CARSNEWS
AUTONEWS

Opel Astra 1.5 diesel 122PS. Με εστιασμένες μεν, σημαντικές δε, αλλαγές

Η αλήθεια είναι πως με μία πρώτη επιφανειακή ματιά θα δυσκολευτείς, για να μην πούμε ότι δεν θα καταφέρεις καν, να εντοπίσεις τις αλλαγές ανάμεσα στο προηγούμενο και στο ανανεωμένο Astra. Ωστόσο οι άνθρωποι της Opel όπως φαίνεται προτίμησαν να δώσουν περισσότερο βάρος στην ουσία και όχι στο φαίνεσθαι του θέματος. Και αυτή, την ουσία που έχει η νέα, ανανεωμένη έκδοση του Opel Astra, πρέπει να τη μελετήσεις και φυσικά να την οδηγήσεις, προκειμένου να την αντιληφθείς σε όλη της την έκταση. Και αυτό κάναμε και εμείς, έχοντας για δοκιμή τη πετρελαιοκίνητη έκδοση του μοντέλου, με το μηχανικό σύνολο των 1.5 λίτρων.

Xωρίς κάτι το ιδιαίτερο το πλαϊνό μέρος του

Με επίκεντρο την ουσία

Ξεκινώντας με τον εξωτερικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου, θα πρέπει να τονίσουμε πως αυτοί που έκαναν τη περισσότερη δουλειά ήταν οι μηχανικοί και οι αεροδυναμιστές, παρά οι σχεδιαστές. Αυτό διότι μετά από σχολαστικές δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα, το Astra facelift είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά compact μοντέλα στην αγορά, με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων να επωφελούνται από αυτό.

Το εμπρός κομμάτι δεν έχει σημαντικά διαφορετική εικόνα, έχει όμως πολύ ουσία

Η πεντάθυρη έκδοση της δοκιμής μας έχει συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0,26 από 0.29 που είχε το προηγούμενο μοντέλο χάρη στο ανασχεδιασμένο καπό, την γρίλια με τα αυτόματα “κλείστρα” και την βελτιστοποίηση του σχεδιασμού του πατώματος. Και μπορεί ως προς την εικόνα του, αυτό να σημαίνει μικρές, σχεδόν ανεπαίσθητες αλλαγές, ως προς την ουσία όμως μεταφράζεται σε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 4,5 γρ./χλμ. με βάση το νέο, πιο αυστηρό κανονισμό, WLTP.

Πολύ μικρές οι αλλαγές και στο πίσω μέρος

Στην ίδια φιλοσοφία

Οι άνθρωποι της Opel αποφάσισαν να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Astra κάτι που σημαίνει ότι οι αισθητικές αλλαγές είναι περιορισμένες εσωτερικό, σε αντίθεση με την ψηφιακή αναβάθµιση που είναι σημαντική. Ξεκιμώντας από τον νέο πίνακα οργάνων, καταφέρνει και συνδυάζει με ωραίο τρόπο τις αναλογικές µε τις ψηφιακές ενδείξεις µέσω µιας οθόνης υψηλής ευκρίνειας οκτώ ιντσών ανάµεσα στο στροφόµετρο και το ταχύµετρο. Το σύστημα infotainment, στη πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας, διαθέτει οθόνη αφής 8” (αντί των 7” που προσφέρεται ως στάνταρ επιλογή) και ενσωµατώνει σύστηµα πλοήγησης και χειρισµό µέσω φωνητικών εντολών, ενώ υποστηρίζει πλήρως συνδεσιµότητα µε Android Auto και Apple CarPlay.

Σύγχρονο εσωτερικό, ε υψηλή τεχνολογία και καλή ποιότητα

Στα πιο τετριμμένα,  το εσωτερικό παραµένει όπως το γνωρίζαµε με προσεγµένη ποιότητα κατασκευής και καλά υλικά να ντύνουν όλη την καµπίνα µε αυτά στο πάνω µέρος του ταµπλό να είναι µαλακά στην αφή. Η εργονοµία είναι προσεγµένη και ο οδηγός έχει άµεση πρόσβαση σε όλα τα χειριστήρια, είτε αυτά αφορούν τους διακόπτες για την ρύθµιση του κλιµατισµού, είτε το infotainment, το οποίο διαθέτει και φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες του ηχοσυστήµατος.

Η άνεση των χώρων ήταν ανέκαθεν ένα από τα δυνατά χαρτιά του

Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους, η ευρυχωρία ήταν ανέκαθεν ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του Astra, κάτι που συνεχίζει να ισχύει και τώρα. Οι πίσω επιβάτες έχουν επαρκή χώρο για να βολέψουν τα πόδια τους και αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι τους για να νοιώθουν άνετα σε κάθε µετακίνηση. Ικανοποιητικός για τις ανάγκες µιας οικογένειας είναι και ο χώρος αποσκευών που φθάνει τα 370 λίτρα.

