CARSNEWS
NEW MODELS

MirrorCam, το τέλος των εξωτερικών καθρεπτών από τη Mercedes-Benz Trucks

Όπως δείχνει και η φωτογραφία, το νέο Actros της Mercedes-Benz δεν διαθέτει τους κλασικούς εξωτερικούς καθρέπτες. Αντιθέτως, είναι εξοπλισμένο με μία οθόνη που καλύπτει τα A-pillar, προβάλλοντας υλικό από κάμερες που ελέγχουν το πλάι και το πίσω μέρος του οχήματος. Κάτι τέτοιο, ενέχει αρκετά οφέλη, όπως καλύτερη αεροδυναμική (και άρα μειωμένη κατανάλωση) για τα βαρέα οχήματα, όπως επίσης μεγαλύτερο διαθέσιμο τόξο οπτικά για τον οδηγό. Η ίδια η εταιρία, ωστόσο, επιλέγει να απαντήσει σε μερικά ερωτήματα που, μοιραία, προκύπτουν.

Τι αλλάζει για τους οδηγούς;

Χάρη στο MirrorCam, ο οδηγός έχει τώρα καλύτερο οπτικό πεδίο, αφού μέχρι πρότινος οι πίσω και οι ευρυγώνιοι καθρέφτες κάλυπταν μεγάλες περιοχές δεξιά και αριστερά των μπροστινών κολώνων. Αυτό βοηθάει ιδιαίτερα σε διασταυρώσεις και σε στροφές. Ο οδηγός, επίσης, δεν χρειάζεται να μετακινείται για να αλλάξει την οπτική γωνία του. Επιπρόσθετα, σε αντίθεση με τους κλασικούς καθρέφτες, που όταν στρίβει ένα ημιρυμουλκουμένο, εσωτερικά δείχνουν το ίδιο το φορτίο, το MirrorCam περιστρέφει την εικόνα της κάμερας, έτσι ώστε ο οδηγός να έχει πάντοτε εικόνα από το άκρο του ρυμουλκούμενου.

Ποια τα οφέλη σε θέματα κόστους μετακινήσεων;

Χάρη στην έλλειψη εξωτερικών καθρεπτών, που δημιουργούσαν μεγάλη αντίσταση και διαταραχή της αεροδυναμικής του οχήματος, μπορεί να επιτευχθεί μείωση στην κατανάλωση της τάξης του 1,5%

Η ρύπανση ή η βροχή θα επηρεάζουν την ορατότητα;

Οι θολωμένοι και βρώμικοι καθρέπτες αποτελούν πάντα πρόβλημα. Πλέον, η τοποθέτηση και τα χαρακτηριστικά του φακού της κάμερας ελαχιστοποιούν κάθε πιθανότητα αλλοίωσης της προβαλλόμενης εικόνας. Μάλιστα, η ίδια η κάμερα έχει και σύστημα θέρμανσης, για θερμοκρασίες κάτω των 15 βαθμών Κελσίου.

Ποιο το πλεονέκτημα των διαγραμμίσεων στις οθόνες;

Οι γραμμές ενδείξεων απόστασης που εμφανίζονται στην οθόνη του συστήματος MirrorCam βοηθούν τους οδηγούς να εκτιμήσουν τις αποστάσεις πίσω από το όχημα. Είναι χρήσιμες για να υπολογίζει εάν υπάρχει επαρκής χώρος για να μετακινηθεί προς τα αριστερά, για να κάνει ελιγμούς αλλά ακόμα και μετά από μια προσπέραση, πότε μπορεί να ξαναπεράσει στη λωρίδα του.

Υπάρχουν μειονεκτήματα στο σκοτάδι;

Για την ακρίβεια, οι κάμερες έχουν πλεονέκτημα σε τέτοιες συνθήκες! Μπορούν να λειτουργούν σε συνθήκες πολύ χαμηλής φωτεινότητας, προβάλλοντας έτσι καλύτερα την εικόνα του πίσω μέρους. Επιπρόσθετα, μπορεί να ρυθμίζεται η φωτεινότητα των οθονών, ενώ δεν τυφλώνονται από τα φώτα των πίσω οχημάτων.

Πως μεταβάλλεται η φωτεινότητα των οθονών;

Εύκολα, ανά πάσα ώρα και στιγμή, από τον οδηγό, μεσώ μίας οθόνης ή ακόμα και από τα χειριστήρια του τιμονιού. Μάλιστα, εάν κάποιος θέλει, μπορεί να μεταβάλλει ξεχωριστά τη φωτεινότητα στον αριστερό και το δεξιό καθρέπτη.

Τι γίνεται εάν ο οδηγός έχει μυωπία ή φορά γυαλιά ηλίου;

Η χρήση των οθονών εκατέρωθεν γίνεται το ίδιο εύκολα από ανθρώπους με γυαλιά και χωρίς γυαλιά. Μπορεί όμως για μύωπες να υπάρξει μία δυσκολία στην εξοικείωση. Εάν δεν υπάρξει γρήγορη προσαρμογή, τότε το πιο πιθανό είναι τα ίδια τα γυαλιά να είναι ακατάλληλα για αυτόν που τα φοράει.  Αναφορικά με τα γυαλιά ηλίου, δεν αποτελούν πρόβλημα.

Γιατί κάποιοι οδηγοί αρχικά δυσκολεύονται με την όπισθεν χρησιμοποιώντας το MirrorCam;

Το MirrorCam προσφέρει δύο προβολές κατά τους ελιγμούς προς τα πίσω: στην τυπική ρύθμιση η μεγάλη κεντρική οθόνη δείχνει την περιοχή που βρίσκεται ακριβώς γύρω από το όχημα και το κάτω τμήμα το άλλο περιβάλλον. Για όσους, ωστόσο, κινούνται ευθεία με όπισθεν, είναι συχνά καλύτερο να απενεργοποιούν αυτή τη λειτουργία.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Επιδοτούμενη η αγορά των plug-in υβριδικών Volvo

cars

Το Car and Driver Ιουλίου κυκλοφορεί αυτό το Σάββατο με τα Παραπολιτικά

cars

Honda XL750 Transalp 2023: Επαναφορά του θρύλου με 90 άλογα!

cars

Δείτε πόσο πωλείται μία σούπερ σπάνια και πανέμορφη Citroen DS21 κουπέ

cars

VW-Dieselgate: Ποιό είναι το ποσό της αποζημίωσης που θα πάρουν Γερμανοί καταναλωτές

cars

To Kia e-Soul Cargo είναι το πιο «πράσινο» και επαγγελματικό

cars

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV της Skoda αποκτά όνομα

cars

Κορωνoϊός: Πώς μπορείς να παραγγείλεις αυτοκίνητο στην Ελλάδα μένοντας… σπίτι

cars

Test Drive: Hyundai Ioniq 5 77kWh 230PS – Δοκιμάζουμε το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς

cars