως και η ολοκαίνουρια πρότασή της, η GLB ανήκουν σαφώς σε αυτή τη κατηγορία. Όσο για τις GLC, GLE και GLS ούτως ή άλλως ήταν καθαρόαιμες SUV προτάσεις. Με την GLB θα ασχοληθούμε μόλις έρθει στα χέρια μας για δοκιμή, οπότε πάμε να επικεντρωθούμε στην GLA που είχαμε.

Αρκετά έντονο και δυναμικό το εμπρός κομμάτι

Αλλαγή  αισθητικού χαρακτήρα

Η πρώτη γενιά της GLA, η οποία παρουσιάστηκε το 2014, ήταν επί της ουσίας μία λίγο πιο ψηλή  Α Class όπου με κάποιες μικρές αισθητικές διαφοροποιήσεις, αναδείκνυε τον κροσσόβερ χαρακτήρα της. Στη δεύτερη γενιά, οι σχεδιαστές της GLA στο πλαίσιο της ολιστικής ανανέωσης του μοντέλου, αποφάσισαν να της δώσουν έναν διαφορετικό αισθητικό χαρακτήρα. Μείωσαν ελαφρώς το μήκος της (κατά ένα εκατοστό) και πλέον βρίσκεται στα 4,410 μέτρα, αυξάνοντας όμως παράλληλα το μεταξόνιο κατά τρείς πόντους και φτάνοντας αυτό στα 2,729 μέτρα. Το πλάτος κέρδισε επίσης τρία εκατοστά και βρίσκεται στα 1,834 μέτρα, ενώ η πολύ μεγάλη αλλαγή βρίσκεται στην αύξηση του ύψους κατά σχεδόν 12 πόντους στα 1,611 μέτρα.

Έντονα SUV ο χαρακτήρας της από το πλάϊ

Η διαφοροποίηση αυτή στις διαστάσεις σε συνδυασμό με τις απαλές σχεδιαστικές γραμμές, τη συμπαγή αίσθηση στη σχεδίαση, αλλά και τις απαραίτητες σπορτίφ πινελιές, όπως τα δύο «νεύρα» στο καπό αλλά και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, δημιουργούν ένα πολύ καλαίσθητο και άμεσα αναγνωρίσιμο σύνολο. Ένα σύνολο το οποίο παρά την αύξηση του πλάτους αλλά και του ύψους, διαθέτει και έναν πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή, 0.28, απόδειξη της πόσο προσεγμένης και μελετημένης δουλειάς έχει γίνει στον τομέα της σχεδίασης.

Σύγχρονο και ποιοτικό το εσωτερικό της

Περισσότερη άνεση, υψηλότερη τεχνολογία

Η ολιστική ανανέωση και αναβάθμιση, συνεχίζεται με πολύ περισσότερη ένταση στο εσωτερική της νέας GLA. Ξεκινώντας από τη σχεδίαση της καμπίνας, εδώ βρίσκουμε τη νέα φιλοσοφία της εταιρίας που είδαμε για πρώτη φορά στην A Class. Στο ταμπλό, η ποιοτική επιφάνεια εμπρός από το συνοδηγό δημιουργεί μία πολύ ευχάριστη εικόνα στο μάτι, η οποία ολοκληρώνεται  με τους χαρακτηριστικούς στρογγυλούς αεραγωγούς και τη σύγχρονη τεχνολογία.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το πλήρως ψηφιακό περιβάλλον οδήγησης με το σύστημα infotainment MBUX και τις οθόνες των  10,25″ του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν η πρώτη επαφή με το σύστημα προβληματίζει ελαφρώς, στη πορεία όμως θα διαπιστώσετε πως και εργονομικό και εύχρηστο είναι.  Αυτό διότι θα μπορέσετε να εξερευνήσετε το πλούσιο μενού και τις πραγματικά πάρα πολλές δυνατότητές του μέσα από τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι (το αριστερό για το καντράν, το δεξί το infotainment), αλλά και αγγίζοντας το touchpad ή την οθόνη αφής. Και βέβαια, με φωνητικές εντολές και ερωτήσεις, στοιχεία άκρως βοηθητικό.

Παραπάνω από ικανοποιητικοί οι χώροι για τους επιβάτες

Σε σχέση με τους χώρους, επίσης υπάρχει σημαντική αλλαγή, καθώς η νέα GLA είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με τον προκάτοχό της. Η πρόσβαση εμπρός και πίσω γίνεται απρόσκοπτα, οι χώροι για γόνατα, κεφάλια και ώμους είναι πολύ μεγαλύτεροι και η συνολική ευρυχωρία είναι εξαιρετική για την κατηγορία και ανταγωνιστική της κατηγορίας. Τα δε πίσω καθίσματα μπορούν προαιρετικά να μετακινούνται εμπρός πίσω κατά 14 εκατοστά.

Άνετα και με καλή πλευρική στήριξη

Το αυξημένο ύψος στο οποίο κάθεται οδηγός αλλά και επιβάτες, αυξάνουν την αίσθηση της άνεσης και είναι ένα σαφώς ευπρόσδεκτο στοιχείο, όπως και οι μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες που βελτιώνουν την ορατότητα προς τα έξω. Τέλος τα 435 λίτρα της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ, δεν είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας, αλλά θα βολέψουν μία τετραμελή οικογένεια σε ένα ταξίδι.

