CARSNEWS
AUTONEWS

Mercedes GLB 200. Πολυσχιδής

Όταν είδαμε για πρώτη φορά την GLB η εύλογη απορία που μας δημιουργήθηκε είναι αν και κατά πόσο είχε ανάγκη η Mercedes τη δημιουργία ακόμη ενός SUV, με δεδομένο ότι στη γκάμα της υπήρχε ήδη ένας μεγάλος αριθμός τέτοιων μοντέλων, όπως η GLA, η GLC και η σαφώς μεγαλύτερη GLE. Βεβαίως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως προκάτοχος της GLB, υπό όρους και προϋποθέσεις, μπορεί να θεωρηθεί η GLK, όταν ωστόσο είχε παρουσιαστεί, δεν υπήρχε ούτε η GLA, ούτε η GLC στη παλέτα των μοντέλων της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στη πορεία ωστόσο φάνηκε πως η θέση και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο τοποθέτησε η Mercedes στη γκάμα της την  GLB, ήταν άκρως μελετημένος από κάθε πλευρά, ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής της, είχαμε τη δυνατότητα να εντοπίσουμε και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που καθιστούν εντελώς διαφορετική την GLB σε σχέση τόσο με την GLA όσο φυσικά και σε ότι έχει να κάνει με την GLC. Και αυτά ακριβώς θα σας αναλύσουμε στη συνέχεια του άρθρου.

Με σαφή και ξεχωριστό σχεδιαστικό χαρακτήρα

Από τη πρώτη στιγμή που θα αντικρίσει κάποιος την GLB, θα αντιληφθεί πως οι σχεδιαστές της Mercedes ήθελαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο με πολύ σαφή και ξεχωριστό σχεδιαστικά χαρακτήρα, όπου δεν θα μπορούσες να το μπερδέψεις με κανένα άλλο. Και το κατάφεραν χωρίς αμφιβολία. Αυτό διότι η κάπως ορθογώνια φιλοσοφία, της προσδίδει μία γνήσια SUV ταυτότητα την οποία δύσκολα θα συναντήσεις σε άλλο μοντέλο.  Επιπλέον οι στιλιστικές λεπτομέρειες της AMG έκδοσης του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, όπως οι ζάντες, ο διαχύτης στο πίσω μέρος και οι διάτρητες δισκόπλακες, ομορφαίνουν συνολικά το αμάξωμα, καθώς τονίζουν ακόμη περισσότερο τον ήδη έντονο χαρακτήρα του.

Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις της, αυτές είναι αρκούντως πληθωρικές καθώς το γερμανικό SUV φτάνει τα 4,634 μέτρα σε μήκος, τα 1,834 σε πλάτος και τα 1,659 σε ύψος, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,829 μέτρα, εξασφαλίζοντας άπλετους χώρους στο εσωτερικό όπως θα δούμε στη συνέχεια. Συνολικά η GLB είναι ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο ξεχωρίζει με τον έντονα SUV χαρακτήρα της, αλλά επιπλέον διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τη καθιστούν μοναδική σε ότι αφορά τη σχεδιαστική της φιλοσοφία.

Με άπλετους χώρους

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει είναι οι πραγματικά μεγάλοι χώροι του. Πέντε άτομα δεν θα δυσκολευτούν καθόλου να βολευτούν και να ταξιδέψουν και για μεγάλη απόσταση, ενώ πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως υπάρχει δυνατότητα και για επταθέσια διαμόρφωση, με τις θέσεις στη τρίτη σειρά να μην απευθύνονται σε μεγαλόσωμους ενήλικες, ειδικά για μεγάλη μετακίνηση. Πολύ μεγάλος είναι και ο χώρος των αποσκευών καθώς η χωρητικότητα του βρίσκεται στα 560 λίτρα, ενώ αν σύρετε το πίσω κάθισμα προς τα εμπρός η χωρητικότητα αυξάνεται στα 739 λίτρα.

Από εκεί και πέρα   στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η εικόνα είναι γνώριμη αφού συναντάς το γνωστό MBUX με την πλήρη συνδεσιμότητα, το τεράστιο εύρος πληροφόρησης και ρυθμίσεων, με τις δύο ψηφιακές οθόνες, μία ως πίνακας οργάνων και μία ως κεντρική οθόνη.  Βεβαίως τα πάντα κινούνται στα γνωστά πολύ υψηλά  ποιοτικά  στάνταρ της Mercedes, με τις αλουμινένιες πινελιές να σπάνε την high-tech μουντάδα.

