CARSNEWS
F1 & RACES

O No1 μηχανικός του Hamilton μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto

Ο Lewis Hamilton βρίσκεται πια αγκαλιά με τον έβδομο παγκόσμιο τίτλο του στον μαγικό κόσμο της Formula 1 αλλά παρότι σε αυτό το σπορ τα φώτα πέφτουν πάνω στους οδηγούς, υπάρχουν πάντα και αφανείς ήρωες που μακριά από αυτά, συνεισφέρουν τα μέγιστα!

Στην περίπτωση του οδηγού με τις περισσότερες πλέον νίκες στην ιστορία του σπορ, ένα από τα πρόσωπα-κλειδιά στην επιτυχία του στα χρόνια της Mercedes, είναι ο Nathan Divey, ο No1 μηχανικός στο μονοθέσιό του.

Και παρότι δεν έχει την άμεση επαφή που έχει με τον Race Engineer, Peter Bonnington, ο Divey είναι ο άνθρωπος που «φροντίζει» τη W11 του πρωταθλητή κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου. Νευραλγικός ρόλος, με τη σκληρή δουλειά που τον συνοδεύει να ανταμείβεται -μεταξύ άλλων- με την παρουσία του Βρετανού στο βάθρο του περυσινού Grand Prix Γαλλίας.

Ο Divey μίλησε αποκλειστικά στον Πάνο Σεϊτανίδη για τον ρόλο του στην πρωταθλήτρια Mercedes, τις αθέατες προκλήσεις της δουλειάς του, το μυστικό της επιτυχίας της γερμανικής ομάδας και τη σημασία του να βάζει το δικό του λιθαράκι στην επίτευξη των ρεκόρ του Lewis Hamilton.

hamilton-spa20-b1000x600

Πάνος Σεϊτανίδης: Δουλεύεις πάνω στο μονοθέσιο του Lewis, είσαι λοιπόν κομμάτι της επιτυχίας του αυτά τα χρόνια. Μπορείς να μας περιγράψεις τι ακριβώς κάνεις κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού τριημέρου;

Nathan Divey: Είμαι ο Νο1 μηχανικός στο μονοθέσιο του Lewis άρα έχω την ευθύνη για όλους τους τεχνικούς που δουλεύουν πάνω σε αυτό. Συνολικά για 10 ανθρώπους. Όλη η πληροφορία σχετικά με τα πράγματα που πρέπει να γίνουν στο μονοθέσιο έρχεται σε εμένα κι έπειτα εγώ κατανείμω ρόλους και εργασίες. Κατά τη διάρκεια του τριημέρου, όταν έχουμε δοκιμές ή πλησιάζει ο αγώνας, πρέπει να εξασφαλίζω πως το μονοθέσιο θα είναι έτοιμο να βγει από το γκαράζ τη στιγμή που πρέπει. Ποιος πρέπει να κάνει τι, ειδικά αν τα πράγματα δεν πάνε βάσει σχεδίου. Κι ότι ανωμαλία εντοπίζουμε, πρέπει να την αναφέρω στον κατάλληλο άνθρωπο ώστε να βεβαιωθούμε πως το μονοθέσιο θα είναι αξιόπιστο και πως θα γίνει οποιαδήποτε αλλαγή θεωρούμε πως θα το κάνει ταχύτερο. Αυτός είναι ο ρόλος μου.

ΠΣ: Ποια ήταν η πιο δύσκολη κατάσταση που έχεις αντιμετωπίσει και δεν ήταν για παράδειγμα εμφανής στο κοινό, δεν αφορούσε πρόβλημα εμφανές στην τηλεόραση.

ND: Δύσκολη ερώτηση αυτή! Πάντα υπάρχουν μικροπροβλήματα που δεν εντοπίζεις εύκολα. Σημασία έχει να εντοπίζεις ένα εν δυνάμει πρόβλημα, προτού αυτό εξελιχθεί σε πρόβλημα. Μεγάλο κομμάτι της δικής μου δουλειάς είναι να προβλέπω καταστάσεις. Να φροντίσω πως δεν θα δείτε στην τηλεόραση το μονοθέσιο να ακινητοποιείται στην άκρη της πίστας. Αξιοποιώ την εμπειρία μου επιδιώκοντας να αξιολογήσω τυχόν αστοχίες. Πράγματα που με την πρώτη ματιά είναι σωστά αλλά που μπορεί μετά από 20 ή 30 γύρους στην πίστα, να εξελιχθούν σε σημαντικό πρόβλημα. Τέτοια μικροπροβλήματα υπάρχουν πολλά και μου είναι δύσκολο να γίνω πιο συγκεκριμένος.

