CARSNEWS
AUTONEWS

Nέο Toyota Yaris. Αλλαγμένο παντού

Το κλειδί για την ικανοποίηση των φιλοδοξιών της Toyota για το νέο Yaris είναι η πρώτη εφαρμογή της φιλοσοφίας Toyota New Global Architecture – TNGA – σε μικρό αυτοκίνητο, με την αρθρωτή πλατφόρμα GA-B, πάνω στην οποία πρόκειται να ‘χτιστεί’ μία σειρά νέων μοντέλων. Η πλατφόρμα GA-B είναι πρωταρχικός παράγοντας για τις δυναμικές επιδόσεις του Yaris, προσφέροντας χαμηλό κέντρο βάρους και πολύ μεγαλύτερη αντοχή αμαξώματος.  Επίσης, έχει επιτρέψει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πιο ξεχωριστό  αυτοκίνητο με δυναμική εμφάνιση, αλλά και με ελκυστική και απόλυτα δική του ταυτότητα. Το νέο μοντέλο επωφελείται από την εξελιγμένη τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota, που προσφέρει ασύγκριτη κατανάλωση, χαμηλότερους ρύπους και αναβαθμισμένη λειτουργία στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης με υψηλότερες ταχύτητες και μεγαλύτερη αυτονομία. Στην ουσία, στην πόλη, το νέο Yaris μπορεί να λειτουργεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων, όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, αλλά χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης.

Ενισχύοντας τη φήμη του ως πρωτοπόρος της ασφάλειας στην κατηγορία του, το Toyota Yaris επιχειρεί το επόμενο βήμα εξέλιξης.  Πιστό στη δέσμευση της Toyota για εκδημοκρατισμό των τεχνολογιών ασφάλειας, επωφελείται από μία ευρύτερη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού – Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), όπως Lane Trace Assist, Emergency Steering Assist και Intersection Turn Assistance. Η λειτουργία του Pre-Collision System έχει αναβαθμιστεί, ανιχνεύοντας πεζούς την ημέρα και τη νύχτα και δικυκλιστές την ημέρα.  Το νέο Yaris προσφέρει επίσης για πρώτη φορά στην κατηγορία το Intersection Turn Assistance, που αναγνωρίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με αντίθετα ερχόμενα οχήματα και πεζούς, όταν στρίβει σε μία διασταύρωση,  ενώ είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία Β και στην Toyota που εφοδιάζεται με κεντρικό αερόσακο.

Αυτός αποτρέπει τη βίαιη πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό σε μία πλευρική σύγκρουση. Με τέτοια προηγμένα συστήματα και το πλεονέκτημα της αυξημένης ακαμψίας αμαξώματος χάρη στην πλατφόρμα GA-B, η Toyota στοχεύει να κάνει το νέο Yaris το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Η νέα γενιά Yaris επιστρέφει στη φιλοσοφία “μεγάλο μικρό” που ενέπνευσε την πρώτη γενιά του μοντέλου, αλλά την ερμηνεύει με ένα πιο «συμπαγές» και ζωηρό τρόπο, ο οποίος αναδεικνύει ένα αυτοκίνητο γεμάτο ενέργεια και δυναμισμό, σαν αθλητής στη γραμμή εκκίνησης. Ενώ πολλά μοντέλα της κατηγορίας B έχουν γίνει σταδιακά μεγαλύτερα σε μήκος, το νέο Yaris είναι μικρότερο από το τρέχον μοντέλο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.945mm έναντι 3.950), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm, δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα.

Το εσωτερικό αντανακλά τη φιλοσοφία “less is more”. Είναι ένας χώρος έξυπνα σχεδιασμένος, με προσλαμβάνουσα ποιότητα και αίσθηση ευρυχωρίας μοντέλου μιας ανώτερης κατηγορίας. Για το cockpit, το μότο είναι “μάτια στο δρόμο, χέρια στο τιμόνι” με τη διάταξη των ενδείξεων και των χειριστηρίων άριστα οργανωμένη, ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο και πάντα ενήμερος για τα κυριότερα δεδομένα του αυτοκινήτου, με ελάχιστη διάσταση της προσοχής και βέλτιστη σφαιρική ορατότητα. Ανάμεσα στις λεπτομέρειες υπάρχει πλούσια μαλακή επένδυση σε όλο το ταμπλό, ένθετα από απαλή τσόχα στα πάνελ των θυρών, φαρδύτερη εμπρός κονσόλα, χαμηλότερο κάλυμμα για τον πίνακα οργάνων και μικρότερης διαμέτρου, σπορ τιμόνι.

Το νέο Yaris χρησιμοποιεί την  τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας Toyota και λανσάρει νέα εξαρτήματα που σχεδιάστηκαν για να είναι συμπαγή, ελαφρά και αποδοτικά. Επίσης εφοδιάζει το αυτοκίνητο με τον πρώτο κινητήρα TNGA. Η συνολική απόδοση έχει αυξηθεί κατά 20%, όχι όμως σε βάρος των επιδόσεων, όπως θα περίμενε κάποιος. Στην πραγματικότητα, η ισχύς αυξήθηκε κατά 16%, στα 116 DIN hp (συνολική ισχύς συστήματος) με 15% βελτιωμένη επιτάχυνση στο σπριντ 0-100 km/h, που ολοκληρώνεται σε 9,7 δεύτερα, και ταχύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού στο γκάζι. Οι αμιγώς ηλεκτρικές ικανότητες του αυτοκινήτου έχουν επίσης αλλάξει: το όχημα μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως 130 km/h και η ηλεκτρική αυτονομία του σε συνθήκες πόλης έχει αυξηθεί. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν πολλά από τα οφέλη ενός ηλεκτρικού μοντέλου με μπαταρία, αλλά με χαμηλότερη τιμή και χωρίς το άγχος επαναφόρτισης της μπαταρίας.

Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 64 g/km και στο μικτό κύκλο , η κατανάλωση καυσίμου είναι 2,9 l/100/km, βελτίωση 20%. Ο νέος κινητήρας 1.5L Hybrid Dynamic Force προέρχεται από την ίδια οικογένεια TNGA με το 2λιτρο τετρακύλινδρο  που χρησιμοποιούν τα Toyota Corolla και C-HR.  Έχει μακριά διαδρομή, σχέση συμπίεσης 14.0:1 και υψηλή ταχύτητα καύσης με καλύτερο έλεγχο θερμοκρασίας και πίεσης. Αυτό συνεισφέρει στην εξαιρετικά υψηλή θερμική απόδοση – 40% – διασφαλίζοντας ότι αξιοποιούνται οι ενεργειακές δυνατότητες και της παραμικρής σταγόνας καυσίμου. Όπως όλοι οι υβριδικοί κινητήρες της Toyota, χρησιμοποιεί τον κύκλο Atkinson, που κρατά περισσότερη ώρα ανοικτές τις βαλβίδες εισαγωγής, καθυστερώντας έτσι τη φάση συμπίεσης. Αυτό βελτιώνει την απόδοση και την κατανάλωση, αλλά μειώνει την ισχύ. Παρόλα αυτά, ο νέος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 93 DIN hp/68 kW με τη μέγιστη ροπή 120 Nm να παράγεται σε χαμηλότερες στροφές (3.600 σαλ.).

Το υβριδικό σύστημα του νέου Yaris έχει δύο ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες – MG1 και MG2.  Η MG2 συνδέεται με τους εμπρός τροχούς και μπορεί να χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Οι στροφές του μοτέρ στις οποίες η ισχύς μπορεί να κατανέμεται στους τροχούς καθορίζει τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το όχημα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV), κάτι που καθιστά την MG2 ιδιαίτερα σημαντική για την αμιγώς  ηλεκτρική οδήγηση. Η MG1 χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και για την παραγωγή ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το νέο Yaris υιοθετεί μία υβριδική μπαταρία  ιόντων λιθίου, με τάση που αυξάνεται από τα 144 στα 177.6 V. Ο αριθμός κυψελών έχει μειωθεί, από 120 σε 48. Η ροή του ρεύματος έχει βελτιωθεί σημαντικά: κατά 100% εντός της μπαταρίας και 50% εκτός. Με σημαντικά υψηλότερη πυκνότητα ισχύος, η μπαταρία είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, κατά 12 kg. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις της μπορεί να τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, μαζί με τη βοηθητική μπαταρία, ώστε να αποτρέπεται η διείσδυση στο χώρο αποσκευών.

Το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης είναι πιο συμπαγές και ελαφρύ, με δύο ηλεκτροκινητήρες-γεννήτριες να εδράζονται σε πολλαπλούς άξονες αντί σειριακά, μειώνοντας το πλάτος της μονάδας κατά περίπου 37 mm. Ο Ηλεκτροκινητήρες/Γεννήτρια 2 επωφελείται από τα νέα πηνία στον στάτη, για πιο συμπαγείς διαστάσεις. Μπορεί να κατανέμει ισχύ 59 kW και ροπή 141 Nm στους εμπρός τροχούς, στις 17.000 σαλ. μάξιμουμ. Το κύριο πλεονέκτημα είναι η αισθητή βελτίωση των επιδόσεων, ώστε ο θερμικός κινητήρας να μπορεί να απενεργοποιείται και το όχημα να λειτουργεί στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα  (EV), σε ταχύτητες έως 130 km/h.

Το νέο Yaris διατίθεται με ένα βενζινοκινητήρα 1.5L που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή W-CVT με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση και ευρεία κλιμάκωση (Wide range). Είναι ουσιαστικά παρόμοιο με τη νέα μονάδα του υβριδικού συστήματος.  Συγκριτικά με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρού κυβισμού του ανταγωνισμού, προσφέρει εξαιρετικές τιμές εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης. Oι τιμές του νέου Yaris ξεκινούν από τα 13600 Ευρώ.

 

 

 

 

 

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Mini Cooper SE σε JCW – Αμιγώς ηλεκτρικό με σπορ εμφάνιση

cars

Η STI κάνει το νέο Subaru BRZ πιο… πικάντικο.

cars

Ferrari 288 GTO. Το ξεχασμένο κτήνος που δεν έτρεξε ποτέ στο Group B.

cars

Hyundai Veloster N ETCR. Κεντρομήχανο, πισωκίνητο και ηλεκτρικό!

cars

Οδηγούμε το Honda Civic eCVT Advance

cars

Τηλεφώνημα για βόμβα στον ΑΝΤ1, εκκενώνεται το κτίριο

cars

Νέο Abarth 695 70° Anniversario. Ειδικό

cars

Subaru Levorg Prototype με νέο turbo 1800άρη κινητήρα!

cars

Στην Λίμνη του Αώου με Ford Ranger 3.2 TDCi wildtrack. Περιπέτεια στην Ήπειρο

cars