CARSNEWS
AUTONEWS

Peugeot. Μία μεγάλη ηλεκτρική ιστορία

Έχει γραφεί πολλές φορές, ειδικά στον χώρο της αυτοκίνησης, ότι τίποτε δεν είναι τυχαίο και ισχύει απολύτως ειδικά για τους ανθρώπους εκείνους που άνοιξαν τον δρόμο και ένας από αυτούς που κατέχει δεσπόζουσα θέση είναι ο Αρμάν Πεζώ. Ανήσυχο πνεύμα που πέρασε στους μεταγενέστερους που έδωσαν στην μάρκα την θέση που της αξίζει στην Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Μία θέση που την κερδίζει μία μάρκα από την έρευνα, την καινοτομία, την εξέλιξη και την ικανότητα να αντιμετωπίζει καταστάσεις. Στα δύο τελευταία αναφέρεται κυρίως το κείμενο αυτό που θα μπορούσε να είναι και μία όμορφη ιστορία.

Η ηλεκτροκίνηση είναι εξέλιξη;

Φυσικά υπό την έννοια ότι δεν είναι «εφεύρεση» αλλά η εξέλιξη μίας τεχνολογίας στην αυτοκίνηση η οποία μάλιστα προηγήθηκε αυτής με συμβατικό κινητήρα ορυκτού καυσίμου!. Βέβαια τα δείγματα ήταν ελάχιστα και δεν υπήρξε συνέχεια αλλά αυτό δεν ακυρώνει την ιστορία που έχει ήδη γραφεί. Σημαντική λοιπόν παρουσία στην πορεία της ηλεκτροκίνησης μέσα στα χρόνια ήταν (και φυσικά συνεχίζει να είναι) αυτή της Peugeot, που ξεκινάει πριν από περίπου 80 χρόνια και συγκεκριμένα από το…

 

1941

Eίμαστε ήδη μέσα στην Δεύτερη Παγκόσμια Ανοησία (κάποιοι το λένε και πόλεμο) και στην κατεχόμενη Γαλλία τα καύσιμα είναι δυσεύρετα αφού έχουν δεσμευτεί από τους Γερμανούς για να σταλούν στα διάφορα μέτωπα, στον στρατό της. Έτσι τα ελάχιστα αυτοκίνητα που υπάρχουν στα χέρια Γάλλων αφού τα περισσότερα είχαν επιταχτεί, δεν μπορούσαν να κινηθούν λόγω έλλειψης καυσίμων. Την λύση τότε δίνει η Peugeot με την δημιουργία του ηλεκτρικού VLV από τα αρχικά του (“Véhicule Léger de Ville) που σημαίνει ελαφρύ αυτοκίνητο πόλης και ήταν ακριβώς αυτό. Ένα μικρό αυτοκίνητο πλατύ εμπρός και στενό πίσω με τις μπαταρίες του τοποθετημένες μπροστά και έναν ηλεκτροκινητήρα χωρίς διαφορικό που του έδινε ταχύτητα έως 30 χ.α.ω. με αυτονομία μεταξύ 60-75 χιλιομέτρων. Ήταν το αυτοκίνητο με ευρύτατο κοινωνικό ρόλο καθώς χρησιμοποιήθηκε κυρίως από ταχυδρομικούς και γιατρούς και συνολικά παρήχθησαν 377 Peugeot VLV στο εργοστάσιο La Garenne στην περιοχή του Παρισιού.

1993: 106 ELECTRIC

Aυτό ήταν το πρώτο επιβατικό ηλεκτρικό της νεότερης ιστορίας της, αλλά θα πρέπει να αναφέρουμε ότι νεότερη είσοδος στα ηλεκτρικά έγινε το 1989 όταν η Peugeot έγινε ο πρώτος μεγάλος Ευρωπαίος κατασκευαστής που προσέφερε ηλεκτρική έκδοση ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου σε τοπικές αρχές και επιχειρήσεις. Το ηλεκτρικό φορτηγό J5 κατασκευάστηκε σε συνεργασία με τον κατασκευαστή μπαταριών SAF και προσφέρθηκε ως αποτελεσματική εναλλακτική λύση για τα φορτηγά εσωτερικής καύσης εκείνη τη στιγμή. Το 1993 ξεκίνησε η εξέλιξη του ηλεκτρικού 106 ως επιβατικό πλέον σε συνεργασία με την EDF (Electricté de France) και όταν το ξεκίνησε η παραγωγή του, δόθηκαν 25 από αυτά για δοκιμαστική χρήση σε ιδιώτες, επαγγελματίες αλλά και δημοτικές αρχές, πριν παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό. Τελικά στα χρόνια 1993-2003 που ήταν το 106 στην αγορά, πουλήθηκαν και 3.542 ηλεκτρικά.

1994: Ion Concept
Η έρευνα και το ενδιαφέρον για ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων γενικώς συνεχίστηκε σε όλη την δεκαετία του 1990 αλλά και στην επόμενη και το 1994 παρουσιάστηκε το πρωτότυπο Ion. Η επίσημη παρουσίαση έγινε στο σαλόνι του Παρισιού (λογικό δεν είναι;) και συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον καθώς επρόκειτο για μία έμπνευση αλλά και μελέτη που έφερνε πιο κοντά το μέλλον. Δύο μεγάλες πόρτες έκαναν εύκολη την πρόσβαση στα τέσσερα καθίσματα, με το εσωτερικό να περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως CD player, τηλέφωνο ανοιχτής ακρόασης, οθόνη LCD και χώρο για βιντεοπαιχνίδια για παιδιά. Στα 3,32 μέτρα μήκος και 1,6 μέτρα πλάτος, το PEUGEOT Ion Concept διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα 20 kW που τροφοδοτείται από μπαταρίες νικελίου-καδμίου.

 

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ξεκινάει ο  Le Tour De France 2020. Κάλιο αργά παρά ..ποτέ!

cars

Stock Center– Eγγυημένο μεταχειρισμένο και με επιδότηση ανταλλαγής

cars

Το UX 300e είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της Lexus!

cars

Smart EQ. Με σημαντική προσφορά

cars

Ουκρανικό drone σκότωσε 4 άτομα στο κατεχόμενο τμήμα της Ζαπορίζια

cars

Η AC Cobra ζει!

cars

Alfa Romeo Giulia & Stelvio Quadrifoglio. Διαθέσιμες και στη χώρα μας

cars

EuroNCAP: Audi A3 Sportback, Defender, Kia Sorento, ένα Isuzu κ.ά.

cars

Jeep Renegade 4xe S. Eξηλεκτρισμός μεν, διατήρηση του χαρακτήρα δε

cars