divey-nathan-france19-podium-b1000x600

ΠΣ: Εκτός από τους 10 ανθρώπους που συντονίζεις, συνεργάζεσαι και με δεκάδες άλλα μέλη της ομάδας που εργάζονται με στόχο τη νίκη σε κάθε πίστα. Πόσο εύκολη είναι αυτή η συνεργασία, ανάμεσα σε τόσους ανθρώπους;

ND: Τώρα πια νομίζω πως είναι αρκετά εύκολη. Έχουμε καλή δομή ως ομάδα. Από πλευράς ιεραρχίας και σωστής επικοινωνίας, όλοι ξέρουν που πρέπει να απευθυνθούν. Υπάρχουν διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, ανάλογα με το θέμα συζήτησης. Συνήθως μιλώ με τον επικεφαλής μηχανικό και τον επικεφαλής μηχανολόγο αλλά και τον υπεύθυνο για τα ηλεκτρονικά. Ξέρω που πρέπει να απευθυνθώ για κάθε ζήτημα.

ΠΣ: Με τα μονοθέσια να εξελίσσονται με πολύ γρήγορο ρυθμό και να είναι πλέον ιδιαιτέρως περίπλοκα, έχει γίνει πιο περίπλοκη και η δουλειά σου;

ND: Ναι, σίγουρα. Τα μονοθέσια ήταν πολύ πιο απλά πριν την υβριδική εποχή. Τώρα περιλαμβάνουν πολύ περίπλοκα συστήματα και απαιτείται πολλή αφανής δουλειά, ακόμα και πριν συναρμολογήσεις το μονοθέσιο. Έτσι είναι όμως τα πράγματα, με το ρυθμό εξέλιξης της τεχνολογίας. Όλα κινούνται προς τα εμπρός και τα μονοθέσια θα γίνονται όσο πάει και πιο περίπλοκα.

ΠΣ: Αυτό κάνει και πιο δύσκολο το να προβλέπεις τα προβλήματα;

ND: (το σκέφτεται πολύ) Πιθανώς. Σίγουρα υπάρχουν περισσότεροι τομείς τους οποίους πρέπει να ελέγχουμε. Κάποτε μας απασχολούσαν 4-5 τομείς του μονοθεσίου, τώρα είναι πολύ περισσότεροι. Και το αυξημένο εύρος του πεδίου ερευνών, ναι, κάνει πιο δύσκολα τα πράγματα. Από την άλλη, έχουμε περισσότερους σένσορες πια στα μονοθέσια, έρχεται περισσότερη πληροφορία κι αυτό σε βοηθά να προλαβαίνεις κάποιες καταστάσεις. Και εκτός αυτού, η τεχνολογική εξέλιξη έφερε και αντίστοιχες αλλαγές στις δομές μας, στην προετοιμασία μας. Από τη γέννηση ακόμα του μονοθεσίου, από τη δημιουργία ενός εξαρτήματος μέχρι τη χρησιμοποίησή του, η αντοχή του έχει δοκιμαστεί ενδελεχώς. Αυτό αποτρέπει προβλήματα.

ΠΣ: Η σωστή δομή στην επικοινωνία εντός της ομάδας θεωρείς πως είναι ένα από τα κρυφά χαρτιά στην επιτυχία της;

ND: Οι τίτλοι έρχονται όταν αποδίδουν όλα τα τμήματα του οργανισμού. Δεν αρκεί μόνο το να δημιουργήσεις ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, πρέπει να δουλεύεις και αποτελεσματικά με αυτό. Πρέπει οι πληροφορίες να πηγαίνουν στους σωστούς ανθρώπους, τη σωστή στιγμή. Αυτός είναι ένας από τους πολλούς λόγους για τους οποίους έχουμε κατακτήσει πέντε συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους. Είναι κομμάτι του τρόπου λειτουργίας μας. Τους τίτλους τους κερδίζει η πιο αποτελεσματική ομάδα, αυτή που παίρνει τα μέγιστα από τους διαθέσιμους πόρους και ανθρώπους. Ειδικά στην πίστα που τα μέλη της ομάδας που βρίσκονται εκεί δεν είναι πολλά.

divey-nathan-france19-podium-a1000x600
O Divey παρέλαβε το τρόπαιο της νικήτριας ομάδας, στο βάθρο του Grand Prix Γαλλίας του 2019

