CARSNEWS
AUTONEWS

Peugeot 208 1.2 PureTech 100. Magnifique!

Δεν συμβαίνει συχνά να συμφωνώ με το δελτίο τύπου που δημοσιεύει μία εταιρία για τη νέα της δημιουργία. Συνήθως είναι φλύαρα και υπερφίαλα, γεμάτα υπερβολές που πρέπει να περάσουν από πολλά φίλτρα πριν καταλήξουν στην οθόνη σου. Στην περίπτωση του ολοκαίνουριου Peugeot 208 όμως, συμφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή του υλικού της γαλλικής εταιρίας:

Σε ένα B segment που κλίνει ολοένα και περισσότερο στην κανονικοποίηση εις βάρος χαρακτηριστικών όπως η απόλαυση και η νεανικότητα, η Peugeot αποστασιοποιείται παρουσιάζοντας το ελκυστικό, νέο 208.

Ένα μοντέλο που ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά απ’ οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στον δρόμο και το κάνει, χωρίς να είναι, ιδιαίτερα πολωτικό. Ok, οι LED “χαυλιόδοντες” στο εμπρός μέρος μπορεί να μην είναι καθολικά αποδεκτοί αλλά είναι μέρος της σχεδιαστικής ταυτότητας της φίρμας και στην τελική, επιτυγχάνουν τον σκοπό τους: δεν γίνεται να δεις το νέο 208 στον καθρέφτη σου μέρα ή νύχτα και να μην καταλάβεις ότι είναι αυτό. Κατά τα άλλα όμως, το μικρό της Peugeot έρχεται με πολλές, αισθησιακές καμπύλες και συγκεκριμένα στοιχεία που τονίζουν τον δυναμισμό του.

Δείχνει σπορ ακόμα και στην απλή έκδοση

Στοιχεία όπως το παρμπρίζ που επιτρέπει την επιμήκυνση του ταμπλό και κατά συνέπεια, μία μικρή αλλά αισθητή αλλαγή στις αναλογίες που χαρίζει την αίσθηση της κίνησης ακόμα και όταν το 208 είναι στάσιμο. Ή η μαύρη γρίλια με τα χρωμιωμένα στοιχεία και το μαύρο πάνελ που ενώνει οπτικά τα πίσω φωτιστικά σώματα με τις τρεις χαρακτηριστικές “νυχιές”. Το νέο Peugeot 208 είναι όσο ιδιαίτερο και όσο παιχνιδιάρικο πρέπει για την συγκεκριμένη κατηγορία και δεν πρόκειται να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Φέρνει μία γαλλική φινέτσα και μία ισορροπία ανάμεσα στις “σκληρές” ακμές και τις “μαλακές” καμπύλες που δημιουργεί ένα αρμονικό σύνολο τελικά.

Κι αν το αμάξωμα ικανοποιεί, τότε το εσωτερικό συναρπάζει. Η προσπάθεια της Peugeot να κινηθεί σε πιο… up-market μονοπάτια με το νέο 208 είναι κάτι παραπάνω από εμφανής και για να προλάβω τους καχύποπτους, η καμπίνα του δεν είναι μόνο “φαίνεσθαι”. Φυσικά αυτό που τραβά τα βλέμματα στην αρχή είναι το απίστευτο i-Cockpit 3D που διαθέτει πληθώρα προβολών ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού και την επιθυμία του για προβολή συγκεκριμένων πληροφοριών – κάτι που η συγκεκριμένη εκδοχή του i-Cockpit κάνει τρισδιάστατα με κάποιες σε πρώτο πλάνο και άλλες λίγο πιο πίσω. Τρομερά ελκυστικό στο μάτι αλλά η χρησιμότητα του σε βάθος χρόνου είναι κάτι για το οποίο τείνω να αμφιβάλλω καθώς, όσο εντυπωσιακό κι αν είναι, δύσκολα μπορώ να το χαρακτηρίσω ως κάτι άλλο από gadget.

Σύγχρονο design, ποιοτικά υλικά αλλά και κάποια… “θεματάκια” στην εργονομία.

Ένα gadget το οποίο θα χάσει σημαντικό μέρος της “λάμψης” του με την επαναλαμβανόμενη χρήση. Συγγενές στο θέμα του πίνακα οργάνων και το πρώτο σοβαρό παράπονο όσον αφορά στην εργονομία. Η Peugeot εφοδιάζει για άλλη μία φορά το 208 με ένα μικρό τιμόνι. Όσο μικρό κι αν είναι όμως, καταφέρνει να κρύβει ένα μέρος του i-Cockpit – το πόσο μεγάλο εξαρτάται από το ύψος του οδηγού, αλλά με τα δικά μου 175 εκατοστά, το πάνω μέρος της στεφάνης ήταν μπροστά από το κάτω 1/5 της οθόνης.