Θα τον θέλαμε λίγο μεγαλύτερο τον χώρο των αποσκευών

Ισχυρός και με λογική κατανάλωση

Ο λόγος για το μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1332 κυβικών της έκδοσης «200». Της δοκιμής μας με τους 163 ίππους και τα 250 Nm ροπής, το οποίο συνδυάζεται με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων ως  στάνταρ  και το οποίο προσφέρει τη γνωστή άνεση των αλλαγών από paddles στο τιμόνι ή απολύτως αυτοματοποιημένη. Στην πράξη ο κινητήρας είναι δυνατός από χαμηλά και ιδιαίτερα ραφιναρισμένος στη λειτουργία του.

Ταιριάζει στον χαρακτήρα της GLA, είναι δυνατός και έχει λογική κατανάλωση

Το σύνολο με βάση το επιλεγμένο πρόγραμμα στο Drive Select, ανταποκρίνεται σε αυτό που του έχετε ζητήσει είτε πρόκειται για τη λειτουργία Eco είτε για τη  Sport. Η εμπρός ανάρτηση είναι τύπου McPherson, ενώ ο  πίσω άξονας ακολουθεί τη λύση των πολλαπλών συνδέσμων και εδράζεται σε υποπλαίσιο, το οποίο απομονώνεται από το αμάξωμα με λαστιχένιες βάσεις.

Ο προορισμός του είναι οι άνετες μετακινήσεις

Με έμφαση στην άνεση

Mε την GLA 200 κάναμε σχεδόν 2000 χιλιόμετρα πραγματικά σε κάθε είδους δρόμου και κατάσταση. Το βασικό της χαρακτηριστικό είναι η άνεση που προσφέρει αλλά και η ευκολία στην οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση καθιστούν το ταξίδι στην εθνική οδό, πραγματικά άνετο και ξεκούραστο. Εντός πόλης η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, η υψηλή θέσης οδήγησης, το αυτόματο κιβώτιο και το τιμόνι που κόβει αρκετά, καθιστούν την GLA ένα εύκολο στο χειρισμό αυτοκίνητο.

Δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα σε έναν βατό χωματόδρομο

Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, οι κλίσεις είναι λογικές και αναμενόμενες, η απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου άκρως ικανοποιητική, ειδικά στη θέση sport, ενώ για τους πιο απαιτητικούς η επιλογή της αλλαγής των σχέσεων από τα paddles αυξάνει την απόλαυση στην οδήγηση. Όταν τη πιέσετε, η GLA δεν θα νιώσει άσχημα και θα σας ικανοποιήσει πολύ περισσότερο σε σχέση με αυτό που περιμένετε. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για την εκτός δρόμου κίνηση, όπου ένας βατός χωματόδρομος δεν θα είναι πρόβλημα για τη δικίνητη έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής μας. Για το τέλος αφήσαμε τα 7.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής, τα οποία είναι μία πολύ καλή τιμή, ειδικά αν αναλογιστούμε και τους αρκετά σβέλτους ρυθμούς με τους οποίους κινηθήκαμε παντού.

Σε δρόμο με στροφές δεν πρόκειται να δυσανασχετήσει

Επιτυχημένη αλλαγή

Η νέα GLA είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο, ολιστικά ανανεωμένο και αναβαθμισμένο.  Δυναμική αλλά και περιπετειώδης στην όψη, καλλίγραμμη, χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές, πρακτική για μια τετραμελή οικογένεια και ευέλικτη με συμπαγείς διαστάσεις. Είναι αποδοτική χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες και φυσικά ασφαλής, ενεργητικά αλλά και παθητικά.. Τα 35850 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η GLA 200 με άκρως ικανοποιητικό εξοπλισμό, μπορεί να φαίνονται πολλά, είναι ωστόσο μία πολύ λογική τιμή για τα όσα μπορεί και προσφέρει.

Οι ομορφιές της χώρας μας, ανακαλύπτονται πιο εύκολα με ένα αυτοκίνητο όπως η Mercedes GLA
  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση

  • Xωρητικότητα πορτ μπαγκάζ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1300 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 163
0-100 8.7″
Τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 134 γρ/χλμ
Καθαρές και απαλές γραμμές στο πίσω μέρος

Kάμερα: Νίκος Κωνσταντάς

Μοντάζ: Γιώργος σπυριδάκης

Φωτογραφίες: Παντελής Τζερτζεβέλης

 

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Mercedes-Benz EQS. Η ηλεκτρική ναυαρχίδα που χρειαζόταν.

cars

Ford και Google συνεργάζονται στον τομέα της συνδεσιμότητας.

cars

Το Volkswagen ID.3 επιστρέφει στην αγορά με νέες αναβαθμίσεις

cars

Toyota Land Cruiser: Έσπασε το φράγμα των 10 εκ. πωλήσεων και συνεχίζει!

cars

Jaguar-Land Rover: Ο εξηλεκτρισμός χτυπά την πόρτα της SVO!

cars

Η Mazda είναι έτοιμη να αποκαλύψει το νέο BT-50.

cars

 FCA Greece. Εστιάζει στην εξηλεκτρισμένη μετακίνηση

cars

Το Renault 5 αναγεννιέται ως ηλεκτρικό!

cars

Η Mini καταργεί το αυθεντικό δέρμα.

cars