CARSNEWS
AUTONEWS

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi. Ακόμη καλύτερο

Η δημιουργία και παρουσίαση από τη Peugeot του 3008 πρίν από σχεδόν τρία χρόνια, αποδείχθηκε πως ήταν μία κίνηση ματ εκ μέρους της Γαλλικής εταιρίας. Δουλεύοντας μεθοδικά, αλλά και εμπνευσμένα σε ότι αφορά στη σχεδίαση του αυτοκινήτου, οι Γάλλοι κατάφεραν να η νέα τους δημιουργία να έχει μία ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση στο αγοραστικό κοινό, η οποία κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν, με το SUV τους να διαγράφει μία εξαιρετικά καλή εμπορική πορεία. Τώρα ήρθε η ώρα να αντικαταστήσουν τον κινητήρα πετρελαίου των 1.6 λίτρων με έναν ολοκαίνουριο 1500 κυβικών προκειμένου να επιτύχουν ακόμη μικρότερη κατανάλωση, λιγότερους ρύπους αλλά και αυξημένη ισχύ, δίνοντας παράλληλα και μία επιπλέον ώθηση στο αυτοκίνητο τους.

Aπό όποια πλευρά και αν το κοιτάξετε, έχει κάτι να πεί

Παραμένει όμορφο

Η σχεδίαση του 3008 από τους ανθρώπους της Peugeot αποδείχτηκε εμπνευσμένη και αειθαλής. Αυτό διότι ακόμη και σήμερα, τρία χρόνια μετά την παρουσίασή του, το Γαλλικό SUV παραμένει όχι απλώς φρέσκο, αλλά ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, για να μην πούμε συνολικά της αυτοκίνησης. Και αυτό κάθε άλλο παρά εύκολο είναι, με τη πληθώρα των νέων μοντέλων που κυκλοφερεί.  Από όποια πλευρά και αν παρατηρήσεις το 3008 έχει κάτι να σου πεί, ένα τουλάχιστον σημείο να σταθείς, να παρατηρήσεις και να σχολιάσεις θετικά. Στο εμπρός μέρος η εντυπωσιακή κάθετη μάσκα, τα Led φωτιστικά και η αίσθηση της καλαίσθητης αλλά επιβλητικής κομψότητας, κερδίζουν τις εντυπώσεις και μαγνητίζουν το βλέμμα.

Πολύ χαρακτηριστικό το εμπρός μέρος του

Στο πλαϊνό μέρος τα φρύδια στα φτερά των τροχών, τα ενισχυμένα μαρσπιέ και οι ποδιές προσφέρουν στην προστασία και στη δυναμική περιπέτειας, ενώ το σχεδιαστικό τρικ  με τη διαφορετική απόχρωση της δεύτερης και τρίτης κολόνας προσθέτει πόντους στην εμφάνιση και αποδεικνύει περίτρανα το μελετημένο του πράγματος. Τέλος το πίσω μέρος είναι εξίσου ευφάνταστο και συμπληρώνει με ιδανικό τρόπο ένα σύνολο το οποίο δείχνει προσεγμένο μέχρι τη τελευταία σχεδιαστική του πινελιά. Με 4.447 μέτρα μήκος, 1.591 μέτρα πλάτος, 1.624 μέτρα μήκος και με 2.675 μέτρα μεταξόνιο το 3008 καταφέρνει να συνδυάζει τη πληθωρικότητα με τη κομψότητα και τη καλαισθησία.

Και το πίσω κομμάτι του όμως διαθέτει τη δική του ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα

Φρέσκο και ποιοτικό

Ακριβώς ίδια είναι και η αίσθηση στο εσωτερικό του 3008, αφού μπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών εξακολουθείς να ενθουσιάζεσαι από τη σχεδίαση και τον συνδυασμό χρωμάτων και υλικών. Το μικρό τιμόνι σε συνδυασμό με το i-Cockpit της Peugeot και τους μοναδικούς σε σύλληψη και υλοποίηση διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, δημιουργούν το πιο προχωρημένο και ευχάριστο εσωτερικό που έχουμε συναντήσει, ακόμη και σήμερα.  Μέσα από την οθόνη του πίνακα οργάνων μπορεί ο οδηγός να επιλέξει ψηφιακή απεικόνιση σε πέντε θεματικές ενότητες.