Έπειτα, υπάρχει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης στο ταμπλό (7 ή 10 ιντσών αναλόγως της έκδοσης) που απαιτεί αρκετή εξοικείωση ώστε ο χειρισμός της να γίνει δεύτερη φύση στον οδηγό και να μην ψάχνεται κάθε φορά που χρειάζεται να αλλάξει κάτι. Και εδώ εμφανίζεται το δεύτερο εργονομικό “παράπονο” καθώς θεωρώ κακή επιλογή τα χειριστήρια του συστήματος εξαερισμού και κλιματισμού να μην είναι φυσικά αλλά “κρυμμένα” μέσα σε κάποιο μενού του συστήματος – όσο εύκολα προσβάσιμο κι αν είναι αυτό. Εξαιρετικό τόσο σε αίσθηση όσο και σε ποιότητα είναι πάντως το πάνελ με τους φυσικούς διακόπτες κάτω από την εν λόγω οθόνη ενώ υπάρχει και μία σειρά με κουμπιά αφής στην πάνω επιφάνεια αυτού του πάνελ, που ανοίγουν ξεχωριστά μενού.

Αναφορικά με την συνολική ποιότητα του εσωτερικού του νέου 208, δεν υπάρχει πρακτικά κανένα παράπονο καθώς όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μαλακά και ποιοτικά ενώ και η συναρμογή τους είναι πολύ πάνω του μετρίου. Η χρήση κάποιων πιο σκληρών πλαστικών στο πάνω μέρος του ταμπλό και χαμηλά, από το ύψος του γόνατου του οδηγού και κάτω, είναι αναπόφευκτη και ως έναν βαθμό επιβεβλημένη αφού αυτά είναι που καταπονούνται περισσότερο και πρέπει να αντέχουν σε αυτή την καταπόνηση. Οι χώροι από την άλλη, επωφελούνται στο εμπρός μέρος από την αύξηση των διαστάσεων του νέου 208 αλλά δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τις πίσω θέσεις. Ο διαθέσιμος χώρος για επιβάτες πίσω είναι κάπως περιορισμένος (και για τα κεφάλια αλλά κυρίως για τα πόδια) και ενώ δύο ενήλικες θα βολευτούν εύκολα ή δύσκολα, ο τρίτος της παρέας θα δυσκολέψει πολύ το μικρό της Peugeot. Οι χώροι για μικροαντικείμενα πάντως είναι αξιοπρεπείς, όπως και ο χώρος αποσκευών που με τα 309 λίτρα του δεν απειλεί την κορυφή της κατηγορίας αλλά κυμαίνεται στον μέσο όρο.

Στρίβει ως αυθεντικός Γάλλος…

Στα χέρια μας για μερικές ημέρες είχαμε την βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1200άρη, 3-κύλινδρο κινητήρα των 100 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. ο οποίος συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Πρακτικά, τα νούμερα αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα καθώς οι στροφές πρέπει να ξεπεράσουν τις 1.500-1.600 για να “ξυπνήσει” ο μικρής χωρητικότητας κινητήρας αλλά όσο το πόδι είναι στο γκάζι, συνεχίζει να “τραβάει” χωρίς ιδιαίτερο παράπονο. Ενδεικτικός της προθυμίας του συνόλου είναι ο χρόνος για το 0-100 km/h που είναι οριακά κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα ενώ αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι η μέση κατανάλωση της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η απόκριση στο γκάζι φανερώνει κάποια στοιχεία αδράνειας τα οποία συνηθίζονται εύκολα ενώ απουσιάζει το lag αρκεί να έχεις επίγνωση του τι ζητάς και από ποιον το ζητάς. Σε κάθε περίπτωση όμως, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να τον πιέσεις πάνω από τις 5.500 που αποδίδει την μέγιστη ισχύ!

Εντυπωσιακή είναι η δουλειά που έχει κάνει η Peugeot στην ηχομόνωση αλλά και στην απόσβεση των κραδασμών του τρικύλινδρου συνόλου. Χαρακτηριστικό είναι σε χαμηλές ταχύτητες, περισσότερο ακούγεται η μετάδοση παρά ο κινητήρας ενώ όσο ανεβαίνουν τα km/h, την σκυτάλη παίρνει ο αεροδυναμικός θόρυβος από την περιοχή της εμπρός κολόνας-καθρέφτη χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητικός σε κανένα σημείο. Όσο για το 6-τάχυτο κιβώτιο, η αίσθηση του είναι… αποδεκτή αλλά αναγνωρίζω κάποια ελαφρυντικά τόσο γι’ αυτό όσο και για τον κινητήρα καθώς παραλάβαμε το Peugeot 208 της δοκιμής με μερικές δεκάδες χιλιόμετρα μόλις, οπότε ακόμα και όταν το αφήσαμε αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα μετά, ήταν ακόμα “σφιχτό”.