Ίσως τα κάπως σκληρά πλαστικά στο χαμηλό μέρος του ταμπλό, να μπορούσαν να είναι κάπως πιο ποιοτικά, σε καμία όμως περίπτωση δεν μπορούν να χαλάσουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα του εσωτερικού. Βεβαίως εννοείται  πως υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά, ενώ ουσιαστικά πλήρης είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.

Βασικός μεν, ικανότατος δε

Ο λόγος για το turbo μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.3 λίτρων που εξοπλίζει την, αποκλειστικά προσθιοκίνητη,  GLB 200 και που αποδίδει 163 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 250 Nm. Συνδυάζεται εξαιρετικά με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, με τις επιδόσεις να είναι παραπάνω από ικανοποιητικές καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.1’’ ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 201 χλμ./ώρα. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως η κατανάλωση, παρά το μέγεθος του αυτοκινήτου, παρέμεινε στα άκρως ικανοποιητικά 8.2 λτ./100 χλμ κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας.

Απόλυτα ισορροπημένη

Η ρύθμιση της ανάρτησης της GLB, είναι ιδιαίτερα μελετημένη, καθώς ισορροπεί με χαρακτηριστική αποτελεσματικότητα ανάμεσα στη άνεση και την οδική συμπεριφορά. Είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται προκειμένου να ελέγχει σωστά το μεγάλο και ψηλό αμάξωμα, χωρίς να επιτρέπει τις έντονες κλίσεις στις στροφές, ενώ από την άλλη η άνεση παραμένει πανταχού παρούσα παρά τις 19άρες ζάντες της AMG έκδοσης του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Σε πολύ υψηλό επίπεδο βρίσκεται η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, ενώ η προσεγμένη ηχομόνωση συμβάλει τα μέγιστα στη προσφερόμενη άνεση.

Το τιμόνι είναι ακριβές και με καλή πληροφόρηση, ενώ η αίσθηση που προσφέρει θα μπορούσε να είναι ελαφρώς καλύτερη. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με ικανή πλευρική στήριξη και σε συνδυασμό με το ύψος της και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, χαρίζει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Βεβαίως υπάρχουν και τα οδηγικά προφίλ ( eco, comfort, sport, individual), μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αυτό που επιθυμεί ανάλογα με τις ανάγκες του.

Εκτός δρόμου, τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, δίνουν τη δυνατότητα να πάτε χωρίς πρόβλημα σε οποιοδήποτε χωματόδρομο θελήσετε, αρκεί να μην ξεχάσετε πως η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Για τους λάτρεις των πολύ δύσκολων εκτός δρόμου διαδρομών, θα πρέπει να επιλέξετε μία άλλη έκδοση της GLB που θα διαθέτει και τετρακίνηση, ενώ αν τοποθετήσετε και το πακέτο Off Road, τα βουνά θα γίνουν κτήμα σας.

Τέλος τα  41400 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η Mercedes GLB 200, σίγουρα δεν είναι λίγα, αξίζουν όμως σε πολύ μεγάλο βαθμό.

  • Εμφάνιση
  • Σχεδιαστικός χαρακτήρα
  • Άνεση
  • Ποιότητα
  • Χώροι

  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1300 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 163
0-100 9.1″
Τελική ταχύτητα 201 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 8.2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 157 γρ/χλμ

The post Mercedes GLB 200. Πολυσχιδής first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το Ford Ranger RTR κάνει ντεμπούτο στην SEMA.

cars

Nissan. Τα οφέλη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

cars

Alfa Romeo Giulia & Stelvio Quadrifoglio. Διαθέσιμες και στη χώρα μας

cars

Ford Puma. 11 λόγοι που ξεχωρίζει

cars

Peugeot 3008 GT Hybrid4. Η εξέλιξη

cars

Ford. Και ηλεκτροκίνητα και ασφαλή

cars

Ηonda CR-V Hybrid. Με νέα τιμή από 39990 Ευρώ

cars

Νέο Volkswagen Caddy. Έρχεται με νέο, πιο σπορ look!

cars

Mazda. Tα εμβληματικά coupe της

cars