Ένα από τα πλέον ξεχωριστά εσωτερικά

Κλασικά όργανα, λειτουργία Navigation ή μίνιμουμ απεικόνιση για ξεκούραστα νυχτερινά χιλιόμετρα, αλλά και συμπληρωματικές πληροφορίες που αφορούν οδηγικό στιλ, trip computer, δεδομένα αυτοκινήτου και άλλα. Η εντυπωσιακή οθόνη αφής των οκτώ ιντσών στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει, αλλά δεν κλέβει τη παράσταση, καθώς είναι τόσα και τόσο έντονα τα στιλιστικά στοιχεία, που δύσκολα κάποιο από αυτά θα διεκδικήσει τη πρωτιά στη πρωτοτυπία. Μία από τις πρωτοτυπίες είναι τα υλικά με τα οποία έχει επενδυθεί το εσωτερικό, τα οποία εκτός από πολύ ποιοτικά δημιουργούν και όμορφες διχρωμίας, συμβάλλοντας και αυτά με τη σειρά τους στη συνολικά μοναδική αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα των επιβατών.

Πραγματικά εμπνευσμένη η σχεδίασή τους

Ο αριθμός αυτών μπορεί να φτάσει ακόμη και τους πέντε, χωρίς πρόβλημα ως προς την άνεση και τον τρόπο με τον οποίο θα βολευτούν ακόμη και για ένα μακρινό ταξίδι. Και φυσικά τα 591 λίτρα του χώρου των αποσκευών, συμπληρώνουν με ιδανικό τρόπο το θέμα της χωροταξίας. Από εκεί και πέρα η προσπάθεια για αναβάθμιση της προσφερόμενης ποιότητας, ο κρυφός φωτισμός, οι χώροι για μικροαντικείμενα με αποκορύφωμα τον κλιματιζόμενο αποθηκευτικό χώρο πίσω από τον καλαίσθητο επιλογέα, ολοκληρώνουν μία σχεδόν αψεγάδιαστη καμπίνα.

Όμορφα, άνετα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη

Περισσότερη δύναμη με μικρότερη κατανάλωση

Και ερχόμαστε στην ουσία της συγκεκριμένης δοκιμής, που είναι ο νέος Bluehdi κινητήρας των 1.5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 130 ίππους (10 περισσότερους σε σχέση με τον απερχόμενο 1.6) με τη ροπή να παραμένει σταθερή στα 30.6 κιλά και ο οποίος πληρεί τις προδιαγραφές ρύπων Εuro 6.2. Τα 11.6’’ για το 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 192 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι απολύτως εφικτά νούμερα. Αυτό όμως που είναι και το πιο σημαντικό, είναι πως παρά τα 10 επιπλέον άλογα η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια των σχεδόν 3000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα έξη λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, όντας μισό λίτρο χαμηλότερη σε σχέση με τον 1.6.

Περισσότερη δύναμη με μικρότερη κατανάλωση

To ίδιο απολαυστικό

Kαλή η εξωτερική εικόνα, ακόμη καλύτερη η εσωτερική άνεση και εμφάνιση, αλλά δεν θα πρέπει ποτέ να λησμονούμε πως μιλάμε – γράφουμε για αυτοκίνητο, οπότε όλη η ουσία βρίσκεται στο τι γίνεται όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι. Η αρχική αίσθηση λοιπόν όταν καθίσεις στη θέση του οδηγού είναι πως δύσκολα θα βολευτείς. Αυτό όμως διαρκεί λίγα μόλις δευτερόλεπτα, καθώς στη συνέχεια διαπιστώνεις πως θα βρείς τη θέση που σου ταιριάζει. Από τα πρώτα κιόλας λεπτά θα συνειδητοποιήσεις πως όλα βρίσκονται εκεί που θέλεις.