Στον δρόμο, το 208 είναι ουσιαστικά… γαλλικό! Συνδυάζει την άνεση και το κράτημα με την συνταγή που μόνο οι Γάλλοι γνωρίζουν αλλά στο νέο 208 νομίζω πως τους ξέφυγε λίγο παραπάνω ένα υλικό. Η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή απ’ όσο θα ήθελα ιδανικά για τις καθημερινές μετακινήσεις χωρίς βέβαια να γίνεται άβολη. Απλά ενώ φιλτράρεται ο ήχος και απουσιάζουν οι τριγμοί, δείγμα ποιοτικής συναρμολόγησης, ένιωθα τις ανωμαλίες των… εξαιρετικών δρόμων της πόλης περισσότερο απ’ όσο περίμενα. Από την άλλη, αυτό που χάνει το Peugeot στην άνεση, το κερδίζει με ένα εξαιρετικά ανάλαφρο αλλά σίγουρο πάτημα. Η ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες είναι εξαιρετική και όταν ξεκινούν οι στροφές, το μικρό Peugeot ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού και στρίβει με ταχύτητες που ενδεχομένως να τον εκπλήξουν.

Εμένα τουλάχιστον, με εξέπληξε θετικά και έμαθα να το εμπιστεύομαι πολύ γρήγορα καθώς στον δρόμο, εκτός από ταχύ είναι και “εύκολο”, προβλέψιμο. Ψεγάδι στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το τιμόνι που μπορεί να είναι ευχάριστα ελαφρύ εντός πόλης αλλά βαραίνει με τεχνητό τρόπο όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί και δεν επικοινωνεί επαρκώς τα τεκταινόμενα στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Το ίδιο “χλιαρό” είναι και το κιβώτιο που είναι σαφές, με φυσιολογικές διαδρομές αλλά υστερεί στον τομέα της αίσθησης. Στο 95% των μετακινήσεων, αυτό δεν θα ενοχλήσει τον οδηγό – μπορεί να μην το παρατηρήσει καν. Για το υπόλοιπο 5% που ο οδηγός θέλει να οδηγήσει κάπως πιο… εμπνευσμένα όμως, ενδεχομένως να τον ξενερώσει ελαφρώς.

Έχω ήδη καταχραστεί τον χρόνο σας όμως και πρέπει να βάλω μία τελεία κάπου. Το νέο Peugeot 208 λοιπόν αναπαριστά ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για την γαλλική φίρμα. Είναι η πρώτη φορά που διατηρεί το όνομα του καθώς προηγουμένως, η Peugeot γυρνούσε την πλάτη στη συνέχιση του ονόματος (βλ. 205 -> 206 -> 207 -> 208) και είναι η πρώτη φορά που ένα μοντέλο της κατηγορίας προσφέρει μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Εδώ όμως έχουμε την μεσαία βενζινοκίνητη. Την χρυσή τομή ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό 1200άρη των 75 ίππων και την ισχυρότερη έκδοση των 130 ίππων.

Ένα εξαιρετικό σύνολο τόσο ποιοτικά όσο και σχεδιαστικά το οποίο φυσικά και έχει κάποια μειονεκτήματα κυρίως στον τομέα της εργονομίας. Με τιμή εκκίνησης για τον συγκεκριμένο κινητήρα στα 100 άλογα τα €16.200 ευρώ στην έκδοση Allure και βαθμολογία 4 αστέρων σύμφωνα με τον EuroNCAP, το νέο Peugeot 208 απαιτεί την προσοχή σου και αν μη τι άλλο, οφείλεις να το εξετάσεις αν αναζητάς καινούριο αυτοκίνητο σε αυτήν την κατηγορία.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία

  • Εργονομία
  • Χώροι (πίσω)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1199 κ.εκ.
Ίπποι 100
0-100 9.9″
Τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 97 γρ/χλμ

Related Articles

Το Toyota Camry φρεσκάρεται εντός και εκτός!

cars

Η Toyota δηλώνει έτοιμη να κατασκευάσει την πόλη του μέλλοντος!

cars

Nissan Leaf Nismo RC. H ηλεκτροκίνηση σε άλλο επίπεδο

cars

Απίθανοι τύποι αλλά και όσοι δεν είχαν την τύχη με το μέρος τους

cars

Survivor: Η Ευγενία Μπόρλα είναι υποψήφια για αποχώρηση

cars

Ford. Εγγύηση και στο μεταχειρισμένο

cars

Ford: Άνευ προηγουμένου η ανταπόκριση για το νέο Bronco!

cars

Μαρινάκης για Κασσελάκη: Συγχαίρει τον καταδικασμένο με 13-0 Νίκο Παππά για την ομιλία του

cars

Ford. Έξυπνη συνεργασία για ταχύτερες διαδικτυακές αγορές και διανομές

cars