ΠΣ: Πως νιώθεις λοιπόν που είσαι μέλος μίας ομάδας που έχει πάρει έξι συνεχόμενα νταμπλ;

ND: Είναι σπουδαίο, φοβερό! Το να είσαι μέλος αυτής της ομάδας είναι κάτι φανταστικό, όταν αντιλαμβάνεσαι πως γράφουμε ιστορία. Κι αν κοιτάξεις πίσω, αυτή η επιτυχία αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία κοιτώντας στατιστικά και αριθμούς που αφορούν μία περίοδο πραγματικής κυριαρχίας για τη Mercedes. Όπως για παράδειγμα τα ρεκόρ που σπάσει συνέχεια ο Lewis! Το να έχεις συνεισφέρει στην επίτευξη τέτοιων ρεκόρ, γεννά ξεχωριστά συναισθήματα.

ΠΣ: Όταν γνωρίζεις κάποιον-α, είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που λες για εσένα το γεγονός πως δουλεύεις πάνω στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton;

ND: (Γέλια) Ε… όχι. Είμαι αρκετά μετριόφρων. Προφανώς νιώθω περηφάνια. Συνήθως όταν τέτοια ταξίδια φτάνουν στο τέλος τους είναι που καταλαβαίνεις πόση αξία είχαν. Τα έξι πρωταθλήματα λοιπόν, ίσως αν τα σκεφτώ μετά από δύο χρόνια, να συνειδητοποιήσω πόσο μεγάλο επίτευγμα ήταν. Πάντα θα λέω πως δούλευα με τον Lewis που θεωρώ πως εφ’ εξής θα θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους οδηγούς όλων των εποχών. Είμαστε τυχεροί που θα μπορούμε να πούμε πως ήμασταν εκεί και τον ζήσαμε στα καλύτερά του. Ειδικά τα τελευταία 2-3 χρόνια, νομίζω πως οδήγησε καλύτερα από ποτέ. Και είμαστε πολύ τυχεροί που παίζουμε το δικό μας ρόλο στο να πετύχει όσα πετυχαίνει.

ΠΣ: Κλείνοντας θέλω να μου περιγράψεις τις αντιδράσεις και την ατμόσφαιρα εντός της ομάδας σε μία καλή αλλά και μία κακή ημέρα…

ND: Σε μία καλή ημέρα υπάρχει ευφορία. Όλοι είναι χαρούμενοι όπως θα περίμενε κανείς, ενθουσιασμένοι. Σε μία κακή ημέρα, γινόμαστε μία γροθιά γιατί μόνο έτσι μπορείς να αντιμετωπίσεις τις αναποδιές. Το τι κάνεις στις δύσκολες μέρες, καθορίζει το πόσο γρήγορα θα έχεις πάλι καλές ημέρες. Το να στηρίζουμε λοιπόν ο ένας τον άλλο όταν όλα πάνε στραβά και το πως να ανακάμψουμε, είναι που κάνουν τη διαφορά. Αυτή είναι η μεγαλύτερή μας δύναμη. Στα δύσκολα, σταματάμε, αξιολογούμε την κατάσταση, εντοπίζουμε τι οδήγησε στην κακή ημέρα και κοιτάμε μπροστά.

Διαβάστε επίσης:

Μιχάλης Ρωμανίδης: Ο SimRacer της Williams μιλάει στο NewsAuto!

Antonio Felix da Costa: Ο πρωταθλητής της Formula E, αποκλειστικά στο NewsAuto!

O Αγωνιστικός Διευθυντής της Mercedes F1, Ron Meadows, αποκλειστικά στο NewsAuto!

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

F1 GP Σιγκαπούρης: Στην pole ξανά ο Leclerc!

cars

H Red Bull έκανε λάθος που δεν πήρε τον Hamilton

cars

Schumacher, Ilott και Schwartzman έκαναν δοκιμές στο Φιοράνο

cars

Alfa Romeo και Sauber συνεχίζουν μαζί και το 2021

cars

Εντυπωσίασε τη Yamaha o Hamilton

cars

Hamilton: Ο Vettel δεν είναι πια Νο1 στη Ferrari

cars

Renault και Haas έβγαλαν προσωπικό σε υποχρεωτική άδεια

cars

Μπαμπάς ξανά στα… 89 ο Bernie Ecclestone!

cars

Pole position με χρώμα… ελληνικό!

cars