Πολύ απολαυστικό σε κάθε είδους δρόμο

Τα χειριστήρια, ο λεβιές των ταχυτήτων, το τιμόνι, όλα είναι φτιαγμένα για να εξυπηρετούν πρωτίστως τον οδηγό, ο οποίος θα νιώσει ότι βρίσκεται σε ένα πολύ οικείο και φιλόξενο περιβάλλον. Και βεβαίως οι εκπλήξεις δεν σταματούν εκεί. Μάλιστα οι ακόμη πιο ευχάριστες ειδήσεις προέρχονται από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνετε μαζί του. Εκεί θα διαπιστώσετε πως ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Η οδική του συμπεριφορά δεν θυμίζει ψηλό SUV

Και μπορεί ο νέος πετρελαιοκινητήρας να ακούγεται κάπως όταν βρίσκεστε έξω από το αυτοκίνητο, στο εσωτερικό ωστόσο κυριαρχεί απόλυτη ησυχία. Το νέο μηχανικό σύνολο είναι το ίδιο ικανό σε σχέση με τον προκάτοχό του, έχοντας όμως μικρότερη ανάγκη σε καύσιμο, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό. Στο δρόμο ανεβάζεις χιλιόμετρα στην εθνική οδό και αισθάνεσαι ασφάλεια και άνεση. Αφήνεις τις ευθείες και μπαίνεις στις στροφές και διαπιστώνεις πως οδηγείς ένα γνήσιο Peugeot, χωρίς να αντιλαμβάνεσαι ύψος και όγκο. Άκαμπτο αμάξωμα, αναρτήσεις με McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, γρήγορο τιμόνι και αποτελεσματικά φρένα είναι το ένα κομμάτι του παζλ.

Mπορεί να οδηγηθεί γρήγορα, χωρίς κανένα πρόβλημα

Με το 3008 η Peugeot έκανε ένα άλμα προς τα εμπρός σε μία ιδιαίτερα δύσκολη, ανταγωνιστική αλλά και με συνεχώς αυξανόμενο εμπορικό ενδιαφέρον κατηγορία. Μία κίνηση η οποία εκ του αποτελέσματος πλέον, κρίνεται ως εξόχως επιτυχημένη.  Εμφάνιση μέσα έξω, εξοπλισμός, διαφορετικότητα, χώροι, οδική συμπεριφορά και πληθώρα επιλογών κινητήρα, έκαναν το Γαλλικό μοντέλο ικανό να σταθεί επάξια σε μία κατηγορία όπου ακόμη και η «άρρωστη» εδώ και μία πενταετία ελληνική αγορά στρέφεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Προσφέρουν πόντους στην εμφάνιση

Το νέο πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο, προσφέρει έναν αέρα οδηγικής φρεσκάδας, καθώς το αυτοκίνητο παραμένει ανταγωνιστικό σε όλους τους τομείς. Όσο για τα  29500 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 130 ίππους, είναι κάπως πολλά για τη κατηγορία στην οποία ανήκει.

Ικανοποιητικό, για το μέγεθος του αυτοκινήτου
  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση

  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 130
0-100 11.6″
Τελική ταχύτητα  192 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 106 γρ/χλμ
Και με grip control για ήπιες εκτός δρόμου αναζητήσεις

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Lada Niva Travel. Άλλαξε όνομα, όχι χαρακτήρα

cars

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την Giulia GTA!

cars

Νέο Toyota Prius – Παρουσιάστηκε επίσημα η πέμπτη γενιά του μοντέλου

cars

Νέο, τολμηρό και τεχνολογικά προηγμένο, αυτό είναι το Hyundai i20!

cars

ΕΛΠΕ. Συνεχίζει να προσφέρει

cars

Η BMW απλουστεύει την γκάμα της. Μοντέλα, εκδόσεις και κινητήρες!

cars

Spider America: Ηλεκτρικό, πανέμορφο και πανάκριβο!

cars

Το BMW Group στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου IAA Mobility 2023

cars

Nέο Ford Puma. Το πλέον απολαυστικό της κατηγορίας

cars