CARSNEWS
AUTONEWS

Nέο Ford Puma. Το πλέον απολαυστικό της κατηγορίας

Η κατηγορία των SUV και των κροσσόβερ συνεχίζει να αναπτύσσεται με ιδιαίτερα έντονο ρυθμό και ειδικά αυτή των λεγόμενων B SUV στην οποία πλέον έχουν εισέλθει σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές. Η μόνη που απουσίαζε ήταν η Ford, αλλά όπως πάντα η εκπροσώπησή της γίνεται με πολύ «ηχηρό» και εμφατικό τρόπο. Από την ονομασία που επέλεξε για το ολοκαίνουριο μοντέλο της «Puma» μέχρι τον τρόπο που αυτό συμπεριφέρεται στο δρόμο, όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε κατά τη διάρκεια της Πανελλήνιας παρουσίασης του μοντέλου. Παράλληλα η Ford επέλεξε να το εξοπλίσει με το ότι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα η αυτοκίνηση, τόσο σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, όσο και σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Πάμε όμως να τα δούμε όλα αναλυτικά.

Με έντονη σχεδιαστική ταυτότητα

Το νέο Puma  δεν φέρει απλώς έναν νέο αέρα στην εικόνα ολόκληρης της Ford, αλλά επί της ουσίας εγκαινιάζει ένα καινούριο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της, με χαρισματικά στιλιστικά στοιχεία, όπως οι προβολείς, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών και οι αθλητικές αεροδυναμικές γραμμές. Οι εμπνευσμένες από SUV αναλογίες προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα κορυφαίο ωφέλιμο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 456 λίτρων.  Τα διογκωμένα τόξα των θόλων των τροχών έρχονται να τονίσουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με το εκφραστικό εμπρός τμήμα να ξεχωρίζει για τους περίτεχνα σχεδιασμένους προβολείς σε σχήμα κανό, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών.

Οι προβολείς ομίχλης LED βρίσκονται ακριβώς από κάτω, ενσωματωμένοι στις εμπρός “αεροκουρτίνες” που απομακρύνουν τη ροή του αέρα από τους εμπρός τροχούς μειώνοντας το στροβιλισμό και βελτιώνοντας την αεροδυναμική. Οι εκδόσεις του Puma θα είναι πολλές, προκειμένου να είναι σε θέση να ικανοποιήσει το σύνολο των αναγκών.  Έτσι θα υπάρχει το σπορ ST-Line και ST-Line X το κομψό Titanium, το Titanium X και βεβαίως το πολυτελές Vignale που έρχεται να καλύψει τις ιδιαίτερες προτιμήσεις συγκεκριμένων αγοραστών. Η γκάμα των 10 διαθέσιμων εξωτερικών αποχρώσεων του νέου Puma περιλαμβάνει τις Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic και Metropolis White. Τέλος να αναφέρουμε πως το Puma είναι βασισμένο  στο δάπεδο του Fiesta το μήκος, το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 4.186 χλστ., 1.805 χλστ. και 1.550 χλστ. αντίστοιχα.

Σύγχρονο εσωτερικό

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Puma το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι οι κορυφαίες τεχνολογίες άνεσης και πρακτικότητας, μεταξύ των οποίων τα πρωτοεμφανιζόμενα στην κατηγορία εμπρός καθίσματα με λειτουργία οσφυϊκού μασάζ. Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών άνεσης μέσω του FordPass mobile app, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator, η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα. Παράλληλα, παρέχει τη δυνατότητα απομακρυσμένου κλειδώματος/ξεκλειδώματος των θυρών (Door Lock Unlock) και εκκίνησης του κινητήρα (Remote Start) για μοντέλα εφοδιασμένα με επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Ένα προαιρετικό ηχοσύστημα της B&O έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει μία μοναδική εμπειρία ήχου, ανεξαρτήτως οδηγικών συνθηκών. Το σύστημα με 10 ηχεία περιλαμβάνει ένα subwoofer με διαστάσεις 150 mm x 200 mm ενσωματωμένο στο χώρο αποσκευών, που δεν μειώνει τη χωρητικότητά του, εξασφαλίζοντας έναν μοναδικό μπάσο ήχο. Επιπλέον, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με ποικίλες διαμορφώσεις επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν την απεικόνιση των πληροφοριών που οι ίδιοι επιθυμούν, συμπεριλαμβανομένων των ειδοποιήσεων από τα συστήματα υποβοήθησης και πλοήγησης. Ο πίνακας οργάνων χρησιμοποιεί την τεχνολογία “free-form” που επιτρέπει την οπτική ένταξη των πάνω άκρων στη σχεδίαση του εσωτερικού, αλλά και τη διαμόρφωση σχημάτων πέραν του παραδοσιακού ορθογώνιου.

Επιπλέον, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 24‑bit “true colour” παράγει λεπτομερείς, υψηλής ευκρίνειας και πιο διαισθητικές εικόνες και εικονίδια, τα οποία απεικονίζονται σε όλο το χρωματικό φάσμα και είναι πιο ευανάγνωστα και φωτεινά, αλλά και λιγότερο κουραστικά στο μάτι. Ειδική μνεία αξίζει στο πορτμπαγκάζ καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο στην κατηγορία του, με χωρητικότητα 456 λίτρων. Η καινοτομία που το χαρακτηρίζει είναι ότι το διαμέρισμα που φιλοξενεί τη ρεζέρβα (προαιρετική αλλιώς κιτ επισκευής ελαστικού) έχει τετραγωνισμένο σχήμα. Ο λόγος για το Ford MegaBox, το οποίο προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων. Με πλάτος 764 χλστ., μήκος 753 χλστ. και βάθος 306 χλστ., το MegaBox μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 εκ.