Άνετα και με καλή πλευρική στήριξη

Από τις βασικότερες αλλαγές

Μία από τις πιο βασικές, αν όχι η πιο σημαντική αλλαγή, αφορά στο μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Ο παλιός 1.6 ντίζελ έδωσε τη θέση του σε ένα ολοκαίνουργιο αλουµινένιο τρικύλινδρο µοτέρ µε χωρητικότητα 1.496 cc, το οποίο στην ισχυρότερη εκδοχή του που δοκιµάζουµε εδώ, αποδίδει 122 ίππους και 300 Nm. και είναι ήδη εναρµονισµένος µε τους ακόµη πιο αυστηρούς κανονισµούς Euro 6d και συνδυάζεται µε ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Σε κάθε περίπτωση η δύναµη είναι αρκετή από χαµηλά και απλώνεται γραµµικά, µε το κιβώτιο να έχει όσο πυκνή κλιµάκωση χρειάζεται ώστε πέρα από πολύ καλές επιδόσεις να εξασφαλίζει και χαµηλή κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6.2 λτ./100 χλμ.

Πολιτισμένη λειτουργία για τρικύλινδρο diesel, με επάρκεια δύναμης και χαμηλή κατανάλωση

Ευχάριστο στο δρόμο

Το μεγάλο στοίχημα στη δημιουργία της ανανεωμένης έκδοσης του Opel Astra ήταν η παρουσίαση ενός αυτοκινήτου ακόμη πιο συμμετοχικού στην οδήγηση. Και η αλήθεια είναι πως σε πολύ μεγάλο βαθμό το κατάφεραν. Ξεκινώντας από την ανάρτηση, αυτή καταφέρνει αφενός να απορροφά τις ανωμαλίες, αφετέρου να μην επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα, ενώ συμβάλλει τα μέγιστα στην ομολογουμένως πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Τα ταξίδια στις εθνικές οδούς είναι το στοιχείο του

Σημαντικά βελτιωμένη είναι και η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων, καθώς το «κούμπωμα» των σχέσεων είναι σαφές και χωρίς προβλήματά ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές. Στο ίδιο μήκος κύματος και το τιμόνι, με ενδείξεις και αποδείξεις βελτίωσης, χωρίς ωστόσο να φτάνει σε σημείο ενθουσιασμού. Το νέο Opel Astra ταξιδεύει άνετα και απροβλημάτιστα στην εθνική, ακόμη και σε ρυθμούς που ξεφεύγουν από τα επιτρεπτά όρια. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι καταφέρνει να είναι ευχάριστο και σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια, με αναρτήσεις και αμάξωμα να αναδεικνύουν τις ικανότητες του κινητήρα.

Πολύ καλά θα τα καταφέρει και σε κλειστά κομμάτια με στροφές

Το στοίχημα των ανθρώπων της Opel κερδήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του, καθώς τον χρόνο που γλίτωσαν από τη δημιουργία και παρουσίαση ενός ευφάνταστου και πρωτοποριακού εξωτερικού σχήματος, τον επένδυσαν σε τεχνολογία και ποιότητα. Το βασικότερο όλων είναι ότι πρόκειται για μία γενιά που έχει και οδηγικό ενδιαφέρον και αυτό παίζει πάντα τον ρόλο του. Τέλος η τιμή των 21700 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει, η  έκδοση με τον πετρελαιοκινήτηρα των 1.5 λίτρων με τους 122 ίππους, μπορεί αρχικά να φαίνονται πολλά, αλλά με μία προσεκτικότερη ματιά σε εξοπλισμό και παροχές, γίνονται λογικά.

Αρκετά όμορφες

 

  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι

  • Μικρές αισθητικές αλλαγές

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 122
0-100 10.5″
Τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 92 γρ/χλμ
Επίσης ικανοποιητικός με χωρητικότητα 370 λίτρα

The post Opel Astra 1.5 diesel 122PS. Με εστιασμένες μεν, σημαντικές δε, αλλαγές first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Mugen βάζει την δική της πινελιά στο Honda Civic Type R.

cars

Η Fiat προσπαθεί να κάνει το Centoventi πραγματικότητα!

cars

Τούρκοι αξιωματούχοι: Οι Τατζίκοι δράστες της επίθεσης στη Μόσχα πέρασαν από την Τουρκία

cars

Η Hyundai παρέδωσε τα πρώτα υδρογονοκίνητα φορτηγά!

cars

Nissan Qashqai: Καινοτομία μπροστά στα μάτια σου

cars

Η διάδοχος της Lamborghini Aventador έρχεται το 2020

cars

Audi Q4 e-tron & Q4 Sportback e-tron. Διαθέσιμα και στη χώρα μας από 44900 Ευρώ

cars

Νέο Volvo EX90 – Η νέα, αμιγώς ηλεκτρική, εποχή της Volvo

cars

Mercedes C 180 – Κάθε άλλο παρά «βασική»

cars