Επίσης η συνθετική επένδυση επιτρέπει να βάζετε μέσα στο Ford MegaBox λερωμένα αντικείμενα και στη έπειτα να καθαρίζετε με νερό, καθώς υπάρχει τάπα αποστράγγισης. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει το πορτμπαγκάζ του νέου Puma να ξεχωρίζει είναι η εύκαμπτη εταζέρα του. Μετακινείται παράλληλα με την πόρτα του πορτμπαγκάζ όταν ανοίγει και κλείνει με αποτέλεσμα οι πλαϊνοί μηχανισμοί στήριξης να είναι περιττοί, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την απρόσκοπτη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης.

Ακόμη πιο προηγμένος

Πέρσι, η Ford ανακοίνωσε ότι όλα τα μοντέλα της που θα λανσαριστούν από το νέο Focus και μετά θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτροκίνητη έκδοση. Το Puma είναι το πρώτο από 14 εξηλεκτρισμένα οχήματα που θα λανσαριστούν από τη Ford μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Επιπλέον, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης (Ford EcoBoost) και ντίζελ (Ford EcoBlue) που υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop, για μειωμένο λειτουργικό κόστος και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Τα κινητήρια σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoost Hybrid διαθέτουν επίσης το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η έκδοση ντίζελ 1.5L EcoBlue με απόδοση 120 ίππων θα λανσαριστεί επίσης αργότερα μέσα στη χρονιά.

Η οδηγική απόλαυση αναβαθμίζεται με την τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ (Drive Mode) της Ford που επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίζουν τόσο την απόκριση του γκαζιού, όσο και εκείνη των συστημάτων πρόσφυσης και ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος. Μέσω των διαθέσιμων προφίλ καθορίζεται επίσης και το πότε αλλάζει σχέση το κιβώτιο στις αυτόματες εκδόσεις, προσφέροντας έτσι καλύτερη απόδοση σε ποικίλα οδηγικά σενάρια.

Γνήσιο Ford

Πίσω από τιμόνι του νέου Puma το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι πως το  turbo lag πραγματικά δεν υπάρχει έστω και στο ελάχιστο, καθώς η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότατη, ενώ σε κάμία περίπτωση δεν νιώθεις  ότι  «κρεμάει» ακόμα και αν κινείσαι με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο, εξαιτίας του ηλεκτροκινήτήρα φυσικά. Τα 9.8’’ για το 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 191 χλμ./ώρα της τελικής είναι πραγματικά νούμερα, ενώ ανάλογα με τις διαθέσεις σας μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα οδηγικά προφίλ Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail. Εκεί όμως που το νέο μοντέλο της Ford δεν έχει αντίπαλο είναι η οδική του συμπεριφορά και ο τρόπος με τον οποίο στρίβει. Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας είναι το βασικό συστατικό παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα crossover μοντέλο. Ξεκινώντας από τη προσεκτική ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία αφήνει σχεδόν το σύνολο των θορύβων έξω από αυτή, συνεχίζεις με το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι άμεσο και ακριβές και καταλήγεις

στην ανάρτηση όπου διαπιστώνεις πως για ακόμη μία φορά οι μηχανικοί της Ford έκαναν το θαύμα τους. Είτε οδηγείς, το ούτως ή άλλως σπορ, ST Line είτε βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του Titanium, θα διαπιστώσεις πως τα περιθώρια πρόσφυσης, είναι πολύ, μα πολύ πιο πάνω από τη φιλοσοφία της κατηγορίας και φυσικά από τη λογική σου. Το νέο Ford  Puma είναι ένα μικρό crossover με πολλά προσόντα, και σαφή χαρακτήρα, ο οποίος αποπνέει από τη συνολική φιλοσοφία της Ford. Όμορφο, σβέλτο, σύγχρονο και πρακτικό, με ένα μοναδικό οδηγικό χαρακτήρα. Στην ελληνική αγορά η αρχική τιμή του νέου Puma διαμορφώνεται στα 20.097 ευρώ.

Titanium 1.0L EcoBoost, 125PS, mHEV 20.097€

Titanium 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV 22.681€

ST-Line X 1.0L EcoBoost, 125PS, mHEV 24.254€

ST-Line X 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV 25.793€

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η άχρηστη πληροφορία της ημέρας 25/3/2024

cars

Dacia Duster 1.3 TCe 150 PS. Αποκάλυψη

cars

VW ID. 2 all concept: Ηλεκτρικό, με αυτονομία έως 450 χλμ. και τιμή κάτω από τα 25.000 ευρώ

cars

Η στιγμή που δύο Ferrari πέφτουν ταυτόχρονα στην περίφραξη πολυτελούς βίλας στην Ιταλία μετά από κόντρα

cars

Θέλεις τον κινητήρα του Honda Civic Type R; Μπορείς να τον έχεις!

cars

Το Cupra Born δοκιμάζεται παίζοντας στα χιόνια.

cars

Τον Νοέμβριο το coupe-crossover της Infiniti.

cars

Επιδοτήθηκε με 22.000 ευρώ το πρώτο «πράσινο» ταξί

cars

Η Audi παρουσιάζει το project της Formula 1

cars